איך מרוויחים כסף מבלוג? 7 דרכים להרוויח כסף מהבלוג שלכם

הרבה אנשים שואלים אותי איך מרוויחים כסף מבלוג ואיך אני מצליח לטייל בעולם לתקופות ממושכות ללא עבודה קבועה. כשאני עונה שאני כותב בלוג טיולים ובעובד כבלוגר טיולים הם אומרים ״אבל אי אפשר להרוויח מבלוג, אז מה אתה באמת עושה?״.

התשובה הראשונה לאיך מרוויחים כסף מבלוג נמצאת בפרסומת הזאת:

איך מרוויחים כסף מבלוג? לא לוותר!

האמת היא שזוהי שאלה שגם אני שאלתי את עצמי לפני שהחלטתי לעזוב את העבודה שלי ב 2016 ולהתחיל לעבוד על בלוג הטיולים ״איפה גיל?״. חרשתי את האינטרנט, הצטרפתי לקבוצות של בלוגרים ישראלים ובעולם, שאלתי המון שאלות והחלטתי לתת לזה צ׳אנס.

נקודת המחשבה הראשונית שלי הייתה שאם אני יוצא לטייל במדינות יחסית זולות העלות החודשית שלי תהיה הרבה יותר זולה מאשר עלות שכר דירה, קניות, מסעדות, פאבים וכו׳ בחיים הנורמלים.

אז הבנתי שאני לא צריך להרוויח את אותה המשכורת החודשית שאני מרוויח בבית. לאחר מספר חישובים על עלות הטיול הגעתי למסקנה שאני לא צריך להרוויח יותר מ-800 דולר בחודש אם אני יוצא לטיולים ארוכים (כולל מחירי הטיסות). למרות שאין גבול לכמה כסף אפשר להרוויח באינטרנט לפחות הייתה לי מטרה ראשונית.

התחלתי לעבוד על הבלוג שלי ובמהרה הבנתי שזה אפשרי – גם אם הבלוג שלכם בעברית!

חשוב לזכור: תוכן הבלוג בא לפני הכל!

לפני שאני אסביר איך מרוויחים כסף מבלוג אני רוצה להסביר את החשיבות של תוכן איכותי בבלוג שלכם.

תוכן הוא המפתח של כל בלוג מצליח. אנחנו חייבים לספק תוכן מעולה לקוראים שלנו כדי שהם יכנסו לאתר שלנו, יקראו פוסטים נוספים ויסמכו על שיקול הדעת שלנו. בלי תוכן איכותי אתרי החיפוש לא ימליצו על הבלוג ולא יגיעו אליכם קוראים איכותיים.

בעבר היה נפוץ לכתוב מאמרים שכל תכליתם הייתה לקבל דירוג גבוהה בתוצאות החיפוש אך ללא הרבה תוכן שימושי לקוראים. אולי זה עדיין רלוונטי לתעשיות אחרות אבל בהחלט לא לבלוגים.

מספר הכניסות לבלוג הוא אכן אלמנט משמעותי כשמדובר ברווחים אבל קוראים איכותיים שעוקבים אחרי הבלוג שלכם וסומכים עליכם הינה הדרך הכי משמעותית להגדיל את הרווחים מהבלוג שלכם וליצור עסק מצליח.

איך מרוויחים כסף מבלוג? תוכן איכותי

אז איך מרוויחים כסף מבלוג? הנה 6 טיפים שלמדתי כבלוגר מקצועי

7) דברים בחינם בתמורה לחשיפה בבלוג שלכם

עוד לפני שאנחנו חושבים על איך מרוויחים כסף מבלוג, אפשר להתחיל לחסוך בכסף (שזה בעצם אותו הדבר).

כל עוד יש לכם קוראים ואתם כותבים תוכן איכותי, בעלי העסקים ישמחו לתת לכם דברים בחינם בתמורה לביקורת או תזכורת בבלוג שלכם ו/או ברשתות החברתיות. לפני שאני מגיע ליעד מיוחד, אני מחפש מסעדות, מלונות או אטרקציות שאני רוצה לכתוב עליהן ואני יוצר קשר עם בעלי המקום.

אחת העלויות הכי גדולות של בלוגר טיולים היא הלינה. הרבה הוסטלים ומלונות בעולם מחפשים הזדמנויות לפרסם את העסקים שלהם ובלוג טיולים הוא המקום מושלם.

תלוי בתוכנית הטיול שלי כמעט בכל יעד שאני מבקר אני מקבל את את הלינה בתמורה לשירותים שלי כבלוגר. בביקור האחרון שלי בזנזיבר אכלתי במסעדת בית הבשמים בחינם בתמורה לתזכורת במדריך שלי לזנזיבר.

אם יש לכם בלוג איפור – תיצרו קשר עם יצרני איפור לקבל דוגמיות. אם אתם כותבים על טכנולוגיה תוכלו לקבל מוצרים בחינם לביקורות. בנושא הזה תוכלו למצוא אין ספור אופציות שיעזרו לכם לכתוב עוד תוכן רלוונטי לבלוג שלכם ולהביא ערך נוסף לקוראים.

חשוב לציין שאני תמיד נותן ביקורות כנות ולרוב הן חיוביות כי אני בוחר לעבוד עם עסקים עם ביקורות טובות איך אני תמיד מספר את האמת. אני לעולם לא ארצה לשלוח את הקוראים שלי, שסומכים עלי, למלון גרוע ולהרוס להם את החופשה או במקביל בלוגר צילום לא ימליץ על מצלמה שלא מצלמת טוב.

זהו סעיף מאוד חשוב ורלוונטי במיוחד בשנים האחרונות כשכל בן אדם שני באינסטגרם מבקש חסויות בתמורה לחשיפה. חברות, מלונות ועסקים מקבלים מאות בקשות מדי חודש מבלוגרים ומשפיענים שרוצים דברים בחינם. לכן לפני שאתם מבקשים משהו בחינם תחשבו טוב מהו הערך של הבלוג שלכם לבעל העסק ומהו ערך המוצר בשבילכם.

תשאלו את עצמכם ״האם שווה לכם לקחת את החסות?״ מהם אתם מרוויחים מזה ומה הם. הרבה בלוגרים בתחילת הדרך (גם אני הייתי כזה) נותנים הרבה יותר מידי בתמורה למוצר יחסית ״קטן״. לדוגמא, כשטיילתי במרכז אמריקה יצרתי קשר עם מלון ביעד פופולרי של ישראלים. כדי לשכנע אותם לתת לי את המלון בחינם הבטחתי הרבה… הרבה יותר מיד. תמונות באינסטגרם, סטוריס, סרטון ביו טיוב, שיתופים, פוסט בבלוג וכו׳. כל העבודה הזו לקחה לי עשרות שעות ותמורה קיבלתי שני לילות במלון.

בזמן ש״בזבזתי״ לפרסם את מלון יכולתי לכתוב תוכן איכותי על היעד, לעזור למטיילים, להגביר את מספר הכניסות לבלוג ולהרוויח בדרכים אחרות.

לקח: אל תתנו יותר מידי בתמורה לדברים בחינם. תעריכו את הזמן שלכם כבלוגרים!

6) איך מרוויחים כסף מבלוג עם תוכנית שותפים?

רשת או תוכנית שותפים היא פלטפורמה המאפשרת לבלוגר להמליץ על מוצרים של חברות אחרות בבלוג שלו ע״י מיקום לינק הפנייה אישי. ברגע שהקוראים לוחצים על הלינק בבלוג וקונים את המוצר באתר של החברה הבלוגר ירוויח עמלה. חשוב לציין שאין שינוי במחיר לקונה – העמלה יורדת מהרווחים של החברה.

ישנן שתי סוגים של רשתות שותפים:

  • פלטפורמה שמתפעלת רשתות שותפים למספר רחב של חברות
  • פלטפורמת שותפים ייעודית לחברה אחת

במדריך הטיולים שלי למרכז אמריקה אני ממליץ על מספר מלונות שווים ובמידה והקוראים שלי עוקבים אחרי הלינקים במדריך ומזמינים את המלון אני מקבל עמלות מ Booking.com. בעמוד הציוד שלי לטיולים אני ממליץ על ציוד איכותי עם לינקים לרשת השותפים של זיפי בה הם הקוראים יכולו להזמין את הציוד מחו״ל.

אני תמיד ממליץ על מוצרים שהשתמשתי בהם ואני מאמין בהם – אני לעולם לא אמליץ על מוצרים שאני לא מכיר באופן אישי. לא הייתי רוצה שהקוראים שלי ייקנו זבל מסין שיזרק אחרי כמה דקות.

תוכלו למצוא רשתות שותפים לכמעט כל חברה גדולה בעולם והאופציה הזו צוברת תאוצה גם בישראל. רשת שותפים היא דרך מעולה להרוויח כסף מהבלוג שלכם כי היא לא משפיעה על הקורא ומאפשר הפנייה רלוונטית למוצרים איכותים שהקוראים שלכם יעריכו.

הנה כמה דוגמאות לרשתות שותפים רלווטיות שתוכלו להשתמש בהן ולהמליץ על מוצרים בבלוג שלכם:

  • זיפי – קניית מחו״ל
  • WeSell – רשת שותפים עם המון חברות ישראליות
  • Booking.com – רשת שותפים מעולה להזמנת מלונות בארץ ובחו״ל
  • תוכנית השותפים של מלונות ישרוטל
  • תוכנית שותפים לאחסון אתרים עם חברת בוקס הישראלית
  • תוכנית שותפים של רשת יאללה בסטה לסיורים שווקים בישראל
  • RentalCars – השכרת רכבים בכל העולם
איך מרוויחים כסף מבלוג? רשת שותפים היא ממש כמו השוק החופשי

5) פוסטים ממומנים – כבר לא רק בחינם

כשהבלוג שלכם יתחיל לצבור חשיפה ופופולריות תוכלו להתחיל לבקש תשלום בתמורה לחשיפה של מוצר בבלוג שלכם. בתחילת הדרך עשיתם זאת בחינם אך בהמשך אפשר לשים ערך כספי על החשיפה הזו.

חברות מוכנות לשלם עבור החשיפה של המוצר שלהם אל מול קהל העוקבים שלכם וגם כדי לקבל לינק הפנייה מהבלוג לאתר החברה – לינק מבלוג פופולרי עוזר בקידום אתר החברה בחיפוש האורגני.

צריך לחשוב טוב לפני שאתם מקבלים הצעה לפוסט ממומן ולראות האם המוצר באמת מתאים לבלוג שלכם ולקהל הקוראים. את הפוסט עצמו אתם יכולים לכתוב בעצמכם ולבקש מהחברה לספק את התוכן לבלוג – כמובן עם עריכה שלכם.

4) איך מרוויחים כסף מבלוג? פרסומות!

כל בלוגר יכול להטמיע פרסומות בבלוג שלו ממש בפשטות ולהרוויח כסף על כל פרסומת. איך עושים כסף מבלוג מפרסומות בבלוג? ישנן שתי דרכים: דרך שירות צד שלישי או ישירות מול המפרסם:

הדרך הראשונה היא להשתמש בתוכנה שמציגה פרסומות רלוונטיות לקורא ולתוכן האתר. השירות הדומיננטי באינטרנט כרגע הוא שירות הפרסומות של גוגל אדסנס Google AdSense. בגוגל אדסנס תוכלו לבחור באופן ממש כללי מהו תוכן הפרסומות שאתם רוצים להציע לקוראים ואיך יופיעו הפרסומות באתר שלכם (פופ אפ, פרסומת בסרגל הצידי, באנרים). התשלום עבור הפרסום מבוסס על מספר גורמים שונים ומחושב ע״י גוגל אדסנס כמו מספר הצפיות בפרסומת, מספר הלחיצות וכמה המפרסמים מוכנים לשלם עבור כל קליק.

סרטון הטמעת פרסומות באתר שלכם

הדרך השנייה למיקום פרסומות באתר שלכם היא ע״י שיתוף פעולה ישיר עם המפרסם. תוכלו ליצור קשר עם חברה שמוכרת מוצרים רלוונטים לקוראים שלכם ולהסכים על סכום חודשי מסויים בתמורה למיקום פרסומת עם לינק באתר שלכם. זוהי אמנם דרך יותר מסובכת אך לפעמים יותר משתלמת.

לעומת רשת השותפים, פרסומות יכולות להשפיע ולעצבן את הקורא לכן צריך להיזהר בכמות הפרסומות שאתם בוחרים להכניס לאתר שלכם (גוגל גם מגבילים את מספר הפרסומות לכל דף).

איך מרוויחים כסף מבלוג? פרסומות בטיימס סקוור

3) מכירת מוצר משלי זו דרך מעולה להרוויח כסף מבלוג

אחת מהתשובות הכי משתלמות לשאלה איך מרוויחים כסף מבלוג היא יצירת מוצר איכותי ומכירתו בבלוג באופן ישיר ללקוח. בדרך זו, המוצר יתאים בדיוק לקהל היעד שלכם וכבעלי המוצר לא תצטרכו לחלוק את רווחים אם אחרים (מלבד עמלות מכירה קשורות).

מוצרים נפוצים שבלוגרים יוצרים הם:

  • eBook (ספר אלקטרוני): בנושא הבלוג שלכם: בבלוג איפור תוכלו למכור את ״המדריך השלם לאיפור למתחילים״. בבלוג טיולים עם הילדים ״מדריך טיולים עם הילדים בפריז״.
  • קורס אינטרנטי: ישנן מספר פלטפורמות באינטרנט שמאפשרות לכם ליצור קורס לימודי אוטומטי עם סרטונים, שעורי בית ומצגות. בבלוג בנושא בניית אתרים באינטרנט תוכלו ליצור ולמכור קורס ״שיווק באינטרנט למתחילים״. תוכלו לראות דוגמאות של קורסים בפלטפורה Theachable.
  • מכירת סחורה: הרבה קוראים יתעניינו לקנות סחורה עם המיתוג של הבלוג שלכם כמו חולצות, ספלים, דיסק און קי כו׳.

חשוב לציין שבהתחלה לוקח הרבה זמן ליצור את המוצר הייחודי שלכם אבל ברגע שהמוצר מוכן ישנן דרכים לעשות אוטומציה למכירה כך שלא תצטרכו להשקיע זמן על על כל מכירה עצמה – הזמן שלכם חשוב אז אל תשקיעו אותו באריזת חבילות ונסיעות לדואר ישראל.

הנה דוגמה למוצר שאני יכול למכור בבלוג שלי:

2) מכירת זמן ושירותים

בלוגרים מצליחים בעולם מרוויחים יותר כסף מעיתונאים מקצועיים במגזינים גדולים אז תאמינו בעצמכם! אתם שווים המון ולאט לאט העולם משתנה והקהל הרחב רוצה לדעת יותר ויותר מה בלוגרים חושבים.

בנוסף למכירת מוצרים מוצרים באופן אוטומטי, אתם יכולים למכור את הזמן שלכם בתצורה של הרצאות, סדנאות, שיחות פרטיות או קואצ׳ינג. בלוגר טיולים יכול למכור שיחות יעוץ בטלפון על תכנון טיולים. בלוגר איפור יכול לאפר לחתונה ובלוגר אינטרנט יכול ליצור סדנאות קידום אתרים.

לדוגמה בלוגר הטיולים לונלי פלד מטייל בעולם כבר מעל 14 שנה והוא מרוויח את רוב הכסף לטיולים שלו ע״י סדרת הרצאות שהוא נותן כשהוא מגיע לארץ.

1) תמיכת והערכה מהקוראים

גם אם התוכן שלכם בבלוג פתוח לקהל הרחב בחינם זה לא אומר שאין לו ערך. להיפך, הערך של פוסטים בבלוג לפעמים יותר אישי, עדכני ופרטני מכותבים מקצועיים.

טרנד שהופך להיות מאוד פופולרי בעולם הבלוגים הוא לתת את האופציה לקוראים שלכם לתת ערך כספי לתוכן שהם אהבו ולתרום סכום קטן לבלוג. האתר פטראון נותן אופציה לקוראים לתמוך ביוצרי תוכן ובלוגרים שהם אוהבים ע״י תשלום חודשי או תשלום עבור כל פוסט שפורסם בבלוג.

דרך נוספת היא לבקש מהקוראים את התמיכה בתצורה של עלות של קפה. הם מבקשים ״קנו לי קפה״ במידה ואהבת את התוכן שלנו ואתם רוצים לתמוך בהמשך הבלוג. תוכלו לעקוב אחר הלינק שלי וליצור כפתור ״קנה לי קפה״ משלכם לאתר שלכם.

הלכה למעשה: אם הפוסט הזה עזר לכם אני אשמח אם תוכלו לקנות לי קפה 🙂 ko-fi.com/whereisgil

אני אשמח לענות על שאלות נוספת בתגובות למטה ואשמח לשמוע על רעיונות נוספים על איך מרוויחים כסף מבלוג.

לא יותר מפעם בחודש אני אשלח לכם עדכונים ומדריכים שימושיים מ״איפה גיל?״ אז אל תשכחו להירשם פה:

[mc4wp_form id="1062"]

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

10 מחשבות על “איך מרוויחים כסף מבלוג? 7 דרכים להרוויח כסף מהבלוג שלכם”

  1. הי גיל, בלוג נהדר והפוסט הזה באופן ספציפי קצר ולעניין, כמו שאני אוהבת!
    שאלה אחת לי, האם מלונות/מסעדות וכו' מבקשים לראות מספרים של עוקבים ואם כן מהו לדעתך הרף שמעבר לו אפשר להגיד שהבלוג נחשב לכזה שירצו לעשות איתו בארטר?

    הגב
  2. רוצה להרויח מבלוג, כותבת על עצות מעשיות, כמו אפשרויות של קינדל ואודבל של אמזון וגם שמה פרסומות שלהם, ומחכה לראות מה יקרה

    הגב
  3. תותח!! ואיי חלום שלי ליייצר בלוג על טיולים(באתיופיה) והבלוג שלך ממש נותן תקווה! שתי שאלות. 1.יותר תהייה משאלה, תמיד חשבתי שאם רוצים באמת להרוויח מבלוג צריך לרשום באנגלית, שמח שאתה מוכיח אחרת.2.כמה זמן לקח לך עד שראית רווחים מהבלוג? וכמה עלות התחזוקה(דומין וכדו').תודה מראש אבישי. ובאמת תותח.כל הכבוד!!

    הגב
    • לוקח זמן והרבה עבודה עד שאפשר להתחיל להרוויח מהלוג. זה מאוד תלוי בנחישות והתמדה. הטיפ הכי חשוב בעיקר בישראל הוא לכתוב הרבה תוכן. לכתוב הרבה תוכן רלוונטי שיעלה בהרבה תוצאות חיפוש שונות.
      עלות התחזוקה היא בסביבות 10 דולר בחודש.

      הגב

כתיבת תגובה