אייר בי אנד בי 2020: איך להזמין, קופון הנחה ל Airbnb וטיפים נוספים

משום מתקפת וירוס הקורונה בתחילת 2020 אייר בי אנד בי סגרה את הפורטל שלהם להשכרת דירות ברחבי העולם, נכון לאפריל 2020.

כדי לתמוך בקהילה בזמן המשבר הם השיקו את תכנית ״מקומות לינה לצוותי סיוע במאבק בקורונה״ בה אייר בי אנד בי מעודדת בעלי דירות לתרום מקומות לינה לצוותי הרפואה שצריכים מקומות לינה נוספים. תוכלו לקרוא עוד פה.

אחד הדברים החשובים (והיקרים) כשמטיילים בעולם הוא הלינה. ישנן הרבה אפשרויות רגילות למצוא לינה אך למזלנו, אייר בי אנד בי פתחו את האתר ב-2008 ושינו את עולם הלינה לחלוטין.

קבלו קופון ל Airbnb ל 152 ש״ח לפעם הראשונה שלכם הרשמו עכשיו!

מה זה אייר בי אנד בי?

זאת פלטפורמה באינטרנט (דרך האתר או אפליקציה) שמתווכת בין אנשים שרוצים לשכור יחידות דיור (לנופש או למגורים לטווח קצר) לבעלים שלהן. אפשר לשכור כמה סוגים של יחידות; חדר משותף, חדר פרטי דירה שלמה ועוד..

אתר איירבנב שינה לחלוטין את הדרך המסורתית של אתר הזמנת המלונות ותיירות בעולם. עכשיו אין מונופול למלונות ולרשתות הגדולות אלא כל אחד יכול לפתוח את הבית שלו לאנשים פרטים מכל העולם.

עוד יתרון מעולה שאני אוהב באופן אישי של ארבנב הוא שהשימוש בפלטפורה יכולה ליצור סוג של קהילה וחוויה תרבותית שהיא אפשר לחוות דרך בתי מלון מסורתיים.

איך איירביאנבי עובד?

1. פתיחת פרופיל עם קופון Airbnb

ראשית עליכם לפתוח פרופיל ב Airbnb אותו יקראו בעלי הדירות. הלינק הזה יזכה אתכם ב 152 ש״ח הנחה לשימוש הראשון.

אני ממליץ להשקיע בפרופיל, כשהכוונה פשוט להעניק תחושת ביטחון למארח. חשבו על מה אתם הייתם רוצים לדעת על מישהו שהולך להתארח אצלכם בדירה. הייתם רוצים לכל הפחות להיות בטוחים שהוא אדם ידידותי והגון.

תמונה טובה וברורה שלכם בה אתם נראים שמחים תעזור מאוד לבעלי הדירות ב Airbnb, ופירוט קצר בפרופיל של מי אתם, מאיפה, למה אתם מטיילים וקצת תחביבים ותחומי עניין בהחלט יעניקו הרגשה טובה למארח.

כמו כן, יש באפשרותכם להפוך למשתמשים מאומתים בעזרת שליחה ואימות של אחת התעודות המזהות שלכם. זה לא חובה, אך ישנם מארחים שדורשים זאת וזה בהחלט יעזור לסמוך עליכם. בנוסף לכך, אפשר להוסיף עוד פרטים כמו כמו דוא"ל, טלפון וכו..

קופון Airbnb
קופון הנחה לאייר בי אנד בי

2. בחירת היעד, סוג הדירה והלינה באיירביאנדבי:

לאחר שנרשמתם לאתר ופתחתם פרופיל תוכלו לחפש דירות ארבנב.

ראשית רשמו בחיפוש את האזור שאתם רוצים, באיזה תאריכים וכמה אורחים תהיו.

אז יוצגו בפניכם כל האפשרויות בהתאם למה שהזנתם.

אתם יכולים להפעיל עוד מסננים רבים נוספים בהתאם למה שאתם רוצים, למשל: כמות חדרים, מיטות, סוג הדיור, מקום ידידותי לילדים, בע"ח, טווח מחירים, אפשרות להזמנה מיידית (בלי לחכות לאישור של המארח), מקומות/מארחים מאומתים ועם הרבה ביקורות חיוביות, נגישות, שירותים לאורחים (כמו מטבח, מיזוג אוויר), חניה, ג'קוזי, שפה של המארח ועוד…

חיפוש חדר דרך אתר אייר בי אנד בי

3. בחירת הנכס הכי מתאים דרך אתר ארבנב:

בחרו באפשרות או האפשרויות שנראות לכם הכי מתאימות ותקראו עליהן. מאוד חשוב לקרוא את הכל ולהבין לאיפה אתם נכנסים!

שימו לב לכללי הבית, השירותים המוצעים, המיקום, שעות הצ'ק אין והאאוט, תקראו על המארח ותבדקו את הפרופיל שלו ותוודאו שהבנתם את מדיניות הביטול וכמובן ביקורות של מתארחים אחרים (אם יש).

כדי שהציפיות שלכם באמת ימולאו, זה חלק חשוב שאסור לוותר עליו ויש להשקיע בו קצת זמן.

באותו עמוד יש גם את פירוט המחיר, זה זמן טוב להשוות עם אתרים כמו booking.com ולראות מה האופציה המתאימה לכם יותר. גם לבוקינג יש מנוע חיפוש דירות דומה לאייר בי אנד בי.

4. קראו את הביקורות האחרונות – מאוד חשוב באיירבנבארב

הערה לגבי הביקורות ב-אייר בי אנד בי. מכיוון ש-אייר בי אנד בי עובד על קשרים אישיים בין אנשים והמכירות מושפעות מאוד מהביקורות, ישנם מארחים שימנעו מלארח אנשים שנוטים להשאיר ביקורות אמיתיות, שלפעמים מצביעות על דברים שליליים.

הם יעדיפו לארח אנשים שבהיסטוריית הביקורות שלהם יש ביקורות טובות, מה שמראה על הנטייה שלהם להתייחס בעיקר לצד הטוב שבנכס ו"להעלים עין" מהצדדים הפחות טובים. כמו כן, יש כמובן אפשרות לארח חברים או משפחה בתור אורחים ראשונים כדי לצבור ביקורות טובות, מה שלא יכול להראות על הערך האמיתי של הנכס.

כמובן שישנו גם הצד השני, ישנם מארחים חדשים בלי ביקורות בכלל אבל הדירה שלהם ממש מציאה והם יציעו אותה במחיר מאוד זול בתור התחלה. וישנם גם מארחים עם ביקורות שליליות שנבעו מאורחים בעייתיים וזה לא אשמתם כלל.

לכן לדעתי הביקורות של המארחים הן בהחלט פקטור חשוב בהחלטה אם לשכור את הדירה או לא, אך כן צריך לקחת בחשבון את העניין הזה.

ביקורות ב Airbnb

5. יצירת קשר עם המארח (אופציונלי)

אלא אם כן אתם מחפשים הזמנה מיידית של דירה, המארח יתבקש לאשר את ההזמנה שלכם.

כמו כן, חלק חשוב בהחלטה אם הדירה מתאימה לכם או לא זה האינטראקציה עם המארח. אפשר להרגיש הרבה פעמים כמה הוא רציני ובאמת יעזור, או שהוא פשוט מחפש לעשות קופה. שימו לב תוך כמה זמן הוא עונה, "טון" הכתיבה שלו, אם הוא מספק לכם תשובות ברורות לשאלות שלכם וכו'…

גם אם אתם מרגישים שכל המידע שאתם צריכים על הדירה ניתן בפרופיל, אני עדיין ממליץ לפנות למארח ואפילו לשאול אותו שאלה שאתם יודעים, רק כדי לנסות להרגיש כמה אפשר לסמוך עליו (כמובן שאי אפשר באמת לדעת כלום על בן אדם מצ'אט קצר באינטרנט, אך עדיין אפשר להרגיש לפעמים אם משהו לא בסדר, וזאת כרגע האופציה הכי טובה שיש לנו…).

שימו לב שהמחיר שרואים בחיפוש הדירות הוא רק המחיר ללילה, וכשנכנסים לפרופיל רואים את המחיר המלא, שיכלול גם דמי ניקיון, שירות, פיקדון ועוד..

6. ההזמנה והתשלום לאתר איירביאנבי

ישנן 3 דרכים להזמין דירה באייר בי אנד בי:

  • לאחר שתלחצו על הזמנה, תעברו לעמוד שיציג את פרטי העסקה שלכם ויבקש שתאשרו אותם, אחר כך לעמוד מידע על אמצעי התשלום ואז לעמוד אישור התנאים והמדיניות של המארח והאתר. לאחר מכן תצטרכו לחכות לאישור המארח (יש לו 24 שעות בשביל זה). לאחר שהמארח יאשר תקבלו אישור רכישה.
  • אם מופיע כפתור הזמנה מיידית, תוכלו להזמין את הדירה מיד בלי לחכות לאישור המארח. אז לאחר כל שלבי אישור פרטי הרכישה, התשלום והתנאים, ישר תקבלו אישור רכישה.
  • אם תשלחו למארח ארבנב הודעה לפני ההזמנה, יכול להיות שהוא יחזור אליכם עם עם אישור מראש. זוהי דרך של המארח בעצם לאשר אתכם ולהגיד לכם שהנכס שלו זמין לתאריכים שביקשתם, וכעת לכם יש 24 שעות לאשר את העסקה.

ישנם מארחים שידרשו מכם פרטי אימות, תמונת פרופיל ומספר טלפון (אם לא סיפקתם אותם עד כה לאתר).

פנייה למארח דרך airbnb

לאחר שהמארח מאשר את העסקה (או באפשרות של הזמנה מיידית), אמצעי התשלום יחויב בסכום המלא ויועבר לאתר. רק 24 שעות לאחר הצ'ק אין, האתר יעביר את התשלום למארח, כדי לוודא שהכל תקין.

אם המארח מבטל, תקבלו את כל הכסף חזרה.

למקרה שאתם מבטלים, לכל מארח איירבנב יש מדיניות ביטולים שונה, כדאי מאוד לקרוא ולהבין לפני שמזמינים.

יש מארחים עם מדיניות ביטול מאוד גמישה (שמבטיחים החזר מלא עד 24 שעות לפני הצ'ק אין), ויש כאלה שמחמירים יותר (החזר כספי מלא עד שבוע/שבועיים/חודש מראש, ואחרי זה החזר בניקוי דמי שירות מסוימים או של מחיר הלילה הראשון).

חלק מהדרישות של נכסים מסוימים זה פיקדון. אם יש פיקדון, סכומו יוצג בפרטים של העסקה לפני סיפוק אמצעי התשלום. יומיים לפני הצ'ק אין, אייר בי אנד בי  "יחזיקו" בסכום הפיקדון באמצעי התשלום שלכם, וישחררו אותו 14 ימים אחרי הצ'ק אאוט. אם תהיה בעיה בהחזקת הפיקדון ע"י אייר בי אנד בי עד 36 שעות לפני הצ'ק אין (למשל בגלל תקרת האשראי), יהיו לכם 12 שעות להסדיר את זה (עם אמצעי תשלום אחר למשל), ואם לא תצליחו – ההזמנה תבוטל ותקבלו את הכסף חזרה.

התשלום עצמו חייב להתבצע רק דרך אייר בי אנד בי ולא דרך שום אפשרות אחרת! ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי (הרב המוחלט עובד) ו – PayPal, כמו כן דרך פלטפורמות תשלום כמו Apple Pay ו – Google Pay בארצות נבחרות. למידע נוסף אפשר לבדוק באתר של איירביאנבי.

אם המארח מבקש ממכם תשלום כלשהו (פיקדון) שלא דרך אייר בי אנד בי או במזומן, עדיף שתתרחקו ממנו ודווחו אותו לאתר – אף פעם אל תשלמו ישירות למארח.

תשלום במערכת אייר בי אן בי

מהם היתרונות של Airbnb?

לחלק מהאנשים זה מרגיש מפחיד להתארח במקומות לא מוכרים בבעלות אנשים פרטיים, מה שגורם להרגשת חוסר נוחות וחוסר ביטחון. לכן נמנעים מאייר בי אנד בי, אך אני אציג פה זווית קצת אחרת.

נכון שאף פעם אי אפשר להיות בטוחים בכלום, אבל מצד שני גם במלונות מוכרים ובטוחים אי אפשר להיות בטוחים ב-100%.

ישנה אפשרות לבחור במארחים מאומתים, שנציגים של אייר בי אנד בי ביקרו בנכסים שלהם ואישרו אותם. פשוט תפעילו את האפשרות של אייר בי אנד בי Plus והמקומות האלו יוצגו לכם.

כמו כן, יש אפשרות לבחור במארח מצטיין, מארחים שאירחו הרבה אנשים, קיבלו דירוגים מאוד גבוהים, כמעט ובלי ביטולים ושיעור תגובה גבוה.

בחירה באפשרויות האלה לטעמי בטוחה כמו בחירה במלון מוכר.

כמו כן, במלון ישנה הרגשה מאוד מובהקת של "תיירות", בעוד באייר בי אנד בי אפשר יותר להרגיש ולטעום מהחוויה של לחיות כמו מקומי, מה שנותן אפשרות לחוות את המדינה בצורה יותר עמוקה.

בעלי הנכסים פעמים רבות מאוד הם אנשים מאוד פתוחים וכאלו שטיילו הרבה בעצמם. אפשר לזהות את זה עוד מההתכתבות הראשונית איתם ומהפרופיל שלהם. הם אנשים שנעים לשהות בחברתם, במיוחד כשאתם במדינה זרה, והם יכולים לעזור לכם לבחור מה לעשות ולראות במדינה ולהביא טיפים להתנהלות בה.

יתרון גדול של אייר בי אנד בי הוא סוג הנכס והמיקום שלו. זה יכול להביא לכם חוויה שונה לגמרי בטיול. לא עוד אותם מלונות רגילים, אלא אפשר לבחור במקומות אירוח ייחודיים (יאכטה, אוהל מיוחד, בית עץ וכו…) שנמצאים במקומות שיכולים להיות ממש אטרקטיביים ונעימים (פינת טבע נחמדה באמצע עיר סואנת, על המים). הגיוון הזה יוצר חוויות שונות ממה שאתם מכירים בטיול רגיל.

אפשר גם למצוא מקומות לינה בשכונות לא מתויירות, שבדרך כלל אין בהן מלונות, אבל נמצאות בקרבת פארקים יפים, מוזיאונים וכו

היתרון הכספי. לפעמים האירוח הוא זול מאירוח במלון, לא תמיד יעבוד אבל בדיקה קצרה ופשוטה באתרי מלונות תראה לכם איפה יותר זול. בשיא עונת התיירות, או בתקופות של פסטיבלים ואירועים, כשכל המלונות תפוסים (ויקרים!) אפשר למצוא מציאות באייר בי אנד בי במחירים אף יותר סבירים, או מאנשים שהתחילו למכור רק את הנכסים שלהם ומתחילים במחיר נמוך.

מה הם החסרונות של אייר בי אנד בי?

בסופו של דבר – זה לא בית מלון. אין לכם שירותים של בתי מלון (כמו ניקיון, מסעדה, בריכה) ולמי שזה חלק חשוב לו, פחות ימצא את זה באייר בי אנד בי.

לפעמים המחירים די גבוהים, יותר מבתי מלון טובים אפילו. הרבה פעמים כי המדינה עושה קצת בעיות בנושא מיסוי למארחים, ולפעמים כי המארחים פשוט יכולים…

מכיוון שרמת הניקיון והשירותים תלויה במארח, יש פעמים שהם יהיו ברמה ירודה, בטח ביחס לבתי מלון. כאן לקרוא ביקורות קודמות יכול מאוד לעזור.

ויש גם את עניין הביקורות עצמן כאמור. חוץ מהביקורות על המארח שלא תמיד יעידו על טיבו האמיתי, אם קיבלתם ביקורת שלילית (במיוחד בהתחלה) זה יכול למנוע מהרבה מאוד מארחים לארח אתכם ויהיה לכם קשה יותר למצוא מקומות טובים, בעיה שלא כל כך קיימת בבתי מלון.

מידע כללי וטיפים על השימוש באייר בי אנד בי

  • הטיפ הראשון והחשוב למתחילים זה להשתמש במערכת הסינון כשמחפשים דירות. האפשרויות לסוגי הלינה, השירותים וטווח המחירים בדירה הן כל כך גדולות, אפשר למצוא שם באמת מגוון מאוד רחב, כך שתוכלו להתאים את הצרכים שלכם באופן כמעט מדויק לגמרי.
  • המחיר שמופיע במסך שמציג לכם את האפשרויות הוא לא המחיר הסופי, אלא המחיר ללילה. כשתלחצו על הנכס, יופיע המחיר המלא שיכול לכלול שירותים שונים (כמו ניקיון בדירה), עמלות מיסים ופיקדון. חשוב מאוד שתשימו לב לזה.
  • אלא אם כן אתם ממש לחוצים על דירה באופן מיידי, תמיד תשלחו למארח הודעה. לפעמים הם יחזרו אליכם עם הצעות מחיר יותר נמוכות.
  • בפרופיל של הנכס לפעמים מופיעות אפשרויות שכירות לטווח זמן מסוים במחיר זול יותר (לדוגמה אם באופן רגיל לילה עולה 50 דולר, שבוע שלם יעלה 270 דולר, כלומר, 45 דולר ללילה).
  • אם יש לכם צרכים מיוחדים כלשהם (נגישות, ילדים, חדר עבודה וכו') כדאי שתיסגרו על זה עם המארח שהנכס יכלול אותם. רק לאחר שסגרתם על כל התנאים להזמין!
  • מארח מצטיין ו- אייר בי אנד בי Plus – באפשרותכם להפעיל את האפשרויות האלו (במסך המסננים) ואז יופיעו רק מארחים ונכסים שעומדים בסטנדרטים מאוד גבוהים, עם המון ביקורות חיוביות ושנבדקו ע"י נציג מטעם אייר בי אנד בי עצמם.
  • להתארח אצל מארחים חדשים – אמנם אין להם הרבה (או בכלל) ביקורות, אך כדאי להתכתב איתם הרבה לפני שמזמינים ולנסות להבין אם אפשר לסמוך עליהם. פעמים רבות תמצאו ממש פנינים במחירים מאוד זולים!
  • תקראו את כל הביקורות (אם יש לנכס הרבה מאוד ביקורות תקראו לפחות 10-15. ותנסו למצוא ביקורות רעות ולהבין למה הן נכתבו. זה אולי הכלי הכי יעיל שיש (חוץ מההתכתבות עם המארח) כדי להבין על טיב הנכס והמארח.
  • תהליך הצ'ק אין והצ'ק אאוט – אצל כל מארח זה שונה. יש כאלה שייפגשו אתכם כדי להביא לכם את המפתח וירצו להיות נוכחים בצ'ק אאוט כדי לוודא את החזרת המפתח ושהכל תקין. יש כאלה גם שישתמשו באפשרות של מנעול חכם, בה רק תקבלו קוד למנעול ותאספו את המפתח לבד, ויכול להיות שלא תראו את המארח כלל במהלך כל שהותכם. יש כאלה שיבקשו ממכם פשוט להשאיר את המפתח במנעול ולסגור את הדלת כשאתם יוצאים. חשוב לשים לב לענין הזה ולוודא את השעות של הצ'ק אין והאאוט (הן כתובות בפרופיל של הנכס).
  • הוראות הגעה. בחלק מהמקומות מערכת התחבורה הציבורית, הכבישים והרחובות שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים והרבה פעמים אנשים הולכים לאיבוד ומבזבזים זמן רב. מאוד מומלץ לקבל מידע מדויק מהמארח אם המקום קשה למציאה ותוודאו שהבנתם!
  • ביקורות. כפי שהבנתם, חלק גדול מהעיסוק באייר בי אנד בי נובע מביקורות. השתדלו לכתוב ביקורות אמיתיות ככל שאפשר. אל תהססו להרים למארחים טובים, אך גם להצביע על דברים שפחות אהבתם. עם זאת, אלא אם כן המארח היה ממש רע ושיקר, אל תהיו רעים מדי בביקורות.
  • לכל בית יש חוקים משלו ומאוד חשוב לעמוד בהם. חשבו על איך הייתם מצפים מאורחים להתנהג בדירה שלכם והתנהגו בהתאם. יחד עם זאת, אל תהססו להרגיש בבית, זאת המטרה בסופו של דבר.
  • שמרו על הניקיון, כשאתם עוזבים תוודאו שהכל נקי ומסודר. עקבו אחרי הכללים של המארח (אם אסור לעשן או לערוך מסיבות – אז אל תעשו את זה!).

שאלות נפוצות

לסיכום, אייר בי אנד בי זאת דרך טובה לגוון את הטיול. אם זה לינה בסגנון שונה משהכרתם, בשכונות מקומיות או דרך הכרת ויצירת חברים חדשים מכל העולם. זה מעמיק את חווית הטיול וגורם לתחושה של פחות "תייר" ויותר של אדם שבא לטעום גם מהתרבות המקומית.

למי שכבר נמאס לו ממלונות הייתי מאוד ממליץ להתנסות בזה, הגיוון הוא אדיר! החוויה מרגישה יותר מיוחדת והראש נפתח לרעיונות ואנשים חדשים.

לונדון היא אחלה עיר לשימור באייר בי אנד בי. אני ממליץ מאוד להשוות את המחירים שמצאתי עם ההמלצות שלי בפוסט על מלונות מומלצים בלונדון.

גילוי נאות, רק שתדעו, במידה ותשתמשו בלינק ההנחה לאייר בי אנד בי ל 152 ש״ח שפרסמתי בפוסט הזה לשימוש הראשון שלכם ה Airbnb אני גם אבל צ׳ופר מהאתר. אתם עדיין תקבלו את המחירים הכי טובים. הנה הלינק שוב ? https://he.airbnb.com/c/gild260?currency=ILS תודה.

יש לכם שאלות? לא בטוחים מה לעשות? השאירו תגובה ואני אחזור אליך בהקדם! תודה על הקריאה. גיל.

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה