טיסות זולות לאירופה: איך מוצאים טיסות זולות מתחת ל-$100?

בפוסט הזה תמצאו  מידע על איך למצוא טיסות זולות לאירופה ורשימה של יעדים עם טיסות מישראל בפחות מ-100 דולר לכל כיוון… והרבה טיפים חשובים שיחסכו לכם כסף!

פעם, בעידן אחר, לטוס נחשב עסק מאוד יקר שאנשים מרשים לעצמם רק פעם ב… טיסות לאירופה עלו אז בסביבות המאות דולרים, שלא לדבר על המזרח או דרום אמריקה.

אך ב-2013 ממשלת ישראל חתמה על הסכם שמיים פתוחים עם אירופה, הסכם שבעצם מסיר את המגבלות על טיסות אל תוך ומתוך ישראל. מאז, יש המון חברות לואו קוסט (חברות שמספקות את המינימום הדרוש לטיסה, בלי שירותים אחרים) וכיום ניתן לטוס ליעדים רבים באירופה בפחות מ-100 דולר!

איך נקבעים מחירי הטיסות לאירופה?

תכל'ס, אף אחד לא ממש יודע. ממה שקראתי וחקרתי, אלגוריתם קובע את המחיר הטיסה לפי היסטוריית מחירים וכמות נוסעים צפויה. אם כמות הכרטיסים שנמכרו לא הגיעה לתחזית הצפויה כחצי שנה לפני הטיסה, אז מורידים מחירים.

כתוצאה מכך, כשהטיסה נמכרת יותר ויש יותר ביטחון שכל המקומות ימולאו אז המחירי הטיסה יעלו. לפעמים, זמן קצר לפני הטיסה המחירים יורדים שוב כדי למלא אותה עד הסוף אך לא לסמוך על זה.

זאת רק תיאוריה והדבר הזה תלוי בכל כך הרבה גורמים כך שאי אפשר לחזות ירידת מחירים אף פעם, אך מהניסיון שלי ושל מטיילים אחרים שדיברתי איתם, לקנות 10-6 חודשים לפני הטיסה יוצא הרבה פעמים הכי משתלם, אם אתם לא רוצים לקחת סיכון ולחכות למועד קרוב לטיסה.

כלל ברזל של ״איפה גיל?״ – לקנות את הטיסה כמה יותר מוקדם, אפילו שנה מראש כדי לקבל את המחירים הכי טובים!

המיתוס שאם מזמינים טיסות לאירופה ברגע האחרון הם יהיו זולות במיוחד הוא לא נכון. מניסיון אישי, המחירים הכי טובים לטיסות זולות באירופה הם כמה שיותר מוקדם.

כמובן שהמחירים עולים בתקופות של חגים ובסופ"שים (חוץ מביום שבת, שלפחות באירופה הוא הרבה פעמים מהימים הכי זולים בשבוע!), אך גם לזה יש פתרונות:)

איך למצוא טיסות זולות לאירופה?

1. מנועי חיפוש למציאת דילים לטיסות לאירופה

אז דבר ראשון, תחפשו את הטיסות במנועי חיפוש של טיסות כמו: גוגל טיסות, SkyScanner, קייאק, Momondo, טריפ.קום, Kiwi ועוד..

מנועי החיפוש האלה מחפשים בכל רחבי הרשת טיסות בהתאם ליעדים והתאריכים שאתם צריכים ולכל אחד יש את היתרונות שלו. במנועי חיפוש אלה תמיד מופיעות טיסות זולות במיוחד. פעמים מאוד רבות יש מספר קונקשנים בהם גם עוברים מחברת תעופה אחת לאחרות (במסגרת שיתוף פעולה בין החברות), כך שאתרים אלה ממש בונים לכם מסלול טיסה.

אלו ה-4 מנועי החיפוש שאני הכי אוהב, אך יש עוד הרבה אחרים:

קצת מילים ויתרונות של כל אחד:

Skyscanner – מנוע החיפוש האהוב עליי ושאני משתמש בו הכי הרבה. כמעט תמיד אני מוצא בו את הטיסות הזולות ביותר לאירופה. הממשק טיפה פחות נוח (לדעתי) משל האחרים אבל עדיין עושה את העבודה. 

Kayak – מנוע חיפוש שנחשב לאחד הטובים ביותר, הרבה מאוד אתרים ממליצים עליו. אני ממש אוהב את הנראות והגלישה באתר, הוא מציג מחיר של טיסות בתאריכים קרובים לתאריך שנבחר, מה שהופך את העניין לממש נוח!

Google Flights – מנוע החיפוש של Google. הוא המהיר ביותר והממשק שלו לדעתי הכי נוח, אך בדרך כלל  (לא תמיד!) הטיסות בו יותר יקרות ממנועי החיפוש האחרים. אני מאוד ממליץ להשתמש בו כדי לראות לאיזה שדות תעופה הטיסות הכי זולות ובאילו ימים (זה מוצג בצורה ממש נוחה על גבי לוח השנה), ואם המחירים נראים טיפה גבוהים, אפשר לנסות לחפש דרך מנוע חיפוש טיסות אחר באותו יום ובאותו שדה תעופה.

Kiwi.com – אתר מאוד נוח לשימוש, בדומה לגוגל הוא מציג מחירי טיסות על גבי לוח השנה ומדגיש את הטיסות הזולות. מה שמיוחד בו זה שהוא בונה מסלולים שמשולבים בהם חברות תעופה שלא משתפות פעולה אחת עם השנייה. קיווי גם מעניקים אחריות אם אחת הטיסות התעכבה ופיספסתם את הטיסה הבאה בגלל זה, או בגלל עיכובים בשדה התעופה (אני לא ירדתי לפרטים בנוגע לאחריות הזאת ולא שמעתי אף פעם על מישהו שהשתמש בה, אז לשיקולכם..).

כמה דברים לשים לב אליהם בנוגע לאתרי חיפוש הטיסות לאירופה

  • המחיר שרשום באתר הוא מחיר התחלתי. לאחר שתבחרו אפשרות, האתר של מנוע החיפוש יעביר אתכם לאתר של החברה, לפעמים המחיר טיפה קופץ במעבר הזה. כמו כן, חשוב מאוד לשים לב לעלויות נוספות בנוגע לטיסה, לא סתם למלא את הפרטים בלי לקרוא ולהבין.
  • חברות לואו קוסט (Low Cost) רבות מרוויחות כך כסף, ע"י נוסעים שלא שמים לב לסעיפים בחוזה. יכולים לגבות מכם כסף אם אתם עושים צ'ק אין בשדה התעופה ולא בבית, על הכבודה שנכנסת לבטן המטוס, כבודה שעולה איתכם למטוס, אוכל ועוד..
  • אם יש לכם קונקשן, מאוד מומלץ שיהיה לא פחות מ-5 שעות, כדי לקחת מרווח מספיק בטוח במקרה של עיכובים. שימו לב גם אם אתם צריכים לבצע צ'ק אין נוסף ולקבל את המזוודות (ולמסור אותן שוב) בקונקשן, זה קורה במעבר בין חברות תעופה וכתוב בהזמנה עצמה.
  • תוודאו שאתם יודעים בכל קונקשן אילו פעולות אתם צריכים (או לא צריכים) לעשות.
  • האתרים האלה עובדים עם קוקיס, כלומר שפרטי החיבור שלכם נשמרים ואם תיכנסו אליהם כמה פעמים ותחפשו טיסה לאותו יעד באותם תאריכים, המערכת תעלה מחירים.
  • כדאי להיכנס מכמה מכשירים ורשתות שונות (למשל אצל חברים או מחשבים ציבוריים), או פשוט להפעיל מצב אינקוגניטו כדי שפרטי החיבור שלכם לא יישמרו.
  • כדאי לעשות תמיד חיפוש משולב, בכמה אתרים ולהשוות.

2. חיפוש דילים באתרים של חברות התעופה הלואו קוסט – Low Cost

לאחר שביררנו על התאריכים ושדות התעופה הזולים אליהם ניתן לטוס, כדאי לעשות חיפוש באתרים של חברות לואו קוסט אחרות ממה שהוצעו במנועי החיפוש.

ישנן חברות לואו קוסט רבות מאוד, הבולטות ביניהן בארץ הן: Ryanair ,Laudamotion, Wizzair, Norwegian Airlines,  ו-Easyjet. בדרך כלל החברות האלו טובות לטיסות זולות לאירופה. חוץ מהן, ישנן חברו לואו קוסט בכל מדינה, שהרבה פעמים לטוס איתן למדינת הבסיס שלהן יוצא הכי זול. חיפוש קצר בגוגל של חברות לואו קוסט במדינה מסוימת ימצא לכם אותן.

דוגמה למציאת דיל טיסה זולה לאירופה

נניח שאני רוצה לטוס לפריז באזור סוף חודש מאי. נכנסתי לאתר – Skyscanner ובחרתי (באופן שרירותי) לתאריך יציאה את ה-23.5. הטיסה הכי זולה יצאה 135 דולר, 14 שעות דרך קייב, אוקראינה. במומונדו, הטיסה הכי זולה בתאריך הזה יצאה 128 דולר, 17 שעות דרך פוזנן, פולין. ב – Google flights יצאה תוצאה דומה ל – Skyscanner. אך בגוגל ובמומונדו ראיתי ששבוע לפני, ב-16.5, יש טיסות באזור ב – 64 דולר ו-75 דולר בהתאמה. נכנסתי ל – Skyscanner בתאריך הזה ויצאה תוצאה של 61 דולר!

לאותה טיסה חיפשתי גם תאריך חזרה בחודש מאי שעלה בסביבות אותו המחיר. אז ב 150 דולר הצלחתי להשיג כרטיס הלוך חזור.

זאת דוגמה לשילוב בין מנועי החיפוש וגמישות בתאריכים, וזה עוד לפני שבדקתי טיסות לשדות תעופה בערים סמוכות שיכולות להיות אף יותר זולות, ומהן אפשר לשכור רכב/להשתמש ברכבת כדי להגיע לפריז (האתר Rome2Rio מציע אפשרויות תחבורה בין יעדים בכל העולם חוץ מטיסות, כלומר, גם אוטובוסים ורכבות. ניתן וכדאי להיעזר בו). זה לא תמיד יהיה יותר זול, אך עדיין שווה לבדוק גם את זה!

בקיצור, גמישות זה שם המשחק.

חיפוש טיסות זולות לאירופה עם גוגל טיסות

טיפים ואסטרטגיית לחיפוש טיסות זולות לאירופה

מעבר למה שנאמר כאן, טיפ חשוב שבעזרתו תוכלו למצוא טיסות זולות לאירופה הוא באמצעות בניית מסלול שמבוסס על מדינות שהטיסה אליהן ומהן כמעט תמיד זולה.

בשביל לעשות את זה, אתם צריכים להיות די גמישים בזמן ובראש שלכם, ולא לפסול קונקשנים ארוכים (לפעמים גם כמה ימים). האמת, שזה משהו שיכול להוסיף מאוד לחויית הטיול.

בימים הרגילים זה לאו דווקא יוזיל את המחיר, אך זה יכול להוזיל משמעותית בשיא העונות או בחגים, וכן ביעדים יקרים. כמו כן, זה כלי מצוין אם אתם לא גמישים בתאריך שלכם, אך כן במדינות היעד שתבקרו.

לדוגמה, אם יש לכם חופשה מהעבודה לזמן מוגדר בעת חג שאי אפשר להקדים או לאחר, ורציתם לבקר נניח בפורטוגל אך הטיסות לשם יקרות בזמן הזה, תוכלו לנסות לחפש יעד זול במזרח אירופה, ומשם לקחת טיסה זולה לפורטוגל (עם אפשרות של שהייה במדינת המעבר ליום – יומיים). אותו הדבר גם בחזור.

מה שבעצם עושים זה למצוא טיסות זולות שיוצאות מהארץ למדינות באירופה שהן לאו דווקא היעד, ומהן למצוא טיסות זולות למדינות היעד, כשיכול להיות שתהיו במדינת המעבר זמן ארוך יחסית.

יש כמה דרכים לעשות את זה:

ברב מנועי חיפוש הטיסות ואתרי חברות הלואו קוסט ישנה אפשרות לחפש טיסות לכל מקום משדה תעופה ספציפי. בחרו באפשרות הזאת ויוצגו בפניכם כל הטיסות שיוצאות משדה התעופה שבחרתם, בדרך כלל מסודרות מהזולה ביותר ליקרה ביותר.

אז תעשו אותו הדבר רק ששדה התעופה ההתחלתי יהיה העצירה הראשונה שלכם, ותראו אלו טיסות זולות יוצאות ממנו. אפשר וכדאי לבדוק את המחירים של הטיסות יום-יומיים אחרי הנחיתה בקונקשן, פעמים רבות תמצאו טיסות זולות יותר אז.

חיפוש פשוט בגוגל ימצא לכם טיסות זולות מישראל ולישראל, וכמו כן טיסות זולות למדינת היעד וממנה (רמז: לרוב זה יעבור במדינות מזרח אירופה; פולין, הונגריה, בולגריה, יוון, אוקראינה וכו'..).

אז תחפשו טיסות אל היעדים הזולים דרך אתרי חברות הלואו קוסט.

השיטה הזו תתאים יותר לאנשים שמכירים חברות לואו קוסט ויעדים זולים. אם אתם רוצים לנסות, אני מציע שתחפשו יעדים באזור מזרח אירופה דרך חברות כמו:

  • Wizzair
  • Ukrainian airlines
  • Ryanair
  • Easyjet
  • Norwegian Airlines

האתר Kiwi.com הוא אתר מצוין בדיוק לסוג כזה של חיפוש ויכול לחסוך לכם כסף וכאב ראש למי שלא רוצה להתעסק בזה. נסו לחפש דרכו ולהיות גמישים בתאריכים ובקונקשנים שלכם.

כל זה אולי נשמע קצת מסובך למי שלא רגיל לחיפושים כאלה, אבל תנסו בכל זאת להתחיל לחפש באחד ממנועי החיפוש, תשחקו קצת עם התאריכים והיעדים, תעשו אותו דבר עם מנוע חיפוש אחר. הדברים האלה יכולים לחסוך לכם מאות שקלים!

סקיי סקנר מעולה לחיפוש טיסות זולות לאירופה

תכנית נקודות של מועדוני תעופה

עוד דרך להוזיל טיסות היא להיות חברי מועדון של תוכנית תעופה. חברות תעופה רבות הקימו מועדוני תעופה שמקנות הטבות ללקוחות שטסים איתם הרבה. חברות התעופה עובדות בשיתוף עם חברות אשראי שמוציאות כרטיסים ייעודיים, באמצעותם ניתן לקבל נקודות המקנות הטבות מסוימות בטיסות, שכוללות גם הוזלה משמעותית ולפעמים גם טיסות מתנה.

כיום בישראל, ישנם כמה כרטיסי אשראי נפוצים כאלה, ביניהם: Fly card של אל על, world elite של מאסטרקארד, Platinum IL של אמריקן אקספרס, miles & more של cal ו- Skymax.

הכרטיסים האלה עובדים כך שכמה שיותר תשלמו איתם, תצברו נקודות שניתן להמיר אותן להטבות למיניהן. וכמובן שלרובם יש גם דמי שימוש חודשיים יחסית גבוהים. לכן, הם יתאימו במיוחד לאנשים שההוצאות החודשיות שלהם יחסית גבוהות. לדעתי, אם אתם לא טסים באופן קבוע ואין לכם הוצאות חודשיות גבוהות, פחות שווה לכם להשתמש בהם.

אם כן יש לכם הוצאות גבוהות ואתם טסים קבוע עם אל על, אולי שווה לבדוק את כרטיס ה – fly card שלהם.

אם אתם לא טסים באל על, אז שווה לכם לבדוק את שאר הכרטיסים – ה – skymax וה – Miles & More למשל. בדרך כלל טיסות אל על יותר יקרות מחברות הלאו קוסט אבל אם אתם מזמינים מראש אולי יהיה לכם מזל.

כדי להשיג דילים טובים של טיסות תמיד כדאי לקנות את הטיסה ואת המלון בנפרד, אף פעם לא דרך חבילות מאורגנות, חבילות נופש או טיולים מאורגנים.

רשימת יעדים בפחות מ-99 דולר > תל אביב לאירופה

הרשימה הבאה היא של יעדים אפשריים באירופה בפחות מ-99 דולר. המחיר הוא לאדם, בקיץ, לכיוון אחד וללא כבודה:

אוסטריה
ניתן למצוא טיסות ישירות לוינה החל מ-31 דולר עם wizzair.

אוקראינה
אודסה – ניתן לקחת טיסה ישירה ב88 דולר לצ'יסינאו במולדובה, משם לקחת תחבורה ציבורית שיכולה לרדת מ-12 דולר או להשתמש בתוכניות רכבים שיתופיים (blablacar) שיורדות אף מ-5 דולר.

איטליה
מילאנו – טיסות החל מ-49 דולר עם Easyjet
בולוניה – החל מ-68 דולר עם Ryanair
רומא – החל מ-51 דולר עם Ryanair

אירלנד
דאבלין – טיסה עם קונקשן באירופה. אני מצאתי טיסה עם easyjet לנאנט, צרפת, עצירה של 17 שעות, ואז טיסה לדאבלין. הכל בכ-79 דולר.

אלבניה
יש טיסות זולות (אזור ה-30 דולר) לערים ביוון (סלוניקי למשל). משם ניתן להשכיר רכב או להגיע ברכבות ואוטובוסים לאלבניה.

אסטוניה
טאלין – טיסה עם LaudaMotion עם וינה לאוסטריה, משם עם אותה חברה לטאלין. ב – kiwi.com זה יצא 75 דולר.

בולגריה
סופיה – טיסה ישירה החל מ-49 דולר עם wizzair.

בלגיה
בריסל – מצאתי טיסה ללא carry on ב-48 דולר. מעבר לזה, המחירים מתחילים מ-60 דולר עם Ryanair.

בריטניה
לונדון – החל מ-72 דולר, עם עצירה בוינה עם Laudamotion
מנצ'סטר – החל מ-43 דולר עם Easyjet
אדינבורו – החל מ-70 דולר עם עצירה בוינה, עם Laudamotion
בלפסט – החל מ-90 דולר, דרך מנצ'סטר עם Easyjet

*אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט של על טיסות זולות ללונדון

גרמניה
ברלין – החל מ- 48 דולר עם Ryanair
המבורג – טיסה ישירה החל מ-85 דולר עם Easyjet
מינכן – טיסה ישירה החל מ-98 דולר עם easyjet
פרנקפורט – טיסה דרך יוון ב-62 דולר עם Aegean Airlines

דנמרק
קופנהגן – טיסה דרך נאנט, צרפת ב-80 דולר, עם Easyjet

הולנד
אמסטרדם – ניתן לטוס ב-82 דולר עם עצירה באתונה עם Aegean Airlines, או בטיסה ישירה ב-88 דולר עם transavia
איינדהובן – טיסה ישירה החל מ-88 דולר עם transavia

הונגריה
בודפשט – החל מ-66 דולר עם Wizzair

טורקיה
איסטנבול – החל מ-74 דולר עם Pegasus Airlines
אנטליה – החל מ-84 דולר עם Pegasus Airlines

יוון
אתונה – החל מ-36 דולר עם Aegean Airlines
סלוניקי – החל מ-47 דולר עם Ryanair
סנטוריני – החל מ-95 דולר, דרך אתונה עם Aegean Airlines
מיקונוס – החל מ-82 דולר, דרך אתונה עם Aegean Airlines
זקינטוס – החל מ-89 דולר, דרך אתונה עם Aegean Airlines

ליטא
וילנה – טיסה ישירה החל מ – 79 דולר עם Ryanair
קובנה – החל מ – 99 דולר, עם עצירה במילאנו, עם Ryanair

מלטה
מלטה – החל מ-82 דולר, דרך אתונה, עם Aegean Airlines

נורווגיה
אוסלו – יש טיסות דרך וינה ב-95 דולר, עם Laudamotion

ספרד
מדריד – יש טיסות עם Laudamotion לוינה, משם עם Air Leisure למדריד, ב – 92 דולר
ברצלונה – החל מ-73 דולר עם עצירה. אני מצאתי דרך ניס, צרפת עם Easyjet
מלאגה – החל מ-97 דולר, דרך וינה, עם Laudamotion

פולין
ורשה – החל מ-46 דולר עם Wizzair
נובידבור מזובייצקי (עיירה קטנה ממש קרובה לורשה) – החל מ-31 דולר עם Ryanair
קרקוב – החל מ-56 דולר עם Ryanair
פוזנן – החל מ-58 דולר עם Ryanair
קטוביץ' – החל מ-58 דולר עם Wizzair

פורטוגל
ליסבון – דרך יעד זול באירופה, החל מ-68 דולר
פורטו – החל מ-90 דולר, דרך טולוז בצרפת, עם Easyjet

פינלנד
הלסינקי – החל מ-89 דולר, דרך וינה עם Laudamotion

צ'כיה
פראג – מצאתי 2 דרכים, אחת בטיסות עם 2 עצירות; בוינה ואז באל סריו בצפון מזרח איטליה, שתיהן עם Laudamotion. ואז טיסה עם Ryanair לפראג, ב – 90 דולר.
או טיסה עם Laudamotion לוינה, לקחת אוטובוס/רכבת לברטיסלבה ואז עוד אוטובוס/רכבת לפראג, החל מ -86 דולר.

צרפת
פריז – החל מ-69 דולר, עם עצירה בוינה עם Laudamotion
נאנט – החל מ-32 דולר עם Easyjet
מרסיי – החל מ-62 דולר עם Ryanair
ליון – החל מ-54 דולר עם Easyjet
טולוז – החל מ-44 דולר עם Easyjet

קפריסין
לרנקה – החל מ-45 דולר עם Cyprus Airways
פאפוס – יש טיסה ב-25 דולר ללא carry on, עם Carry on המחיר מתחיל מ-37 דולר, עם Ryanair

קרואטיה
זאגרב – לזאגרב אפשר להגיע בזול בעזרת טיסה לוינה עם Laudamotion, ומשם לקחת אוטובוס/רכבת, המחיר ביחד מתחיל מ – 64 דולר.
ספליט – החל מ – 92 דולר, דרך מילאנו עם Easyjet

רומניה
בוקרשט – החל מ – 53 דולר עם Ryanair

שבדיה
שטוקהולם – החל מ – 61 דולר, דרך וינה עם Laudamotion

שוויץ
ז'נבה – טיסה ישירה החל מ – 83 דולר עם Easyjet
באזל – החל מ-76 דולר, דרך בורדו, עם Easyjet

טיסות זולות ליעדים נוספים בעולם

האמת היא שהמדריך הזה על טיסות זולות לאירופה מתאים לטיסות לכל העולם! אני השתמשתי באסטרטגיה שהמלצתי בבלוג הזה למציאת טיסות לכל רחבי העולם.

כשחיפשתי טיסות למרכז אמריקה, חיפשתי קודם כל טיסות זולות לאירופה ומשם טיסות המשך נפרדות ליעדים שונים במרכז אמריקה.

יש לכם המלצות ליעדים נוספים עם טיסות זולות לאירופה? הגיבו למטה אני אוסיף את המידע לפוסט.

יש לכם שאלות על תהליך מציאת הטיסות? הגיבו ואני אשמח לעזור!

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה