מידע מלא על השכרת קרוואן בארץ – מחירים, טיפים והמלצות

טיול עם קרוואן בארץ, אלו מילים שישר מעלות אסוציאציות לטיולים הנמתחים על פני אלפי קילומטרים במקומות כמו החופים של אוסטרליה, הנופים של ארצות הברית ומדינות דרום אמריקה.

לכאורה, טיול בקרוואן בארץ יכול להישמע טיפה מוזר ולא שגרתי. זה בהחלט משהו שלא רואים אותו הרבה כאן. אך האמת היא שדווקא כאן יכול להיווצר טיול מרתק וממש כיפי!

הארץ שלנו, כידוע, קטנה ולא צריך הרבה ימים כדי לתור אותה, אך היא דחוסה במגוון גדול של צורות נוף, טבע ומסלולים.

עבור אנשים שרוצים לטייל בה באופן גמיש, בלי להיסחב עם אוהל על הגב או לחפש אחר מלונות או הוסטלים להתארח בהם, טיול בקרוואן יכול להיות פתרון אולטימטיבי.

זה בעצם בית שיכול להגיע אתכם לכל מקום ולסחוב את כל הציוד שלכם, כשכל מה שאתם עושים זה ללחוץ על דוושות ולחפש מקום נוח לחנות בו.

אז איך משכירים קרוואן בארץ? אילו סוגים שונים יש ומה העלויות הצפויות? את כל זה נלמד כעת:)

מה זה בכלל קרוואן? אילו סוגים יש?

קרוואן הוא סוג של רכב, שמשמש בתור בית על גלגלים, משמע – ניתן להזיז אותו ממקום למקום (אם בעזרת חיבורו באמצעות וו לרכב פרטי, או נהיגה בקרוואן עצמו).

כמעט כל הקרוואנים יכילו מקומות לשינה ומטבחון, כשאצל רבים ניתן למצוא גם מקלחת, סלון, שירותים, מקרר ואף טלוויזיה ועוד ריהוט.

ניתן לחלק קרוואנים לכמה סוגים.

כמו שהוזכר קודם, ישנם קרוואנים נגררים וישנם קרוואנים שניתן לנהוג בהם (שנקראים גם אוטוקרוואן או מוטורהום).

נוסף על כך, ישנם קרוואנים המיועדים לטיולים ויש כאלה המיועדים למגורים סטטיים או למטרות עסקיות, מעין משרד נייד או חדר מנוחה והכנה.

כשמדובר בקרוואנים לטיולים, ניתן להבדיל בין קרוואנים בעלי מרחב גדול ופחות מקומות שינה, לבין קרוואנים בעלי יותר מקומות שינה ופחות מרחב למרחבים אחרים (מקלחת, סלון וכו'..).

כמו כן, ישנם קרוואנים המיועדים בעיקר לשינה, כשלכל שאר הצרכים (מים, חשמל, מטבח וכו'..) צריך לדאוג לבד.

למעשה, קרוואנים רבים נבנו בשיטות שונות המאפשרות ניצול של השטח הפנימי בהתאם לצרכים שונים של מטיילים, כשכל שיטה מנסה למצוא את האיזון המתאים ביותר בין המרחב הפנוי לבין המיטות, פינות המטבח, העבודה והפנאי.

מעבר לכך, עוד הבדלים בין קרוואנים ניתן למצוא במספר האנשים אליו הרכב מותאם (ישנם קרוואנים שיכולים להיכנס בהם רק 3-4 אנשים, ויש כאלה שיכולים להיכנס בהם גם 7 ומעלה).

וודאו שלא תקבלו קרוואן גמלים במקום

איך שוכרים קרוואן בארץ?

תחום הטיולים בקרוואן בארץ הוא עוד יחסית לא מפותח, בטח לא ביחס למדינות כמו אוסטרליה וארצות הברית, אך הוא מתחיל לצבור תאוצה וגדל משנה לשנה.

השכרת קרוואן מתאפשרת דרך אנשים פרטיים שקנו קרוואן ומשכירים אותו או דרך חברות המתמחות בהשכרת קרוואן.

בשני המקרים, חשוב מאוד לקרוא ביקורות על המשכירים (ובייחוד אם זה מאדם פרטי) כדי שתוכלו לדעת איזה מענה יהיה לכם במקרה של תקלות או צורך בעזרה.

השכרת קרוואן בארץ

טיול עם קרוואן נעשה בדרך כלל ב- 2 דרכים:

א. השכרת קרוואן בארץ ונסיעה איתו אל המקומות שרוצים לטייל בהם.

ב. הגעה אל היעד ושהייה בתוך הקרוואן, כשהוא סטטי.

אפשרות א' מתאימה יותר למי שרוצה לעשות רואד טריפ בארץ, או פשוט להגיע ולטייל במספר מקומות (למשל, להתחיל ברמת הגולן, לנסוע אל הנגב ולסיים במרכז).

אפשרות ב' מתאימה יותר למי שרוצה חופשה במקום אחד, למשל בים המלח, שם הקרוואן משמש כמו חדר בבית מלון.

בארץ ישנם חניונים המשמשים עבור חניית קרוואנים ומספקים גם חשמל, מים ופינוי שפכים.

חניונים אלה עולים בדרך כלל באזור 100 -250  ש"ח, כשבחלקם ניתן גם לשכור שירותים ועזרים נוספים (ארוחות, ציליות, אוהלים וכו'…).

תוכלו להחנות את הקרוואן שלכם גם בחניונים רגילים המשמשים לנופש, אך שימו לב שברובם אין שירותי חשמל, מים ופינוי פסולת המתאימים לקרוואן ותצטרכו להתארגן לכך בעצמכם.

איפה ניתן לטייל עם קרוואן בארץ?

האמת, שבכל מקום!

אך הנה כמה מקומות בולטים בהן נעשה שימוש בקרוואן לצורכי נופש.

השכרת קרוואן בכנרת

הכנרת היא אחד מאזורי הנופש הבולטים בארץ, כשטיול ולינה בקרוואנים נפוצים שם.

תוכלו להגיע יחד עם הקרוואן לאחד החניונים ולשהות שם, או להגיע עצמאית לחניון וללון בקרוואן שכבר נמצא בו ושייך לחברת השכרת קרוואנים (כמו באפשרות ב', שהוזכרה קודם).

אזור הכנרת ממש כיפי לטיול ומנוחה, בין אם אתם באים לנופש סטטי על שפת הימה, או שהיא תהווה עבורכם בסיס ממנו תצאו לטיולים באזור.

אפשרות שיכולה להיות מגניבה היא לבוא עם קרוואן נגרר, להשאיר אותו באחד מחניוני הקרוואנים ולטייל באזור עם הרכב שלכם, כשאפשר להגיע בקלות לכל המעיינות והפארקים שבסביבה, האתרים ההיסטוריים ואף לקפוץ לרמת הגולן.

באזור הכנרת ישנם כמה חניונים לקרוואנים, ביניהם: חניון ירדן כנרת (בדרום מערב הכנרת, ליד הירדנית), חוף האון (בדרום מזרח הכנרת) וחוף דוגה (בצפון מזרח הימה).

מעבר לכנרת, שהיא נקודה מרכזית באזור, יש את שאר צפון הארץ שיכול להיות מקום נהדר לטיול עם קרוואנים!

השכרת קרוואנים בצפון

בצפון ישנם חניוני קרוואנים הפזורים בנקודות רבות. מאזור אכזיב וחוף בצת, דרך הגליל ועד למושבים שלמרגלות הגולן, באצבע הגליל ובגולן עצמו.

הצפון הוא אזור יפהפה לטייל בו לכל אורך השנה וניתן למצוא בו חופים יפהפיים, הרים, עמקים, יערות, יישובים ייחודיים, אוכל מקומי אותנטי ועוד..

תוכלו להחנות את הקרוואן שלכם באחד מחניוני הקרוואנים ולנסוע עם רכבכם (או עם האוטוקרוואן שלכם) לתור את השבילים, היישובים, הכפרים והתצפיות הרבות של הצפון שלנו.

חניונים המתאימים לקרוואנים בצפון כוללים את: חוף אכזיב (במערב, על שפת הים התיכון, טיפה צפונית מנהריה), חורשת טל (באצבע הגליל, צפונית מזרחית מקריית שמונה), נוף פקיעין (ליד פקיעין) ועין זיוון (במזרח רמת הגולן).

השכרת קרוואן באילת

באילת יש 2 חניוני קרוואנים, אחד בעיר עצמה, בחוף שליד אזור המלונות ועוד אחד בחוות הגמלים הסמוכה לעיר. נוסף על כך, יש חניון קרוואנים בפארק תמנע.

באזור אילת והערבה יש כמה מצורות הנוף היפות בארץ; נחלים החצובים בהרים, גבים שמתמלאים מים אחרי גשמים וצבעים נהדרים של אדום, כתום וצהוב.

טיול קרוואנים באזור יכול להיות הרפתקה אדירה שכן הוא מאוד גמיש ומאפשר גישה למקומות רבים שצריך רכב כדי להגיע אליהם.

באזור אילת תוכלו להתארח עם הקרוואן שלכם בחוף הצפוני של אילת (חוף שמושך לא מעט קרוואנים באזור, נמצא בעיר אילת), בפארק תמנע (החניון של פארק תמנע) ובחי בר יטבתה (מעט דרומית מיטבתה).

נוסעים לדרום? קראו את הבלוג שלי על המלצות לאטרקציות שאסור לפספס בדרום הארץ.

מידע טכני על השכרת קרוואן בישראל

כאמור, בארץ ניתן להשכיר קרוואנים מחברות השכרת קרוואנים או אנשים פרטיים שבבעלותם קרוואנים.

אם אתם רוצים להשכיר קרוואן נגרר, אתם צריכים וו גרירה ברכב שלכם. אם אין לכם, ניתן להתקים אחת כזו במוסכים (למרות שזה יכול להיות קצת יקר) או לשכור רכב בעל וו גרירה (לחברות השכרת הקרוואנים בדרך כלל יש רכבים להשכרה בעלי וו גרירה).

פרט נוסף וחשוב מאוד זה יכולת הגרירה של הרכב. רב הרכבים הפרטיים יכולים לגרור קרוואנים קטנים (באזור ה- 750 קילוגרם), אך בשביל הקרוואנים הגדולים יותר יש להשתמש ברכבים גדולים יותר (טנדר, ג'יפ וכו'..).

חפשו כמה משקל הרכב שלכם יכול לגרור ובדקו אם הוא מתאים לגרירת הקרוואן שאתם רוצים.

לגבי רישיון נהיגה. כמעט לכל הקרוואנים והאוטוקרוואנים הממונעים מספיק רישיון נהיגה בדרגת B, כלומר, הרישיון הרגיל והסטנדרטי לרכבים פרטיים (יכול להיות שבחלק מהמקומות תצטרכו ותק מסוים).

ישנם קרוואנים גדולים במיוחד שעבורם תצטרכו רישיון בדרגה גבוהה יותר, הכי כדאי להתייעץ עם מי שמשכירים עבורכם את הקרוואן.

מרבית הקרוואנים צורכים דלק מסוג דיזל. תמיד כדאי לברר לפני עם מי שמשכירים לכם את הקרוואן, שלא יהיו פדיחות..

בחירת קרוואן

כשאתם ניגשים לבחור קרוואן, תחשבו מה הצרכים שלכם ואם הקרוואן יענה עליהם.

הצעד הראשון, כמובן, זה להתאים את הקרוואן למספר האנשים שאתם.

עצה שיכולה להקל כאן היא לקחת, אם אפשר, קרוואן שמתאים למספר נפשות גדול ב-  1ממה שתהיו (למשל, אם אתם 4 אנשים, קחו קרוואן שמתאים ל-5), כך שיהיה לכם יותר מרחב.

מעבר לכך, הסתכלו בתמונות של הקרוואן וחשבו אם יש לכם מספיק מרחב להכנת אוכל, לפנאי או לעיסוקים אחרים שחשובים לכם, כמו עבודה. בדקו עם עצמכם אם בא לכם קרוואן שכולל תשתיות חשמל, מים ופסולת או שאתם מעדיפים להתעסק עם הדברים האלה בעצמכם.

ישנם קרוואנים רבים המסודרים בדרכים שונות; אם אתם משפחה, אז חשוב שיהיה מרחב מרווח ומספיק מיטות לכל הילדים, אם אתם מתעניינים בהשכרת קרוואן לזוג, אז אולי אפשר לוותר קצת מהמרווח כדי להוזיל בעלויות, אם אתם חבר'ה שרוצים גם לעבוד וצריכים את הספייס, חפשו אחר קרוואנים המכילים פינות עבודה.

כמו כן, אם אתם רוצים קרוואן נגרר חשוב להבין אם הרכב שלכם יכול לגרור את הקרוואן. אם לא, חפשו הצעות מחיר להתקנת וו גרירה ברכב וחשבו אם זה מתאים לכם, או שאולי כדאי לכם פשוט לשכור אוטו שמתאים לגרירת הקרוואן (התקנת וו זה עסק שיכול להיות לא זול בכלל, אבל אולי שווה אם אתם מתכננים טיולי קרוואן רבים).

באתרי חברות השכרת הקרוואנים תוכלו למצוא מידע רב והסברים על הקרוואן, ותמיד כדאי גם להתקשר ולברר פרטים באופן ישיר. זה יכול לחסוך לכם כאבי ראש רבים בהמשך ותוכלו לברר גם על חניוני קרוואנים, פתרונות לחשמל, מים ופסולת וכו'..

בסופו של דבר, האנשים שעובדים בחברות אלו אוהבים לטייל בקרוואן ויש להם ידע וניסיון רב בטיולי קרוואנים ומציאת פתרונות לבעיות השונות בעת טיולים כאלה.

השכרת קרוואן יוקרתי בארץ
למה לא קרוואן כזה?

איפה אפשר להחנות קרוואן?

ההתייחסות בכתבה זו היא לטיול עם קרוואן בטבע, אך לפני שנדבר על חניונים בטבע, ניגע קצת לגבי הערים.

ניתן לנסוע עם קרוואן ברחבי העיר וגם להחנות בה (בייחוד אם מדובר בקרוואן ממונע), אך יכול להיות שתיתקלו בבעיות ודרישה להתפנות אם תשאירו את הקרוואן שלכם במקום אחד למשך זמן מה.

החוקים שונים מעירייה לעירייה, כשלא מעט עיריות לא רואות בעין יפה חנייה של קרוואן במקום אחד (כשלא מדובר בחניון קרוואנים) למשך הרבה זמן.

מעבר לכך, ניתן להחנות קרוואנים גם בחניונים בטבע (גם כאלה שלא מיועדים לקרוואנים) אבל שוב, אם תחנו לזמן רב ותשאירו את הקרוואן עומד, יכול להיות שהפקחים לא יראו זאת בעין יפה.

חניוני קרוואנים

המקום האידיאלי להחנות קרוואן הוא בחניונים המיועדים לקרוואנים.

בחניונים אלה תוכלו למצוא פעמים רבות תשתיות וחיבורים לחשמל, מים ופינוי פסולת (אם כי, לא בכולם).

מאוד מאוד מומלץ להזמין מקום מראש ולא פשוט להופיע ולקוות שיקבלו אתכם. כבר קרו מקרים רבים שאנשים הגיעו לחניונים עם הקרוואן שלהם ולא הורשו להיכנס.

תמיד כדאי להזמין את מספר הלילות שאתם רוצים וכמובן לוודא (מומלץ להתקשר לחניון ולוודא בשיחת טלפון) שיש בו את כל השירותים שתצטרכו.

מחירים ללילה בחניוני קרוואנים נעים בדרך כלל בין 100 ש"ח ל- 250 ש"ח (אפשר למצוא גם מקומות בפחות או יותר, תלוי ברמת התשתיות והשירותים שהמקום מציע).

ישנם לא מעט חניוני קרוואנים בארץ.

בחרו חניון שקרוב לאזורים בהם תרצו לטייל ושגם עונה על הצרכים שלכם (אם, למשל, אתם צריכים חיבור לחשמל, אז בחרו חניון שמכיל כזה. אם אתם מביאים גנרטור, אתם יכולים לוותר על זה ולשלם פחות על החנייה).

לעיון בחניוני הקרוואנים, כנסו לאתר רשות הטבע והגנים: חניוני קרוואנים – רשות הטבע והגנים (parks.org.il)

מעבר לחניונים המופעלים ע"י הרט"ג, תוכלו לראות עוד מקומות כאן: אינדקס חניוני קרוואנים – קמפארק (campark.co.il)

כמו כן, תמיד אפשר לחפש בגוגל מאפס חניון קרוואנים באזור שתרצו לטייל בו ולקבל עוד אפשרויות, או לקבל המלצות מחברות השכרת הקרוואנים.

השכרת קרוואן בארץ – מחיר

עם יד על הלב, טיול בקרוואן יכול להוריד עלויות מטיול "רגיל" (הכולל לינה בבית מלון ותשלום על תחבורה) אך הוא יכול להיות גם יקר (עלויות שכירות הקרוואן, דלק, תשלום על חניונים, ביטוח וכו'..).

מחירי השכרת הקרוואן בארץ בדרך כלל יהיו גדולים יותר, אך אם אין לכם רכב מתאים לגרירת קרוואן נגרר, עלות התקנת וו גרירה או השכרת רכב מתאים לגרירה תעלה משמעותית את המחיר.

המחירים תלויים בגודל וה"יוקרה" של הקרוואן (אם יש בו טלוויזיה ומכשירים אחרים, רמת האיבזור של המטבח, פינות עבודה, סלון ועוד..), בכמות האנשים שיכולים לישון בו וכו'…

בטבלה המצורפת תוכלו למצוא את טווח המחירים לפי סוגי הקרוואנים:

*המחירים בש"ח, עבור יום.

 תקופות עמוסות (בדרך כלל בחגים, אביב)תקופות פחות עמוסות (בחורף ובקיץ)
קרוואנים עד 750 קילוגרם630-850500-840
קרוואנים במשקל יותר מטון (עד 4-5 נפשות)780-1,000620-1,000
קרוואנים במשקל יותר מטון (עד 7-8 נפשות)840-1,300670-1,100

*המחירים משתנים מחברה לחברה, כמו גם התקופות העמוסות והפחות עמוסות (יש שיחשיבו סופי שבוע כתקופת עומס ויש שלא, יש שיחשיבו חופשים כמו פורים וחנוכה ויש שלא). ניתן להיתקל במחירים נמוכים ממה שכתוב ובמחירים גבוהים יותר, אך זה פחות או יותר הממוצע.

ככלל, חברות מעדיפות להשכיר קרוואנים לתקופת זמן ארוכה. בדרך כלל מדובר בלפחות 2 לילות, השכרת קרוואן ליום פחות מקובלת). עבור 2 לילות תקבלו הצעת מחיר גבוהה, אך עבור תקופות של שבוע – 10 ימים ומעלה תקבלו הצעת מיוחדת.

נוסף על כך, יש לשלם ביטוח על הרכב ומוצרים נלווים שעולה באזור ה- 150 – 300 ש"ח.

לסיכום

טיול בקרוואן יכול להיות חוויה ממש כיפית! בין אם אתם משפחה או חברים. בית שנוסע אתכם לכל מקום יכול להוות איזון נפלא בין טיולים בטבע ושמירה על רמת חיים בסיסית (לאלו מאיתנו שפחות מתלהבים מלישון באוהל ולבשל בערכת בישול).

שימו לב לכך שהקרוואן שתבחרו תואם את מספר האנשים והצרכים שלכם (אם אפשר, מומלץ לקחת קרוואן שמותאם למספר נפשות אחד יותר ממה שאתם, מה שיעניק יותר מרווח בחלל הפנימי) ושהמקומות בהם תלונו בלילות יתאימו לצרכים שלכם.

עם תכנון נכון, אין סיבה שהטיול לא יהיה מהנה ויעניק לכם כמה ימי חופשה וחיבור מחדש לארץ!

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה