טיול לגואטמלה והונדורס – חופים מושלמים והרי געש יורקים: מסלול, טיפים ומידע שימושי

מרכז אמריקה הייתה ותמיד תהיה מקום קרוב ללבי. שם מצאתי את אהבתי לטיולים, אהבת חיי ולמדתי למה כלכך חשוב לשמור על הטבע. המדריך הבא מכיל בתוכו מידע עדכני, מחירים, טיפים ומידע שימושי לטיול לגואטמלה והונדורס:

מידע כללי על טיול לגואטמלה והונדורס

ויזה: ישראלים מקבלים ויזה אחת בכניסה להונדורס ו/או לגואטמלה ל-90 יום. הויזה תקפה למספר מדינות במרכז אמריקה (תבדקו אם משהו השתנה לפני הנסיעה שלכם). חשוב לזכור שלכל טיסה דרך ארה״ב אתם חייבים ויזה תייר שצריך להשיג מראש מהשגרירות האמריקאית בארץ.

תחבורה ציבורית: בכל רחבי מרכז אמריקה תוכלו לקחת אוטובוסים מקומיים בשם ״צ׳יקן באס״, המחירים זולים אך האוטובוסים עמוסים והנסיעה לוקחת הרבה זמן. לנסיעות ארוכות השתמשתי בחברת האוטובוס היוקרתית Hedman Alas שהיו אמינים ונוחים במחירים זהים לשטאל. שאטל הוא בעצם מיניבאס שמיועד לאלו שנוסעים בעיקר בין היעדים התיירותים. גם האוטובוסים וגם השאטלים הן אופציה נוחה לנוע ברחבי מרכז אמריקה.

מים: מי הברז בגואטמלה ובהונדורס לא ראויים לשתייה. אפשר לקנות מים מינרלים, מים מסוננים או להביא איתכם טבליות כלור לניקוי המים. בהרבה מקומות ברחבי הונדורס וגואטמלה, מיי השתיה בסופר עוברים תהליך של רתיחה ואיבוי כשבסוף התהליך המים נקיים אך לא מכילים מינרלים חשובים, לכן אני ממליץ לשתות מבחר סוגים שונים של מיצים ומשקאות כדי לוודא שהגוף מקבל מגוון מינרלים ותוספים חשובים. כדי לחסוך בפלסטיק וגם בכסף, כמעט בכל הוסטל תמצאו מים לשתייה אז תוכלו למלא את הבקבוק.

מטבע:
הונדורס: 1 שקל = 6.5 למפירה (Lempira או Lemps)
גואטמלה: 1 שקל = 2 קצל (Guatemalan Quetzal)

עלויות

הונדורס מעט יותר יקרה מגואטמלה אך לא באופן משמעותי. בממוצע לזוג (לפעמים בחדר זוגי, לפעמים בחדר משותף) הוצאנו 30 דולר ליום לטיול של חודשיים כולל הכל חוץ מטיסות.

לינה – אכסניות בחדרים משותפים עולות בין 7 ל 15 דולר וחדרים פרטיים החל מ 20 דולר.

אוכל – מחצי דולר למאכל מקומי ועד ל 10 דולר לארוחה מערבית – לובסטרים ומאכלי ים עולים הרבה יותר.

שתיה  מים –  0.80 דולר, מיץ 1 דולר, בירה 2-1 דולר, יין 3-2 דולר.

תחבורה – מוניות בעיר עולות בסביבות 5 דולר לנסיעה של 20 דקות. נסיעה בין ערים בתוך המדינה 20-10 דולר ונסיעות ארוכות בין מדינות בין 70-40 דולר.

מסלול

האי אוטילה – צלילה, חופים ומסיבות

הפארק הלאומי פיקו בוניטו – ראפטינג, רוגע ויערות גשם

אנטיגואה בגואטמלה – עיר היסטורית עם ווייב מגניב וטיפוס על הר געש אקטטנגו

אגם אטיטלאן וסן פדרו –  נופים מושלמים, מדיטציה ומלא לעשות

סמוק שמפיי וטיקאל – אופציות נוספות

הונדורס

למרות שלהונדורס יש מוניטין של מדינה עם הרבה פשע, אף לא פעם אחת הרגשתי מאוים או במצב לא נוח. האנשים בהונדורס כלכך נחמדים וכולם רוצים לעזור בכל הזדמנות.

האי אוטילה

האי אוטילה שייך לאיי המפרץ של הונדורס ובעיקר מפורסם מריף האלמוגים היפיפה השוכן לחופיו. מבקרים מכל העולם מגיעים לאי כדי לזכות באפשרות לשחות עם כרישי לוויתן, להקות דולפינים ולצלול בריף השני בגודלו בעולם.

לפני שאתם מגיעים לאי אני ממליץ להצטרף לקבוצת הפייסבוק של שאי בו תוכלו למצוא דירות להשכרה, דילים למסעדות והודעות כלליות על האי: Utila Buy and Sell.

איך להגיע לאי אוטילה

אפשר להגיע לאי בטיסה או במעבורת. הדרך הכי נפוצה היא לנחות בשדה התעופה הבין לאומי בסן פדרו סולה ולקחת מונית לטרמינל האוטובוס הראשי של העיר (10 דולר). משם לקחת אוטובוס לעיר הנמל לה סייבה (בעלות של 15 דולר). אני לקחתי מונית ישירה משדה התעופה ללה סייבה בעלות כוללת של 110 דולר (זה היה שווה כי חלקתי את המונית עם עוד ארבעה אנשים שפגשתי בשדה).

מלה סייבה תוכלו לקחת מעבורת ישירה שלוקחת 45 דקות לאי אוטילה שיוצאת פעמים ביום (6:30 ו 16:30). במידה ולא תספיקו להגיע למעבורת של 16:30 תוכלו לישון לילה אחד בהוסטל 1877 ולקחת את המעבורת למחרת. מידי פעם המעבורת מבוטלת ללא הודעה מראש אז כדאי לבדוק את עמוד הפייסבוק שלהם. המחיר לכל כיוון הוא 25 דולר ואין צורך לקנות הלוך וחזור כי המחיר אותו הדבר.

מידע על טיסות פנימיות לאי אוטילה תוכלו למצוא בלינק הזה.

מה לעשות באוטילה

צלילה

רוב מי שמגיע לאוטילה מגיע כדי לצלול או כדי ללמוד איך לצלול. מסביב לאי אוטילה שוכן ריף אלמוגים מדהים ובהתאם באי נמצאים מועדוני הצלילה הטובים בעולם. אני עשיתי קורס צלילה מתקדם במועדון הצלילה Utila Dive Center ונהנתי מכל רגע – היה ממש מעולה. כחלק מהקורס הייתי צריך לבקר בכל מועדוני הצלילה האחרים באי כדי לאסוף מידע למקרה חירום ובכל הכנות אני מבסוט שבחרתי ב UDC. מספר קטן מהמועדונים האחרים נראו ברמה והשאר היו ממש מגעילים. אז אם אתם רוצים חווית צלילה טובה אני מאוד ממליץ על UDC אפילו שאין להם שלטים בעברית בכניסה. יש להן מדריכים ברמה, ציוד מתוחזק וסירות מעולות. בנוסף אם אתם עושים קורס צלילה ב UDC תקבלו חדר באכסניה ״מנגו אין״ בחינם לאורך הקורס (התמונה של הבריכה למעלה).

שחייה עם כרישי לוויתן ודולפינים:

האי אוטילה מושך לחופיו דולפינים וכרישי לוויתן ועם קצת מזל תזכו לשחות עם החיות המדהימות הללו. ישנם טיולים מאורגנים שיוצאים מידי יום כדי למצוא את כרישי הלוויתן והדולפינים. אמנם הסיורים האלו טובים, אך אופציה טובה יותר היא להצטרף ליום צלילות או שנורקל עם מועדוני הצלילה ובין הצלילה הראשונה לשנייה, קפטן הסירה ינסה למצוא את הכרישים והדולפינים. הקפטנים ב UDC מאוד מנוסים במציאת כרישי הלוויתן (את הדולפינים לא מוצאים אלא הם מוצאים את אותנו) ובמידה וקפצתם למים וחזיתם בנפלאות הים תתבקשו לתת טיפ לקפטן.

סיור בגבעת הדלעת (Pumpkin Hill)

הגבעה הכי גדולה באי עם נוף מרהיב ל 360 מעלות. תוכלו ללכת לשם לבד רק תשאלו סביב וכולם יעזרו לכם בהוראות. בנוסף, אפשר לקחת סיור מוארגן עם מכון המחקר KANAHAU השוכן באי – תשלחו להם אימייל.

חופים

ישנם שלושה חופים באי, הראשון Chepes Beach הוא חוף ציבורי הפתוח לקהל הרחב בצידו המערבי של הרחוב הראשי ליד מועדון The Venue. השני בשם Bando Beach הוא חוף רגוע בתשלום שנמצא בצידו המזרחי של הרחוב הראשי. לאחרון Water Cay, חוף מבודד יפיפה ושקט, אפשר להגיע רק עם סירה – אפשר למצוא קפטן ברחוב הראשי אצל אחת הסוכניות.

מה לעשות באי אוטילה?

ברים

המוטו של אוטילה הוא “Work Hard, Play Hard”. כמעט לכל בר בעיר יש אתגר שתייה ומי שמסיים את האתגר בהצלחה זוכה בחולצה תואמת. הרופא ג׳ון הוא אחת הדמויות הכי דומיננטיות בעיר. מסתבר שהוא היה רופא בעבר אבל הוא טיפה השתגע ונהפך לאתר עלייה לרגל בו כמעט כל מבקר באוטילה מגיע אליו כדי לסיים את אתגר השוטים שלו. אם אתם בקטע תשאלו איפה דר. ג׳ון או תעקבו אחרי ההמונים.

אין באוטילה מועדוני מסיבות גדולים אלא ברים קטנים שרובם שוכנים על מזח מעל המים. חלק הברים הכי פופולרים הם Tranquila, Vinyle, Treetanic, The Venue, Rehab.

הסרטון הזה ביו טיוב בהחלט מייצג את הצד הזה שלה אי.

לינה

במידה ואתם עושים קורס צלילה, תקבלו לינה בחינם באכסניה כחלק מהקורס. אחרת המחיר הממוצע באכסניה הוא 10 דולר ללילה. מנגו אין היא האכסניה של מועדון הצלילה UDC וזה מקום חבל על הזמן עם בריכה. אם אתם נשארים לתקופה של יותר משבוע, אני ממליץ למצוא דירה בקבוצת הפייסבוק במחיר 300-500 דולר לחודש.

כמה זמן להישאר באי? במידה ואתם אוהבים לצלול ועושים קורס צלילה, אני ממליץ להישאר לפחות שבוע. במידה ורק בא לכם ליהנות מהאי, ארבעה לילות יספיקו. אני ביליתי שישה שבועות באוטילה כשעשיתי את קורס הצלילה דייבמסטר.

איפה לאכול באוטילה?

הבליאדה ליד המעבורת – בליאדה זהו המאכל הלאומי של הונדורס וכל מסעדה מקומית מגישה אחת בתפריט. זה בעצם כמו פיתה בטאבון עם ממרח שעועית וגבינה מגורדת. אני מת על הבליאדות ולמזלי זהו גם המאכל הכי זול באי. במחיר נע בין חצי דולר לדולר. לאחר מחקר מדעי שערכתי, הבליאדה הכי טובה (וגם הכי זולה) באי נמצאת בדוכן קטן שנפתח בשעות הערב ממש ליד מזח המעבורת – קשה לפספס.

טריטאניק – היא מסעדה, בר ומלון ממש מיוחד – בעלי המקום עבד במשך שנים על בניית מקום קסום. המקום משובץ במגוון אין סופי של חלקי אומנות, פסלוני חיות, צעצועים משוחזרים, זכוכיות, בקבוקים ופלסטיקים משוחזרים. העיצוב וההשקעה מעוררים השראה – סוג של מקדש של מחזור. האוכל טעים (מאוד חריף) וביקור בבר שווה כל רגע.

מנגו אין – זהו ההוסטל של מועדות הצלילה אוטילה (UDC) והמסעדה בו דיי יקרה. אם נמאס לכם מבליאדות (לא לוקח יותר מכמה ימים) ובא לכם פיצה מעולה שנאפת בתנור אבן תוכלו לבקר במנגו-אין בימי שלישי ולקבל שתי פיצות במחיר של אחת – אחלה דיל.

מנגו טנגו ו Rehab הם גם שני מקומות נפוצים לאוכל מערבי.

לה סייבה

לאחר האי אוטילה, החלטתי לבקר ביעד מעט פחות פופולרי ליד העיר לה סייבה. לרוב, לה סייבה משמשת כנמל בה יוצאות המעבורות לאיי המפרץ וכמעט כולם מבלים שם את הלילה כדי לחכות למעבורת, אך מסתבר שבמרחק 20 דקות נסיעה מהעיר מסתתר גן עדן על פני אדמות – שמורת הטבע פיקו בוניטו (Pico Bonito). בשמורה תוכלו ללכת לטרקים בג׳ונגל למפלים מעל 80 מטר, רפאטינג בנהר ולישון באמצע הג׳ונגל.

בחרתי להתפנק ולישון ב״אקו ג׳ונגל לודג״ ששוכן חמש דקות הליכה מהנהר מדהים. ידענו שזה מקום מיוחד כי ברגע שהגענו לשם אחד הבעלים הפנה את תשומת ליבנו לטוקאן המדהים שנח על העץ ליד הבריכה. הבעלים, סילביה ואודו, במקור מגרמניה התאהבו במקום, התחילו לבנות את הלודג׳. אודו, במקור קייאקן בנבחרת גרמניה, החליט להקים את חברת טיולים ולארגן טיולי ראפטניג וקיאקים בנהר Cangrejal.

בלודג׳ תוכלו לשכשך במי הבריכה הטבעיים, לטבול את הרגליים בבריכה עם דגי ספא ולאכול אוכל מדהים במסעדת הלודג׳. האוכל ממש ברמה מעולה אך יחסית יקר (עד 15 דולר למנה). במידה ואתם רוצים לחסוך בעלויות האוכל, תוכלו ללכת 15 דקות במעלה הכביש לכפר קטנטן עם כמה מקומות שמגישים בליאדות, פירות וחטיפים בסיסים.

העלות ללילה נעה בין 15 דולר לחדר משותף ו 100 דולר לחדר פרטי יוקרתי וכל החדרים כוללים ארוחת בוקר מעולה. מלה סייבה, מונית עולה בסביבות 20-15 דולר לכל כיוון.

אם אתם מבקרים בעונה הגשומה אני ממליץ להירשם לראפטינג אחרת אפשר ללכת לנהר לבד ולשכשך במים – תשאלו בלודג׳ מהי רמת המים ומה הם ממליצים. אופציה אחרת היא לרכב על הסוסים או טיול בג׳ונגל – המחירים יחסית זולים ותלויים בעונה. אפשר ליצור קשר עם אודו וסילביה פה.

כדי להנות מהטבע ההורס בפיקו בוניטו אני ממליץ להישאר בלודג׳ לפחות שלושה לילות. אני יודע שזה לא בדרך המלך של המטיילים הישראלים אך אם אתם מחפשים טבע נגיש זהו מקום מושלם.

גואטמלה

אנטיגואה

אנטיגואה היא עיר חלומית, מוקפת בערי געש, מבנים היסטוריים, שווקים, רחובות צרים והמון לעשות. למרות ההיסטוריה אנטיגואה מלאה בברים, מסעדות ובתי קפה שווים.

איך להגיע לאנטיגואה?

כדי להגיע מלה סייבה לגואטמלה תוכלו לקחת אחלה אוטובוס שיוצא ב 5 בבוקר מידי יום לכיוון אנטיגואה או לקחת שאטל שיוצא טיפה יותר מאוחר. המחיר זהה, 65 דולר. האוטובוס מגיע באותו היום לאנטיגואה (לקח לי מעל 17 שעות ושלוש החלפות) אך היה יחסית ממש נוח. השאטל לא מגיע לאנטיגואה ביום אחד אלא עוצר בעיירה בשם ריו דולסה, שם תקבלו מיטה בהוסטל (כלולה במחיר) ובבוקר תצטרכו לקחת אוטובוס מקומי לאנטיגואה (גם כלול במחיר).

מה לעשות באנטיגואה?

באופן אישי אני מת על אנטיגואה וממש כיף רק להסתובב ברחוב בלי מטרה. היא קטנה, מרוכזת ויש בה אווירה מיוחדת בזכות ההיסטוריה והתרבות המקומית.

שוק האמנים Mercado de Artesanias – שוק יפיפה בו תוכלו לקנות מבחר רחב של מזכרות ויצירות אומנות מגואטמלה. ממש ליד שוק האמנים תוכלו להסתובב בשוק רחוב מקומי.

Arco de Santa Catalina – אחד הסמלים של העיר, הקשת המפוסמת של אנטיגואה. ממש קשה לפספס.

The Plaza Central Park – הכיכר הראשית של העיר עם מזרקת מים יפה.

Cerro de la Cruz – זוהי נקודת תצפית מדהימה על העיר עם צלב ענק ונוף מדהים על אנטיגואה ועל הר הגעש Volcán de Agua ברקע.

ChocoMuseo – חנות שוקולד ענקית בה תוכלו לטעום שוקולד מסוגים שונים, ללמוד על תהליך הכנת השוקולד ולקנות הביתה – גם אם אתם לא רוצים לקנות כלום שווה ביקור.

Antigua Tabaco Compania – לאוהבי הסיגרים וגם לאלו שלא אני ממליץ לבקר בחנות היפה הזו בה תוכלו לקנות סיגר, לעשן אותו בחצר האחורית וללמוד על הסוגים השונים.

הרי געש

אני ממליץ בחום לצאת לטרק של יומיים לטיפוס הר הגעש אקטננגו (3,976 מטר). זהו טרק מדהים עם נוף על הר הגעש הפעיל פואגו שמתפרץ מספר רב של פעמים ביום. במהלך היום אפשר לראות את ההתפרצויות בצורה של עמוד עשן ענק ובלילה אפשר לראות את יריקות הלבה – מחזה מיוחד. הטרק לוקח בסביבות שש שעות טיפוס עד למחנה הלילה (Basecamp) ובשלוש בבוקר יוצאים לפסגת ההר אקטננגו מעל העננים לזריחה מפוארת. אני יצאתי לסיור עם החברה של גילמר, סיור מאורגן מאוד, מדריכים מקצועיים ומעולים, אחלה אוכל, שוקו, קפה והכל ממש ברמה. עלות הסיור עם גילמר היא 300 קצל (כ 40 דולר). אפשר ליצור איתו קשר באימייל או ווטסאפ (502-41692292+).

הוידאו הבא הוא ולוג שהכנתי מהחווית הטיפוס שלי:

איפה לישון?

ישנם עשרות הוסטלים באנטיגואה החל מ 7 דולר ללילה ועד 15 דולר לחדר משותף וחדרים פרטיים החל מ 20 דולר ללילה. חשוב לבדוק אם ארוחת הבוקר כלולה במחיר.

אני ישנתי בקוקורוצ׳וס בוטיק הוסטל שהיה ממש נוח עם ארוחת בוקר טעימה. המיטה סגורה עם וילון, נקודת חשמל ומנורת קריאה. אם אתם מפחדים מגבהים אני ממליץ לבקש מראש מיטה נמוכה כי בכמה מהחדרים המיטות לא רק קומותיים אלא שלושותיים. זהו הוסטל רגוע, ברמה גבוהה, נקי מאוד, עם מטבח ושירות כביסה זול – אחלה מציאה. עדיף להזמין הוסטל באנטיגואה מראש כי אין הרבה מקומות בהוסטלים טובים ברגע האחרון.

איפה לאכול?

Toko Baru – סביח וקארי באותו תפריט – ממליץ בחום למטיילים בתקציב.

Tacool – מסעדת טאקו מהירה ופשוטה, ביום ראשון יש להם אופציה של אכול כפי יכולתך.

Cactus Grill – מסעדה מקסיקנית מעולה עם מוזיקה חיה ברקע.

טוסטאדה – האוכל המהיר המסורתי של גואטמלה. בכל ערב באזור הכיכר הראשית תמצאו מספר מוכרים מקומיים שמגישים טוסטדות מעולות עם אבוקאדו, ממרח שעועית וגבינה בעלות 0.6 דולר.

אגם אטיטלן וסן פרדו לה לאגונה

איך להגיע לאגם אטיטלאן?

ישנן מספר חברות שמארגנות שאטלים מאנטיגואה לסן פדרו, סן מרכוס ופנחצ׳ל בסביבות 80-60 קצל (10-8 דולר). אני ממליץ ללון בסן פדרו לה לאגונה, עיירה קטנה השוכנת על שפת אגם אטילאן עם נוף מדהים, מלא אטרקציות ואוכל טוב. בנוסף, כמה פעמים בשעה יוצאות סירות נוסעים (לאנצ׳ה) לעיירות אחרות מסביב לאגם (3-1 דולר לכל כיוון). סן פדרו ובכלל אגם אטיטלאן הוא יעד מאוד פופולרי לישראלים, בסן פרדו תראו הרבה שלטים בעברית ואוכל ישראלי.

איפה לאכול?

שאנטי שאנטי – המסעדה הכי טובה בסן פדרו במחירים זולים (אין לי מושג איך הם מרוויחים) – פיצות, חומוס, פסטות ואוכל מקומי.

מסעדת סבבה – אם בא לכם שקשוקה לארוחת בוקר וחומוס לצהריים תוכלו לחזור לישראל בלי להזמין כרטיס טיסה בביקור בסבבה. מקום נוח באווירה ים תיכונית עם בעלים ישראלים, נוף מעולה לאגם ואוכל יחסית טוב. המחירים יחסית גבוהים, אני מניח שלא פשוט לייבא טחינה לגואטמלה.

אוכל רחוב – ברחוב הראשי ישנן המון אופציות זולות של אוכל מקומי כמו טוסטדה, פומפסה (בצק ממולא מטוגן מאל סלבדור) וברביקיו.

לחם בננה – ישנה אישה אחת בסן פדרו שמוכרת לחם בננה (Pan de Banana) כבר מעל 20 שנה. תראו אותה ברחוב הראשי עם סל על הראש. היא ממש מתוקה והלחם מעולה.

מה לעשות באגם אטיטלן

האף האינדיאני – Indian Nose – טרק קצר שלוקח בסביבות 3 שעות לנקודת תצפית מדהימה על האגם. השם ״האף האינדיאני״ בא מהצורה של ההר שדומה לפרצוף. אפשר לעשות את הטרק ללא מדריך, צריך לקחת אוטובוס לתחילת השביל ולטפס לבד – תשאלו בהוסטל איך להגיע לשם. ישנן שמועות שמידי פעם גונבים לתיירים את התיק כשהם הולכים ללא מדריך בהרים אז אני ממליץ לא לקחת דברי ערך אתכם.

הר געש סן פדרו – San Pedro Volcan – זהו טרק יותר ארוך שלוקח כמעט יום שלם. אני ממליץ לקחת מדריך שיוביל אתכם כי השביל לא ברור. זוהי הליכה קשה אך שווה כל רגע. אם אתם מתלבטים איזה הר געש לעשות אני ממליץ על אקטננגו באנטיגואה ותוותרו על סן פדרו. אי אפשר להשוות בין שניהם.

קייאקים – אגם אטיטלן באופן כללי מאוד רגוע וממש כיף לשכור קייאק ולצאת לסיבוב. רק תשימו לב לסירות שטסות באגם ואם הרוח מתגברת – אם אתם אוהבים מים זה אטרקציה חובה.

מדיטציה – סן מרכוס הוא סוג של כפר היפי קטן בו תוכלו להשתתף במגוון רחב של סדנאות יוגה, מדיטציה והילינג. לא ביקרתי ביוגה פורסט בעצמי אך כולם אומרים שמדהים שם.

קפיצה למים מ 10 מטר – בסן מרכוס תוכלו לבקר בפארק הלאומי Cerro Tzankujil במרחק חמש דקות הליכה מהמזח של סן מרכוס. זוהי שמורת טבע יפה עם נוף לאגם (הכניסה עולה דולר ) ושם תוכלו לקפוץ מרמפה מסודרת לאגם – באחריותכם.

שיעור ספרדית ב San Pedro Spanish School – אי אפשר לבקר בסן פדרו בלי להירשם לשיעור ספרדית. בפעם הראשונה שביקרתי בסן פדרו למדתי שבועיים שהביאו אותי לרמה בסיסית בספרדית. שבוע בהחלט מספיק וזו באמת חוויה כיפית. המורים סובלנים, שיטת הלימוד מעולה, בית הספר יפיפה וממש על שפת האגם. בית ספר מארגן פעילויות נוספות מלבד שיעורי ספרדית וזה אחלה מקום לפגוש מטיילים אחרים. הבית ספר הזה קרוב ללבי כי זה איפה שפגשתי את אשתי לימים :-).

שיעורי בישול אוכל מקומי – אחת הפעילויות הכי פופולריות בסן פדרו עם ביקורות מעולות. תוכלו ליצור קשר עם Maya Kitchen באתר שלהם.

אל מאיה עתיק!? (משימון) – בעיירה סנטיאגו על אגם אטילאן תוכלו לבקר אל מאיה עתיק בדמות בובת עץ ולהביע משאלה. ברגע שאתם מגיעים בסירה לסנטיגאו, תעלו ברגל לכיוון הכנסיה הראשית ושם תשאלו מקומיים איפה המקסימון. הרבה נהגי טוקטוק ינסו למכור לכם סיור אך ממש אין צורך. זו חוויה בזארית ביותר.

איפה לישון?

במידה ואתם רוצים שקט, מלון סאקארי הוא מקום מעולה. אמנם מעט יותר יקר מהאופציות האחרות, זהו מלון מושלם לחופש רומנטי או עם המשפחה. המלון יושב ממש ליד בית ספר לספרדית סן פדרו עם ערסלים בכל פינה, מדשאות, בריכה ומזח לאגם. בנוסף יש להם קייאקים שתוכלו לקחת לסיבוב ישירות מהמזח ללא עלות נוספת. למקום אין ארוחת בוקר אך ישנן מספר מסעדות דקה הליכה שמגישות אוכל מקומי או מערבי במחירים טובים.

במידה ואתם בתקציב נמוך ישנם מספר הוסטלים אחרים בחדרים משותפים במרכז העיר.

אופציות נוספות

אם יש לכם עוד כמה ימים בגואטמלה ישנן מספר אופציות נוספות שתוכלו להוסיף לטיול:

טיקאל – Tikal

אתר מורשת עולמית, טיקאל הוא המקום לצעוד אל העבר. טיקאל היא עיר תרבות המאיה בה חיו בין 90,000-10,000 איש. לאחר שהעיר ננטשה מסיבה שאינה ידועה היא הסתתרה בג׳ונגל מעל 900 שנה עד שהתגלתה בשנית במאה ב 17 לספירה.

סמוק שמפיי – Semuc Champey

בדרך לטיקאל תוכלו לעצור לשני לילות בסמוק שמפיי. אילו בריכות טבעיות מדהימות שאפשר לשחות בהם ולבלות שם כמעט יום שלם. המקום מאוד פופולרי עם תיירים אז אל תצפו לבריכה כמו בתמונה למטה, אבל עדיין אחלה חוויה. בנוסף, המלונות מארגנים טיולי הכוללים הליכה לנקודת תצפית, שחייה בבריכות, כניסה למערות ואבובים בנהר.

semuc champey panorama by TravelingShapy, on Flickr
 
אם יש לכם שאלות על טיול במרכז אמריקה אני אשמח לעזור, השאירו תגובה למטה ואחזור אליכם בהקדם. בנוסף, במידה ומצאתם את המידע בפוסט הזה שימושי, תוכלו להירשם לרשימת התפוצה שלי לקבל התראות על מדריכים ופוסטים חדשים מהאתר:
[mc4wp_form id="1062"]

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

6 מחשבות על “טיול לגואטמלה והונדורס – חופים מושלמים והרי געש יורקים: מסלול, טיפים ומידע שימושי”

  1. תודה גיל אנחנו מתכננים את המסלול לקיץ, שפכת אור.. אתה מכיר מדריך/ה ממולץ?

    הגב
    • אני לא מכיר מדריך לצערי – אבל אפשר לשאול בקבוצות הפייסבוק של ישראלים. האמת היא שאין צורך במדריך – אפשר לעשות את הרוב לבד מלבד פעיליות ספציפיות פה ושם.

      הגב
  2. היי, הייתי שמחה לדעת לכמה זמן המסלול מתאים (אני מתכננת להגיע לגואטמלה לשבוע וחצי).
    תודה!

    הגב
  3. היי, אנחנו 2 זוגות שחושבים לטוב לגואטמלה בנובמבר הקרוב לחודש. נשמח לדעת מתי היית שם (ממתי הכתבה הזו)
    תודה!

    הגב

כתיבת תגובה