טיול עצמאי ליפן – מסלול לשבועיים מדהימים בארץ השמש העולה

אתם מתלבטים אם לצאת ליפן בטיול מאורגן, לבקש מסוכן נסיעות לארגן לכם את הטיול עבור תשלום או לארגן את הטיול באופן עצמאי? אני אחליט בשבילכם: טיול עצמאי ליפן הוא אפשרי ואפילו חובה!

יפן היא מדינה מדהימה עם תרבות מרתקת ונופים משגעים. למרות שהתרבות כלכך שונה ממה שאנחנו מכירים, יפן מאוד מסודרת והאנשים כלכך אדיבים שבקלות אפשר לצאת לטיול עצמאי ביפן ואין צורך לשלם תוספת לסוכנים. זה חלק מהכיף – מבטיח שתהיו בסדר גמור!

אני יודע שלוקח הרבה זמן לארגן טיול עצמאי, אך למזלכם אני כבר חרשתי את האינטרנט ויצאתי לטיול מדהים לשבועיים ליפן באופן עצמאי – אני מאמין שזהו אחד המסלולים הכי טובים שאפשר לעשות בארץ השמש העולה.

לאחר הטיול הזה חזרתי ליפן לעוד שלושה חודשים וצילמתי כמה מדריכים שימושיים שהוסיף בתוך הפוסט.. הנה המדריך קצר לשינה במלון קפסולה שאני ממליץ בחום לנסות בטיול שלכם ביפן:

מתי לנסוע לטיול עצמאי ליפן

הרבה שואלים אותי מתי לנסוע לטיול ביפן ואני תמיד ממליץ לנסות לנסוע ליפן לפחות בפעם הראשונה בזמן האביב (מרץ-מאי). מזג האוויר מאוד נוח, ובתקופה הזו תוכלו לצפות בפריחת הדובדבן הטריפה של יפן. קראו את המדריך של על פריחת הדובדבן ביפן.

העונות ביפן הן מאוד אופייניות, הקיץ חם, חורף רק והאביב והסתיו מאוד ברורים.

הקיץ ביפן מאוד חם ולח וזו עונת הטייפונים לכן אני פחות ממליץ. החורף מאוד קר עם הרבה מקומות בשלג. במידה ואתם רוצים לעשות סקי ביפן, זוהי אחלה תקופה. אם אתם רוצים לעשות סקי וגם להנות מכל מיני מקומות שונים ביפן, אפשר לשלב את השניים ולנסוע בסוף עונת הסקי. השלג הכי טוב הוא בינואר עד סוף פברואר.

לפני המסלול שלי לשבועיים ביפן רציתי לבדוק האם כבר הזמנתם את השובר שלכם לרכבות ביפן? כנסו למדריך המקיף שלי על תחבורה ביפן וקניית שובר הרכבות.

להלן מסלול טיול ביפן לשבועיים כולל מחירים ומה עשיתי בכל יום:

שני לילות בטוקיו – Tokyo

היומיים הראשונים בטוקיו עזרו לי להתגבר על הג׳טלג ולאט לאט להתרגל לתרבות היפנית. ביומיים האלו ביקרתי בשיבוייה (מעבר החצייה המפורסם של העיר), הפלגתי בסירה במעלה הנהר וצפיתי במופע רובוטים משונה ב Robot Restaurant.

Kiba Capsule Hostel – $45
אין דרך יותר טובה כדי לפגוש את התרבות היפנית מאשר לישון במלון קפסולות. יש להם קפסולות לזוגות וליחיד. מבחינת נוחות, זהו מקום בסיסי ונקי אך הקפסולה קטנה (ישנתי טוב אבל  זה יותר בשביל החוויה. זהו מקום טוב לחסוך טיפה כסף על מלונות.

שני לילות באוסקה – Osaka

ביום הראשון צפיתי בתחרות סומו לאומית ב- Osaka Prefectural Gymnasium ובערב יצאתי לאיזור הלילה Dotonbori – איזור מלא במסעדות, ברים ושלטי ניאון.

ביום השני ביקרתי בגן השעשועים יוניברסל סטודיוס (Universal Studios) בו נמצא עולם הארי הפוטר. למרות שהמותג הוא דיי מערבי, אני ממליץ בחום לבקר בפארק הזה גם כי הוא עדיין מלא תופעות יפניות שלא תראו במקום אחר בעולם.

קראו את הפוסט שכתבתי על הטיפים הכי טובים למבקר בפארק יוניברסל סטודיו. כתבתי את הפוסט על הביקור בפארק יוניברסל סטודיוס בקליפורניה אך כמעט 90% מהטיפים רלוונטים לפארק יוניברסל סטודיוס באוסקה.

Drop Inn Osaka – $60
מלון בסיסי ונקי על בסיס יפני מסורתי אך מאוד מודרני עם אווירה של הוסטל. טיפה רחוק ממרכז העיר אז נגיש בתחבורה ציבורית וקרוב לתחנה המרכזית.

לוחמי סומו ביפן

לילה אחד בקויה סאן – Koyasan

הר קויה הוא אחד המקומות הכי קדושים ויפים ביפן ועל ההר ישנם עשרות מקדשים עתיקים. בעיר אחד מבתי הקברות הכי יפים שראיתי (Okunoin) בו אני ממליץ לבקר ביום ובלילה. בסוף הדרך בין הקברים ישנו מקדש מדהים עם אלפי מנורות הדולקות ללא הפסקה. חלק מהמקדשים מארחים תיירים ללינה וזו חוויה מיוחדת במינה.

Shukubo Fudoin – $240
מקדש מרשים שמארח אנשים בתשלום. יש בו מרחצאות אונסן מדהימות, ארוחות הבוקר והערב (אוכל טבעוני בודהיסטי מאוד מיוחד) כלולות במחיר ואם תרצו לקום מוקדם אפשר להצטרף לתפילת בוקר עם הנזירים.

קוייה סאן ביפן

לילה אחד באי מייג׳ימה – Miyajima

הגעתי לאי מייג׳ימה במעבורת ועליתי ברכבל לתצפית מדהימה על הר מיסן (Mount Misen) בו לפי האגדה נמצאת הלהבה הכי זקנה בעולם. לאחר מכן צפיתי במקדש השינטו "איצוקושימה" (אתר מורשת עולמית של אונסק"ו) בשקיעה ובערב לקחנו את המעבורת האחרונה בחזרה ליבשת.

Coral Hotel – $60
המלון נמצא שתי דקות הליכה מהמעבורת והוא משמעותית יותר זול מהמלונות על האי. בנוסף, זהו מלון בסגנון מערבי עם מיטות נוחות. היה שווה לגוון. מאוד בסיסי עם ארוחת בוקר יפנית (הרבה אצות).

שלושה לילות בקיוטו – Kyoto

בדרך לקיוטו עצרתי בתחנת הרכבת של הירושימה, השארתי את התיק בלוקר והלכתי לנקודה בה נפלה פצצת האטום על העיר. בלי לתכנן הגעתי לשם כמה דקות לפני 8:16 בבוקר. זוהי השעה בה נפלה הפצצה וישנה מנגינה יפנית שמגנת מידי יום. לאחר מכן ביקרתי במוזיאון הירושימה לזכר האירוע האיום (Hiroshima Peace Memorial Museum). להבת הזיכרון שבוערת מחוץ למוזיאון הודלקה מלהבת התמיד בהר מיסן.

הגעתי לקיוטו, הורדתי את התיק במלון, ושכרתי אופניים חשמליות כדי לראות את העיר (זוהי דרך מעולה וזולה). צפיתי בריקוד גיישה בתאטרון מיוחד ורכבתי על האופניים בין המקדשים היפים של העיר. בבוקר של היום האחרון, השארתי את התיק בלוקר של תחנת הרכבת של קיוטו ונסעתי לחצי יום לנארה (Nara) כדי לצפות בבודהה ענקי ומאות איילים מאולפים המרכינים את הראש תמורת אוכל (מוזר אבל אמיתי).

Capsule Ryokan Hotel – $70
מיקום מעולה. יש להם חדרים וקפסולות. הפעם הזמנתי חדר רגיל. החדרים קטנים עם מקלחת בחדר ומזרוני פוטון מסורתיים על הרצפה. המקום סבבה באופן יחסי כי המחירים בקיוטו מאוד גבוהים.

מנזר בקיוטו

שני לילות בהקובה – Hakuba

הקובה ממוקמת בהרי האלפיים היפניים והספקתי להגיע כמה ימים לפני סגירת עונת הסקי. הזמנתי שיעור סקי וביליתי חצי יום במעלה ההר. ליד הקובה, התרחשו משחקי החורף של אולימפיאדת 1998 וביקרתי באיצטדיון לקפיצות סקי – אפשר לקחת מעלית למעלה.

Hakuba Onsen Ryokan Shirouma-so – $190
זהו ריוקאן מסורתי יוקרתי עם אונסן מדהים ואוכל מעולה בסגנון יפני. טיפה יקר אך שווה כל רגע!

לילה אחד ביודנקה – Yudanaka

העיר הכי קרובה כדי לצפות בקופי השלג שרוחצים במעיינות החמים. כשאני הגעתי לא היה שלג במקום והביקור לא היה מאוד מיוחד. אני חושב שבלי שלג לא שווה לבקר פה ואולי עדיף להישאר עוד לילה במקום אחר.

Yudanaka Seifuso – $110
הריוקאן מאוד בסיסי עם אוכל נחמד המוגש בחדרים פרטיים. יש להם מרחצאות אונסן בחצר (מאוד כיף כשקר בחוץ) ואונסן פרטי שאפשר להזמין מראש למשפחה או לזוג. המשפחה המארחת לא מדברת אנגלית אך הם דאגו שיהיה לי ביקור טוב.

שני לילות בטוקיו – Tokyo

ביום הראשון הלכתי לבקר בפארק Uneo כדי לחזות בשיא הפריחה של עצי הדובדבן וביום השני ביקרתי בפארק דיסני הימי (DisneySea) שכל הביקורות באינטרנט המליצו על הפארק הזה ולא על דיסנילנד הרגיל.

Tokyo Hilton Odaiba – $250
בסוף הטיול התפנקתי במלון מערבי מפואר ויקר בנמל טוקיו. ליד המלון ישנם מספר קניונים גדולים והמון ברים ומסעדות מערביות. אם בא להם להתפנק לסוף הטיול אני ממליץ בחום.

שיבוייה טוקיו יפן

*כל המחירים הם ללילה אחד לחדר זוגי, אני הזמנתי את כל המלונות דרך אתר booking.com (מחירים הכי טובים) חוץ מהמקדש בקוייה סאן.

תקציב טיול עצמאי ליפן:

ליפן יש תדמית מאוד יקרה אך זה לא תמיד כך. מחיר המחייה היומי יצא יותר זול ממש שחשבתי. כמובן שאפשר להוציא המון כסף על מסעדות ואטרקציות יקרות אך אפשר גם לאכול בזול ולהתארח בריוקאן מקומי במקום מלון מערבי.

חובה להזמין את כל המלונות מראש – למי יש כוח בסוף כל יום למצוא מלון ליום הבא, בנוסף המלונות עם הביקורות הטובות נמכרים מהר. אני הזמנתי את כל המלונות שלושה חודשים מראש וגם אז חלק מהמקומות הטובים נמכרו בגלל העונה.

מנוי הרכבת לשבועיים חסך לי הרבה כסף ואיפשר לי לנסוע באין ספור רכבות ומחיר רוב האטרקציות זול או ללא עלות. חובה לקנות את השובר לרכבות ביפן לפני היציאה ליפן ומשלושה חודשים לפני הטיול. אני מאוד ממליץ על האתר Japan Rail Pass לקניית השובר.. זה יוצא הרבה יותר זול מלקנות אותו אצל סוכן נסיעות בישראל.

קראתם כבר את המדריך של על תחבורה ציבורית ביפן?

העלות הבאה מבוססת על מחיר לאדם אחד החולק חדר זוגי בטיול עצמאי ליפן:

באופן כללי לא הוצאנו המון כסף על אוכל (כי אני ואשתי צמחונים), ניסינו לגוון בין מלונות זולים ויקרים ולא חסכנו בכלל על כרטיסים לאירועים, פארקים והופעות
**המחירים עודכנו במאי 2019**

$830 – עלות הטיסה הלוך ושוב מלונדון לטוקיו כולל עצירת ביניים.
$870 – עלות הלינה לאדם בחדר זוגי
$500 – תחבורה (כולל השובר לרכבת ל 14 יום)
$420 – אוכל (עלות ממוצעת של $30 ליום לאוכל בשווקים מקומיים ומסעדות יחסית זולות)
$80 – כרטיס לצפות בסומו
$60 – כרטיס להופעת גיישה בקיוטו
$160 – כרטיס כניסה ל Universal Studio עם 7 קופונים מהירים בלי תור
$60 – כרטיס כניסה ל DisneySea
$150 – שיעור סקי, השכרת ציוד וסקיפס ליום
$280 – עלות יומית נוספת (בסביבות $20 ליום עבור כניסה לאתרים, בתי קפה ומזכרות)

בסך הכל: $3,410, בסביבות 12,300 ש״ח לאדם.

אתם רוצים לדעת עוד, תקראו את הטיפים שלי לטיול עצמאי ליפן ותשאירו תגובה למטה ואני אחזור אליכם.

אהבתם? עקבו אחרי באינסטגרם ובעמוד הפייסבוק שלי כדי לקבל עדכונים על יעדים מיוחדים נוספים, טיפים ועצות וגם סתם כי בא לכם!

במידה והמדריך הזה עזר לכם ואתם רוצים להזמין מלון לטיול  או שובר לרכבות ביפן אני אשמח אם תשתמשו בלינקים בעמוד הזה. הלינקים יובילו אתכם לאתר בוקינג.קום בו אני משתמש באופן קבוע עם המחירים הכי טובים. בנוסף, אני אקבל אחוז קטן מכל הזמנה דרך תוכנית השותפים שלהם. אתם עדיין מקבלים את המחיר הכי טוב שיש וגם תומכים באתר שלי.

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

35 מחשבות על “טיול עצמאי ליפן – מסלול לשבועיים מדהימים בארץ השמש העולה”

    • היי נילי – תודה על השאלה.
      גם אם רוב היפנים לא דוברי אנגלית את תוכלי למצוא דוברי אנגלית בכל האתרים הפופולרים ביפן ותחרות הרכבת. גם בלי שפה אפשר לתקשר ולשאול והיפנים יעשו את כל שביכולתם לעזור לך 🙂

      הגב
  1. היי גיל,
    תחילה,חייבת לשבח אותך על השיתוף והעצות המדהימות
    אנו בני 50 פלוס, מתכננים טיול עצמאי בתחילת מאי.
    לפני הזמנת טיסה, אין לנו עדיין מסלול ומתלבטים: האם מבחינת זמן השינוע והניידות -להזמין טיסה לאוסקה ולחזור מטוקיו או שאין משמעות לנושא
    (מבדיקה ראשונית הבנתי שאין הבדל במחיר)
    אודה לתשובתך
    אתי סלע

    הגב
  2. הי גיל,
    הפוסט שלך מצויין !
    מפורט וממצה,
    אני ובעלי נוסעים ליפן לשבוע,נוחתים באוסקה.
    מה היית ממליץ לשלב בשבוע הזה לפי הפוסט שלך.?
    (אצלך זה שבועים ואין לנו זמן לשבועים 🙁 )
    נשמח לשמוע !

    הגב
    • היי לאה! מכיוון שיש לכם רק שבוע היית ממליץ לבלות יומיים בקיוטו, לבקר באי מייג׳ימה ליד הירושימה ולבקר בהר קוייה. בשבוע לא הייתי מנסה לכלול את טוקיו. טיול מעולה!

      הגב
  3. הי גיל לא הבנתי כל כך איך טיילת וראית יעדים בתוך המקום אליו הגעת. נגיד הגעת לאיזה עיר עם הרכבת איך מהעיר הגעת לשמורות טבע ואטרקציות בלי מכונית. יש לך טיפ בעניין? כי אני ואמא שלי שוקלות לצאת לטיול עצמאי של 16 יום. וחוץ מזה האם אתה עושה טיולים מאורגנים בסוף מרץ?

    תודה

    הגב
    • היי נועה תודה על השאלה!
      אני הגעתי לכל היעדים בתחבורה ציבורית: רכבות, אוטובוסים, רכבל. אני חושב שבשבועיים ביפן לקחתי מונית אחת.
      התחבורה הציבורית ביפן כלכך איכותית ונוחה לשימוש שממש אין צורך בשום דבר אחד. אני ממליץ לקחת אתכם פלאפון עם האפליקציה של מפות גוגל ולהשתמש בה לניווט בערים.
      חוץ מהפתרונות הטכנולוגים היפנים הם אנשים כלכך נפלאים והם יצאו מגדרם כדי לעזור לך בכל מקום וכדי להגיע לכל ליעד.
      אני בטוח שתסדרו לבדכן ושיהיה לכן טיול מעולה!

      הגב
      • היי, באמת יופי של מדריך! בהחלט יהיה לעזר בתכנון הטיול המתקרב…
        לגבי העלויות שפירטת: כתבת שעלות התחבורה יצאה 360$ כולל השובר ל-14 יום לרכבת. אני מניח שהכוונה לשובר הפאס ל-JR. אלא שלפי האתר שלהם- רק עלות השובר ל-14 יום היא 407$…. אשמח לשמוע איך הוזלת את העלות, תודה!

        הגב
  4. גיל שלום, אהבתי את מה שרשמת 🙂 רציתי לשאול לגבי הקופים בשלג האם הייתם שם ואיך היה? האם התניידות יכולה להיות עם רכב האם תחסוך עלות?אולי עוד טיפ מעניין שאתם יכולים להמליץ? האם חודש ינואר פברואר הנם חודשים טובים לטיול ביפן?
    תודה מראש

    הגב
    • היי ליאת – תודה על הפרגון. אני ביקרתי בקופי השלג באפריל וכבר לא היה שם שלג. תכלס לא היה כלכך מרשים ולדעתי לא ממש שווה בטיול קצר להגיע לאזור.
      אני לא יודע מהי העלות של השכרת רכב אבל אני נסעתי רק ברכבות והיה מדהים. ינואר ופברואר הם עדיין חודשי החורף ביפן ויהיה קר אבל אבל לדעתי יפן יפה בכל השנה.
      תעשו חיים!

      הגב
    • ממש מומלץ – אין לי ילדים בעצמי אבל יפן היא מקום חלומי לטיול משפחתי לדעתי!
      לא רק בזכות התרבות העתיקה המפוארת אלא גם בזכות התרבות המודרנית המשגעת.
      שווה לבקר ב Disney Sea בטוקיו ו Universal Studios and Harry Potter World באוסקה.

      הגב
  5. היי גיל…מרגש לדעת שאפשר ורצוי לטייל ביפן לשבועיים בעלויות כאלה …מחירי המאורגנים הם בין 6 ל 8000 שח …אנחנו שתי חברות בגיל 68 יציבות ואיתנות וסקרניות .. אני דוברת אנגלית .. רוצות מאד להגיע ליפן ..לא נראה לי שנרצה לישון בקפסולה אבל חדר פשוט ונוח זה ממש בסדר… באביב כמובן… האם אפשר בפרטי להיעזר בך ? …תודה שרון ושמחה

    הגב
  6. לגיל תודה על האינפורמציה אני ובעלי נוסעים באמצע מאי ובדרמה אם לנסוע לבד או אם ארגון של חב והדרכה לנוסע העצמאי
    נעמי

    הגב
  7. ושוב איתך ועם יפן שלך היישר מהפוסט הפרקטי
    נהנתי לחלום איתך ביפנית וגם לקבל מושג על מחירים וסוגי לינות .
    פוסט מושקע כולל התשובות לתגובות
    שומרת אותו בפייבוריט ובוודאי אמצא בו שימוש
    תודה

    הגב
    • היי גיל
      גם בעלי ואני פנסיונרים ועייפנו קצת מטיול מאורגן, המסלול וההמלצות שלך עושות חשק לטיול עצמאי, 2 שאלות: אם חושבים די ספונטנית על נסיעה בסופ אפריל, תחילת מאי, לדעתך נצליח לארגן לבד?אם מתכננים 10/11 יום עם פחות נסיעות ברכבות, על מה היית מוותר(כמובן בלית ברירה)או , על מה לא לוותר בשום אופן
      תודה מראש ומאד נהנית מהאתר המושקע
      רחל אילן

      הגב
  8. היי גיל
    מאוד נהנתי מהמידע שלך על יפן אני רוצה לדעת איך אפשר לטייל ביפן מישראל כי אני לא הייתי ביפן ואני אשמח לקבל תשובה.

    הגב
    • היי שלומי – תודה על הפירגון ואני שמח שהמידע עזר לך.

      הכוונה שלך היא איך לטוס ליפן מישראל? אם כן אתה מוזמן לחפש כרטיסי טיסה באתרי השוואת מחירים כמו SkyScanner.com ו Kayak.com
      שם תוכל למצוא את הכרטיסים הכי זולים ואני ממליץ להזמין את הכרטיסים לפחות חצי שנה מראש.

      אתה מוזמן לשלוח לי אימייל עם עוד שאלות: gil@whereisgil.co.il

      הגב
  9. שלום גיל
    אנחנו מתכננים טיול ראשון ליפן באפריל 2018 והחכמנו מאד מקריאת הכתבה שלך שנסכה בנו בטחון שאפשר לטייל לבד (אנחנו פנסיונרים) ביפן ברכבות
    האם ידוע לך פרטים לגבי האפשרות למשלוח מזוודות ממלון למלון הבא ולא להסחב איתם ברכבות?

    הגב
    • שלום אליהו – התענוג הוא שלי. מאוד קל לטייל ביפן באופן עצמאי ואני שמח שיש לכם את הביטחון לצאת לטיול לבד.

      ממה שקראתי באינטרנט, הרבה מהמלונות מאפשרים שירות שליחת מזוודות ליעד הבא. לשירות קוראים: Takuhaibin.
      זהו בעצם חברת משלוחים לשליחת חבילות למחרת – Next Day Delivery (לא באותו היום – אז תצטרכו לקחת תיק ללילה אחד אתכם).

      הנה הלינקים שאני השתמשתי בהם (הלינק הראשון מאוד שימושי):
      https://www.japan-rail-pass.co.uk/japan-by-rail/travel-tips/transporting-luggage-japan
      http://www.kuronekoyamato.co.jp/en/personal/ta_q_bin/
      http://www.japan-guide.com/e/e2278.html
      https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g298184-i861-k4059503-Takkyubin_Luggage_Delivery_from_hotel_to_hotel-Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html

      בנוסף, אולי יהיה לכם יותר זול לא לארוז הרבה ציוד, לקנות מזוודות עם ארבעה גלגלים שממש נוח לגרור ולהשתמש במוניות מהמלון לרכבת וכו׳?
      אין בתחנות סבלים אך לרובם יש מדרגות נעות.
      עוד נקודה למחשבה היא לחשוב באיזה יום ושעה אתם נוסעים ברכבות – אתם לא רוצים לנסוע בזמן העומס כשאין מקום ישיבה ברכבות. בנוסף, תמיד תזמינו בתחנת הרכבת עצמה, יום לפני הנסיעה, את הכרטיס שלכם ליום הבא עם ה Rail Pass – כך תוכלו לוודא שבאמת יש לכם מקום לרכבת למחרת.

      נסיעה מעולה ותשלחו לי תמונות!

      הגב
  10. הי גיל תודה על המידע המפורט והמעניין.
    איך להזמין ביקור ולינה במנזר?

    הגב
  11. היי גיל אנחנו מתכוונים לצאת באוקטובר ליפן. תוכל לפרט קצת על שיטת הרכבות? הבנתי שיש כמה סוגי רכבות ולחלקן צריך לקנות כרטיס מהארץ? האם לכל האתרים הגעת ברכבת? חוץ מזה איך מסתדרים עם השפה? האם ישנן הפניות באנגלית? תודה

    הגב
    • היי נורית!
      באופן רגיל, הרכבות ביפן הן מאוד יקרות ונסיעה אחת ברכבת יכולה לעלות מאות שקלים. לכן יפן יצרה מנוי רכבות שרק תיירים יכולים לקנות. תוכלי לקנות את ה Railpass לתקופת זמן מסויימת (אני קניתי לשבועיים) בה תוכלי להשתמש ברכבות הבין עירוניות וחלק מהרכבות העירוניות ללא הגבלה. המנוי גם תקף לכמעט כל ה- Bullet Trains מלבד מספר רכבות ספציפיות במהלך היום.

      את חייבת לקנות את המנוי מראש לפני ההגעה שלך ליפן – אי אפשר לקנות אותו ביפן.

      כתבתי מספר טיפים שימושיים לנוסע ליפן כולל מידע מקיף על תחבורה פה:
      https://goo.gl/6Nf8B8

      אשמח לענות על עוד שאלות ושיהיה טיול מדהים!

      הגב
  12. הי גיל, נראה שממש נהניתם, נשמע נהדר. אני נוסעת באמצע אפריל ועדיין לא ממש יודעת מה התכנית. בעקרון, אחי חי בטוקיו ואני מניחה שאתארח אצלו לכמה ימים. לפני עשרים שנה טיילתי כמה שבועות אבל אני לא זוכרת הרבה (חוץ מנארה וקיוטו). יש לי עשרה ימים לא כולל את הטיסות. האם יש משהו שאתה יכול להמליץ לטיול של יומיים שלושה? (אני לא שואלת את אחי, שעל אף העובדה שהוא חי בטוקיו כבר 27 שנה, הוא לא טייל ביפן… 🙁

    הגב
    • היי חגית, בהחלט היה טיול נהדר – את כלכך תהני ביפן.

      אפריל הוא החודש שבו אני ביקרתי ביפן והוא מאוד מיוחד בשל פריחת הדובדבן. כל יפן מלאה באירועים מיוחדים ואני בטוח שתלכי עם אחיך לשעות פיקניק בפארק Uneo בטוקיו.
      תכנסי לאתר הזה כדי לראות את התחזית של שיא הפריחה של עצי הדובדבן.

      במיוחד אם ביקרת ביפן כבר בעבר וראית את הערים המרכזיות, אני ממליץ לבקר בקוייה סאן – Koya San. זהו הר מדהים עם עשרות מנזרים עתיקים, בית קברות ענק ואווירה מיוחדת.
      אם יש לך לילה או שני לילות אני ממליץ לישון באחד המנזרים ולחוות את החיים הבודהיסטים לקצת. תוכלי לקום מוקדם בבוקר ולהתארח בתפילת הבוקר המיוחדת במנזר, לבקר במנזרים אחרים (אפשר לראות אומנות יפנית עתיקה על קירות נייר), גני זן מרתקים ומרחצאות יפנים. בית הקברות במקום הוא מחזה מיוחד במינו, אפשר לבקר בו ביום ובלילה ובסוף השביל ישנו מנזר מדהים שמהווה מקור הליכה לרגל לבודיהיסטים.

      דבר נוסף שאני ממליץ לעשות הוא לצפות במשחק סומו – חוויה שונה לחלוטין. אני השתמשתי באתר הזה לקנות את הכרטיסים מראש. תוכלי לראות שיש משחק בטוקיו ב 23 לאפריל.

      תהני המון ותגידי לנו איך היה!

      הגב
  13. גיל, אחלה טיול עשיתם. אני מתחילה ללקט מידע על יפן וכל מסלול נותן איזו זווית. התמחור שעשית בוודאי עוזר. אני אטייל הרבה יותר לאט ומתכננת לכסות הרבה פחות שטח גם אם לא אראה מקומות חשובים, אבל יופי של מסלול ושל פוסט.

    הגב
    • תודה זיווה, אנחנו באמת טיילנו יחסית מהר אך רצינו לראות כמה שיותר. אם היה לנו יותר זמן היינו נשארים יותר בהקובה ונוסעים לקנאזאווה (לראות את הגנים) ולהשאר בלילה אחד בבית המסורתיים של Shirakawago. אל תבקרי בקופי השלג (Yudanaka) אין מה לראות, האתר מלוכלך והקופים חצופים.. עושה לי חשק לחזור ליפן.

      הגב
  14. עושה חשק לטייל בעקבותיך☺
    עדיין לא הייתי ביפן אבל אני מאמינה שכל יעד יכול להיות זול יותר ממה שחשבנו, הכל תלוי בתכנון נכון ובאופן בו מנווטים את ההוצאות, אם מוכנים להתפשר על מקום לינה למשל. בכל טיול אני גם מוזילה עלויות בכך שאת רוב האוכל אני קונה בחנויות מקומיות, שווקים, סופרמרקט וכדומה.
    פוסט מעולה!

    הגב
    • היי. נראה נהדר וכל הכבוד על הפירוט. . האם טיול כזה מתאים גם לזוג גמלאים?…אנחנו אוהבי טבע ונופים ופחות מתחברים לערים למרות שנראה לי שקיוטו וטוקיו הן חובה. בעיקרון רוצים לשכור רכב ולטייל היכן שאפשר מלבד בערים

      הגב

כתיבת תגובה