הונדורס, האי אוטילה וחודש צלילות

עשיתי את קורס הצלילה הראשון שלי (כוכב אחד) במרכז הצלילה בקיסריה כשהייתי בן 14 ושנה אחר מכן עשיתי את הכוכב השני. מאז חוץ מטיול אחד לאילת לא יצא לי לצלול. עברו 15 שנה ותמיד רציתי לחזור לעולם הצלילה אך לא מצאתי זמן מתאים. לאחרונה, בסוף ההליכה של שביל ישראל, כשהגעתי לאילת גיליתי מחדש את אהבתי לעולם התת מימי. נרשמתי לקורס צולל הצלה בו למדתי איך להתמודד עם מקרי חירום מעל ומתחת למים ואני ואשתי החלטנו שאנחנו אוהבים את העולם הזה כלכך שכבר באילת, הזמנו כרטיסים: האי אוטילה בהונדורס אני בדרך לעשות קורס מתקדם לצלילהדייבמאסטר (Divermaster).

לפני שבוע הגעתי לאי אוטילה והתחלתי את קורס באחד ממועדוני הצלילה הטובים בעולם – Utila Dive Center. במהלך הקורס אני אלמד איך להוביל קבוצות צוללים באתרי צלילה, לעזור בקורסים ולבצע צלילות רענון לצוללים מוסכים.

מידע שימושי על הונדורס והאי אוטילה

האי אוטילה הוא חלק מאיי המפרץ המפורסמים (Bay Islands) ושוכן כ 50 ק״מ מהיבשת. משום שהאי היה בבעלות אנגלית בעבר רוב המקומיים מדברים אנגלים וספרדית אז אין בעיה להסתדר בלי השפה.

חשוב לזכור שלכל טיסה דרך ארה״ב אתם חייבים ויזה B2 שצריך להשיג מראש מהשגרירות האמריקאית בארץ.

המטבע המקומי הוא למפירה (Lempira) ושקל אחד שווה 6.4 למפירה נכון להיום. אני הגעתי להונדורס עם דולרים והחלפתי אותם בשדה התעופה, תחפשו מישהו עם סטפה של כסף שיושב באחד השולחנות באולם המבואות בשדה. תבדקו מהו שער החליפין של אותו היום וכן אפשר קצת להתווכח על המחיר. באי אוטילה אפשר להסתדר עם דולרים אך המחירים לרוב יותר גבוהים מאשר בלמפיראס.

מבחינת ויזה לישראלים אני קיבלתי ויזה ל 90 יום בשדה התעופה, שווה לבדוק לפני הטיסה ששום דבר לא השתנה.

ישנן כמה דרכים להגיע לאי אוטילה:

טסתי להונדורס דרך ארה״ב ואחרי 6 שעות בשדה התעופה JFK בניו יורק (כמה שעות יותר והייתי קופץ למנהטןפעם הבאה) נחתנו בסן פדרו סולה בהונדורס.

בטיסה

הדרך הכי מהירה ונוחה אך יקרה. בימים שני, רביעי, שישי ושבת ישנה טיסה מקומית מסן פדרו סולה ישירות לאי אוטילה שיוצאת ב 15:00. אם אתם נוחתים באותו היום תשאירו לכם מספיק זמן בין הטיסות (לפחות שעתיים). מידע מעודכן על הטיסות נמצא פה.

מעבורת

המעבורת יוצאת פעמים ביום מעיר לה סייבה (La Ceiba) במחיר $25 לכל כיוון. כדי להגיע ללה סייבה תוכלו לקחת מונית משדה התעופה לטרמינל האוטובוסים הראשי של סן פרדו סולה ואז לקחת אוטובוס מקומי או איכותי (Hedman Alasהיא אחת מחברות האוטובוסים הטובים) במחיר $15 או 300 למפירה שלוקח 3 שעות. משום שהמעבורת האחרונה יוצאת אחרי הצהריים כנראה שלא תספיקו להגיע להאי באותו היום.

האופציה שנייה היא למצוא עוד אנשים בשדה התעופה שרוצים להגיע ללה סייבה ולחלוק איתם מונית ישירה ללה סייבה (בסביבות שעתיים) בעלות $100-$120. אני לקחתי מונית ישירה והגעתי בזמן למעבורת אך לצערי המעבורת לא עבדה באותו היום אז נשארנו בלילה בלה סייבה (באחלה הוסטל 1877 Hostel) ולקחנו את המעבורת של הבוקר. הנמל נמצא בסביבות 10 דקות מונית זולה מהוסטל.

המעבורת רצה פעמים ביום ואני ממליץ להסתכל באתר פייסבוק של המעבורת כדי לבדוק שהמעבורת אכן עובדת באותו יום ואת הלו״ז המעודכן.

צלילה

כחלק מהקורס מועדון הצלילה אוטילה מספק הוסטל חינם עם בריכה, מסעדה ונמצא במרחק 12 דקות הליכה מהמועדון  ממליץ בחום.

ההוסטל והמלון של מועדון הצלילה אוטילה – מנגו אין

בהשוואה לניסיון שלי באילת, מועדון הצלילה אוטילה היא מכונה משומנת ואיכותית לקורסים וצלילות. למועדון יש שלוש סירות שיוצאות ל 2-4 צלילות ביום, אחלה מדריכים וציוד ברמה. בין אם אתם מוסמכים לצלול או שאתם רוצים לעשות קורס זהו המקום בשבילכם. בנוסף, בהשוואה למקומות אחרים בעולם העלויות באוטילה מאוד נמוכות, בסביבות $60 לשתי צלילות מודרכות מסירה כולל השכרת ציוד וקורס כוכב אחד מתחת ל $300. מידי שבוע המועדון מארגן BBQ ומסיבונת לכל הצוללים ומזמין את כולם לבר עם משקאות מוזלים. באופן כללי האווירה מגניבה, האנשים נחמדים והכי חשוב הרמה של הקורסים מעולה.

האי אוטילה מושך המון תיירים אמריקאים וקנדים אז יש באי אין ספור מסעדות וברים שווים במחירים מערביים אך אפשר למצוא בקלות מסעדות מקומיות שמגישות אוכל בזול. האוכל המקומי הכי נפוץ הוא בליאדה (Baleada) שהיא טורטייה עם ממרח שעועית, גבינה, גבינה לבנה ותוספות לבחירה. הכי זול שמצאתי היה ב 10 למפירה שזה בסביבות שקל וחצי – ממש טעים!

ישנם שני חופים מעולים בשני קצוות הרחוב הראשי אך האי בעיקר מושך צוללים מכל העולם בזכות שונית האלמוגים המדהימה השייכת למערכת שוניות המחסום בבליז שהיא מערכת השוניות השנייה בגודלה בעולם אחרי אוסטרליה. רק בשבוע האחרון צללתי עם שני צבים, 4 טריגונים (Stings Rays ו Eagle Rays), קפצתי פעמיים לשנוקרל עם שתי להקות דולפינים מדהימות, אלפי דגים, צלופחים ושוניות אלמוגים מדהימות – ממש גן עדן.

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה