האי מאפיה פנינה שלא התגלתה ושחייה מיוחדת עם כרישי לוויתן

הגענו לאי מאפיה (Mafia Island) בטיסה ישירה משדה התעופה של דאר א-סלאם במטוס ססנה קטנטן ונחתנו בשדה התעופה המקומי. משום שחברת התעופה איבדה את המזוודה שלנו, הדבר הראשון שעשינו היה להסתובב השוק המקומי של האי מאפיה כדי לקנות בגדים וכמה דברים בסיסיים. לאחר חיפוש ארוך קנינו מכנסיים קצרים, קרם הגנה, כפכפים, קרם נגד יתושים ושמפו.

האי מאפיה

האי מאפיה ממוקם דרומית לזנזיבר והוא אופציה פחות תיירותית ולטעמי הרבה יותר מיוחדת. למען האמת, אני ביקרתי בדצמבר בתקופה הכי עמוסה באי ובקושי פגשתי תיירים אחרים. האי הוא ממש פנינה שעוד לא התגלתה על ידי המערב עם מקומיים נחמדים, חופים מדהימים והרבה מה לעשות.

האי מאפיה מחולק לשני חלקים מרכזיים:

שמורת הטבע הימית – Mafia Island Marine Park

השמורה הימית נועדה לשמור על הטבע של האי והכניסה לשמורה כרוכה בתשלום יומי של $20 לבן אדם. במידה ואתם ישנים באחד מהלודג׳ים המפוארים בשמורה, עדיין תצטרכו לשלם התשלום היומי. בשמורה תמצאו את חוף צ׳ולה היפיפה, אתרי צלילה ושנוקל ברמה עולמית, חוף נעלם שמתגלה רק בזמן השפל ואופציה לבקר באי צ׳ולה בו אפשר לראות את עטלפי פירות הכי גדולים בעולם.

קילינדוני – Kilindoni

העיר קילינדוני ממוקמת ליד שדה התעופה בה מספר אופציות לינה לתיירים בלב העיר המקומית. האכסנייה שישנתי בה ״איביזה אין״ (אחלה מקום בסיסי, נקי ושירות מדהים) ממוקמת ממש ליד השוק המקומי ועשר דקות הליכה מהנמל וחוף הדייגים. מהנמל של קילינדוני יוצאים מידי בוקר סיורים לשחייה עם כרישי הלווייתן הסובבים את האי.

ביום השני שלנו נסענו לשמורה הימית לסיור שנורקלים, החופים הנעלמים וסיור באי צ׳ולה. הסיור אורגן ע״י אפרו שמארגן מספר סיורים ברחבי האי. הראות מתחת למים הייתה מעולה והמדריך הוביל אותנו מהסירה לכיוון אזור האלמוגים. הריף עשיר בדגים, אמנם אפשר לראות שהאלמוגים ניזוקו בעבר אך הריף בתהליכי שיקום.

סירת דאו באי מאפיה

לאחר שני אתרי שנורקלים המשכנו בסירה לכיוון החוף שמתגלה רק בשעות השפל והצוות הקים לנו סככה על החוף עם פירות חתוכים. בלי אף אדם אחר על החוף הרגשנו שאנחנו על אי בודד.

האי הנעלם - האי מאפיה

משם הפלגנו לכיוון האי צ׳ולה בו סיירנו בין בתי הבוץ המסורתיים וזכינו לצפות בעטלפי הפירות מתעוררים לקראת הערב. אלו העטלפים הגדולים בעולם המכונים השועלים המעופפים.

עטלפי פירות באי מאפיה

בשש וחצי בבוקר, עלינו על המונית שאפרו אירגן לנו לכיוון הנמל של העיר קילידוני. השמש זרחה ונתנה לי הרגשה שמשהו טוב הולך לקרות היום. אחת הסיבות שבאנו לאי מאפיה הייתה שהוא אחד המקומות היחידים בעולם בהם אפשר לשחות עם כרישי לוויתן. עלינו על סירת העץ המקומית שנבניתה על ידי נגרים מקומיים על החוף ויצאנו לכיוון הים.

המדריך פתח את הסיור בהסבר על כריש הלוויתן. הוא הסביר שברגע שהוא אומר יש לשים סנפירים, מסכה ושנורקלים כמה שיותר מהר ולקפוץ למים. הוא הוסיף שאסור להתקרב לכריש יותר מידי ואסור בשום פנים לגעת בהם.

לאחר חיפוש של בערך 20 דקות, המדריך איתר את הכריש ואמר לנו לקפוץ למים. העובדה שלא ראינו שום דבר מפני המים הפכה את הקפיצה למפחידה ביותר אבל לקחתי שתי נשימות וקפצתי פנימה בהתרגשות ודופק בשמיים.

המדריך הוביל אותנו לכיוון מסוים והצביע על כתם שחור המתקרב מהמעמקים. במהרה התגלתה דמותו המדהימה של כריש הלוויתן ולאחר כמה דקות זכינו לביקור מכריש לוויתן נוסף. השחייה עם החיות המדהימות האלו הייתה אחת החוויות המדהימות בחיי.

באותו הערב הוזמנו למסיבת הסילבסטר על החוף עם המקומיים שהייתה חוויה מגניבה ביותר ממנה למדתי כמה אני לא יודע לרקוד וכמה הקצב הוא חלק מהחיים באפריקה. איזו מסיבה מטורפת.

מסיבה על החוף באי מאפיה

למחרת יצאנו לסיור עם אפרו בשוק המקומי ובמטעי הקוקוס שהם התעשייה המובילה באי. לקראת סוף הסיור ביקרנו בבר וטעמנו את המשקה המקומי בירת קוקוס. מידי בוקר מטפסים על עצי הקוקוס ומקיזים את השרף בתהליך שאורך שש שעות לתוך בקבוק אותו מוכרים כבירת קוקוס בבר המקומי. מסתבר שהשרף של העץ מכיל אלכוהול ואפשר לשתות אותו ישירות מהעץ. הטעם בוא נאמר נרכש, סוג של שמפנייה מעורבבת עם גבינה מקולקלת אבל עדיין נסבל ושווה לנסות. ב- 1000 שילינג (חצי דולר) קנינו בקבוק לטעימה ואז תרמנו אותו לשיכור שישב לידי.

חצי קוקוס - אי מאפיה

מחירי הסיורים שאנחנו עשינו נמצאים באתר של אפרו. ישנן מספר חברות אחרות שמארגנות סיורים דומים אך הרבה מהן לא בבעלות מקומית, אישית אני מעדיף לשלם לחברה שהיא חלק מהקהילה המקומית. בנוסף אפרו הוא הראשון שמוצא את הכרישים הרבה לפני שכל שאר הסירות מצטרפות והעומס במים גדל.

האי מאפיה הוא אי מקסים המכיל בתוכו תרבות מקומית מפוארת משולבת עם לודג׳ים מפוארים ואטרקציות מיוחדות. מתאים למשפחות, זוגות ותרמילאים שמחפשים משהו שונה ומיוחד.

לאחר הביקור באי טסנו לזנזיבר  – אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המלא למטייל בזנזיבר ו 8 דברים שחובה לעשות באי.

שקיעה - האי מאפיה

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

5 מחשבות על “האי מאפיה פנינה שלא התגלתה ושחייה מיוחדת עם כרישי לוויתן”

• היי יוליה – בין אוקטובר למרץ הכי העונה באופן כללי אבל כדי להגדיל את הסיכויים לשחות עם הכרישים אני ממליץ לבוא בנובמבר לינואר.
      אני באי מאפיה עכשיו שוחה עם הכרישים מידי יום אז אל תדאגי הם עדיין פה!

הגב
  1. נשמע מקום מדליק! הרחק מהמקומות המוכרים והמתויירים. כיף לדעת שעדיין יש מקומות כאלו

• תודה ליאן – האי מאפיה הוא מקום כלכך מיוחד! מצד אחד אני לא רוצה לספר לאף אחד עליו ומצד שאני אני מרגיש שאי אפשר לא לחלוק אותו עם העולם..