זנזיבר למטייל העצמאי: המדריך המלא לחופשה בזנזיבר בזול

למרות שהאי זנזיבר יקר יחסית בהשוואה למקומות אחרים באפריקה, ישנן הרבה דרכים להוזיל את עלות היומית בזנזיבר ולהנות מחופשה עם חופים מושלמים, עולם ימי עשיר ותרבות מרתקת. הכנתי עבורכם את המדריך השלם: זנזיבר למטייל העצמאי בתקציב.

איך להגיע לזנזיבר והתחבורה באי זנזיבר

הדרך הכי מהירה להגיע לאי היא בטיסה ישירה במטוס קטן משדה התעופה של דאר א-סלאם, בירת טנזניה. עלות הטיסה בהזמנה מראש היא בסביבות $60. במידה ואתם גמישים כשאתם בדאר א-סלאם (אם אתם מתכוונים לקחת מעבורת למחרת), תוכלו להגיע לשדה התעופה יום לפני כן ולהתמקח על מחיר טוב יותר.

עלות הטיסות לאזרחי טנזניה הרבה יותר זולה מתיירים ובאחת הטיסות שקניתי בשדה התעופה יום לפני הצלחתי להשיג את העלות למקומיים (חצי מחיר). אם אתם מגיעים לזמן מוגבל ואתם מעדיפים לטוס עדיף להזמין מראש.

הדרך השנייה היא להפליג במעבורת בעלות של $35-$50 לכל כיוון. ההפלגה לוקחת שעתיים ויוצאת ארבע פעמים ביום מנמל דאר א-סלאם לכיוון זנזיבר, לחצו פה ללו״ז המלא. כדי להגיע למעבורת, אפשר לקחת מונית (חובה לסגור על מחיר לפני היציאה) או תחבורה ציבורית בשם ״דאלה דאלה״ (Dala Dala – כמו מוניות שירות בארץ) בעלות מזערית לכיוון המעבורת. המקומיים מאוד נחמדים והם יגידו לכם בדיוק איפה לרדת כדי להגיע למעבורת.

שתגיעו לזנזיבר הרבה נהגי מונית יקדמו את פניכם וילחצו עליכם לקחת מונית לסטון טאון בעלות $10-$15. כדי לחסוך אני נסעתי בדאלה דאלה שעלתה רק 300 שילינג ($0.15). רק תשאלו מחוץ לשדה התעופה איפה הדאלה דאלה, דקה הליכה מהשדה, והנהגים יעזרו לכם לעלות על המונית הנכונה ולרדת בתחנה הנכונה.

כדי להגיע לחופים בצפון או מזרח זנזיבר, מונית תעלה בסביבות $60 ודאלה דאלה עד 2000 שילינג (בסביבות $1) – משמעותית יותר זול. אמנם הנסיעה באדלה דאלה לוקחת יותר זמן והמקומיים מנצלים כל רווח פנוי כדי להעמיס עוד נוסעים אך זוהי דרך מעולה לחוות את התרבות המקומית. אני כן ממליץ לשבת ליד החלון כי הנסיעה יכולה להיות מחניקה.

מונית דלה דלה בטנזניה עמוסה ביותר באי זנזיבר

בסטון טאון אפשר ללכת ברגל לכל האטרקציות ואין צורך במונית או בתחבורה ציבורית וממש כיף ללכת ברחובות הצרים של העיר.

אופציות לינה זולות בזנזיבר למטייל העצמאי

כדי ליהנות מהאי אני ממליץ לבלות יום יומיים בסטון טאון ואז לעבור לחופים. בעיר יש מגוון אטרקציות שוות לביקור כמו סיור תבלינים והשוק הלילי. ביום נוסף אפשר לבקר ב״אי האסירים״ כדי לראות את צבי הענק ולנוח על החופים הנעלמים בזמן השפל (לרוב זהו טיול משולב בשם Nakupenda).

בסטון טאון, עיר הבירה של זנזיבר, המקום הכי טוב ללינה בזול הוא Stone Town Blue House דרך אתר Airbnb – אם זו הפעם הראשונה שלכם באתר תוכלו לקבל הנחה משמעותית פה. בעלות $18 לחדר זוגי תוכלו לישון בבית מסורתי באזור השוק המקומי של העיר. אתם תשנו אצל מקומי נחמד דובר אנגלית שיסביר לכם על העיר והאזור.

הבית נקי ומסודר עם מטבח קטן, מקלחת ושירותים משותפים. אם אתם מגיעים עם דאלה דאלה תבקשו מהנהג להוריד אתכם ב Kisiwandui School שנמצא מעבר לכביש. הבית ממוקם 5 דקות הליכה מהשוק המקומי, 7 דקות משוק התבלינים ו 10 ממרכז סטון טאון. חשוב לדעת שיש מסגד באיזור הבית אז המואזין בבוקר יעיר אתכם, למרות זאת עם עלות הנמוכה והמיקום המצוין קשה להתווכח.

בית מסורתי לחופשה בזול בזנזיבר

אני בחרתי לישון בחופים המזרחיים של האי ליד העיירה Uroa במלון קטן בין 6 חדרים בשם קרואה סנד (Kaure Sand) בעלות בסביבות $50 ללילה לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר. המלון ממוקם ישירות על החוף, שונה ממקומות אחרים. לחלק מהחדרים יש מזגן אז אחרי שתזמינו את החדר תוכלו ליצור קשר עם המקום – אגב מזגן ממש לא חובה כי יש בריזה מעולה בשעות הערב.

למרות שיש באזור מספר מלונות אחרים, באופן כללי האזור אינו מתויר ורחוק מהמסיבות והמוכרים המציקים בחופים הצפוניים. אם אתם מעוניינים לחוויה שקטה ורגועה בלי לשלם המון זהו המקום בשבילכם!

במרחק 3 דקות הליכה מהמלון תוכלו לבקר בחנויות מקומיות מהן מוכרים פירות, מים, שתייה ואוכל מקומי – ממליץ על הצריף של סלטה. באותו מקום ישנו בר מקומי בו הבירות הרבה יותר זולות מהמלון ובכלל זו חוויה מעניינת לשתות עם המקומיים.

בתיאום עם המלון, תוכלו לצאת לטיולי צלילה, שנוקרל או קייט סרפינג. הגאות והשפל משפיעים על החופים בזנזיבר אז כדאי כשאתם מגיעים למלון לברר מהן זמני הגאות – הזמן המושלם לרחצה.

חוף מושלם בזנזיבר למטייל העצמאי

החופים בצפון זנזיבר, Nungwi ובעיקר Kendwa הם החופים הכי יפים באי אך בהתאם הכי מתויירים. זהו המקום לחיי הלילה, ברים ומסעדות. האיזור באופן כללי יקר מבחינת עלות המלונות, האוכל והפעילויות. המוכרים על החוף ונערי החוף (Beach boys) מציקים ביותר. אני ביקרתי בחוף קנדווה ליום אחד, נהניתי מאוד מיופי החופים אבל שמחתי לחזור לשקט של החופים המזרחיים. באיזור ישנן כמה אופציות זולות ב AirBnb או ב Booking.com.

חוף נונגווי (Nungwi) זנזיבר למטייל העצמאי

מסעדות ואוכל בתקציב בסטון טאון

המקום הכי זול לאכול בעיר הוא השוק Darajani. השוק ממוקם ליד מוזיאון העבדים ובשעות הערב נפתחים עשרות דוכני אוכל באמצע השוק המיועד למקומיים. האוכל פשוט, מקומי בסיסי וטעים מאוד. רק צריך לבחור שולחן, להצביע על האוכל, לשאול מהו המחיר ולאכול בכיף. אני ממליץ על אורז קוקוס עם שעועית ולחם צ׳פתי בצד (כל זה עלה 2000 שילינג – $1).

שולחן אוכל בשוק המקומי של זנזיבר למטייל העצמאי

לארוחת צהריים, בשוק הפירות תוכלו לקנות מגוון רחב של פירות שהמוכרים יחתכו לכם במקום. אין כמו אננס ענק (4,000 שילינג, $2) ומנגו (1000 שילינג, $0.50) לארוחת צהריים. באיזור השוק ישנן מספר מאפיות במוכרות מאפים שונים – חלק מתפוח אדמה, חלקם מאורז ומגוון סופגניות. אני ממש אהבתי את כדורי תפוח האדמה הכתומים, טיפה חריפים אך מעולים (המאפים מאוד זולים ועולים בין 100-400 שילינג, $0.20).

מאפים מקומיים לזנזיבר בזול

לאחד הערבים אני ממליץ לבקר בשוק האוכל הלילי המפורסם הממוקם בגני Forodhani. בשוק ישנם עשרות דוכנים המוכרים מגוון רחב של אוכל רחוב. השוק מאוד תיירותי אז המחירים יותר יקרים אבל אל תפספסו את פיצת זנזיבר המפורסמת (3,000 שילינג, $1.5) עם מגוון תוספות (הם עושים פיצה שוקולד ובננה – אחלה קינוח).

שוק הלילה בזנזיבר למטייל העצמאי

אל תשכחו לתקצב את מחיר המים המינרלים. המחיר במסעדות יקר לכן קניתי שישייה במחיר 4,500 שילינג ($2.25) בחנויות המקומיים וכל יום לקחתי כמה בקבוקים איתי לכל מקום. באופן כללי בכל החנויות המוכרים יתנו לכם מחיר גבוה לכל דבר – זה דיי מעצבן. כדי להתגבר על זה שאלתי מקומי מהם המחירים שהם משלמים. כך שאם משהו מבקש $3 וקולה אני ידעתי שהם תוקעים לי מחיר לא סביר (אגב קולה עולה 1000 שילינג, $0.50).

אם נמאס לכם מהאוכל המקומי, אני ממליץ על מסעדת בית התבלינים (House of Spice) – המסעדה הכי טובה בעיר. פה תוכלו לאכול אוכל איטלקי עם טוויסט על המרפסת עם נוף לעיר. אני אכלתי פיצה עם גבינה מעושנת מעולה (במחיר 18,000 שילינג – $9.5) וקינוח עוגת גבינה עם מנגו (8,500 שילינג, $4.5).

פיצה עם גבינה מעושנת בזנזיבר- אחרי הרבה אוכל מקומי אני מבטיח שתרצו פיצה

גם כשאתם עוזבים את העיר ומגיעים לחופים תמיד יש אופציות אוכל זולות במסעדות של המקומיים. אם מידי פעם אתם רוצים לחסוך ולא לקנות אוכל במסעדה של המלון, תשאלו בקבלה איפה יש מסעדה מקומית ולרוב תוך 5 דקות הליכה תוכלו למצוא בר או מסעדה מקומית. בנוסף, זה דיי מעניין לצאת מהמלון ולראות איך המקומיים גרים מעבר לפינה.

אטרקציות בזנזיבר

ישנן מספר חברות גדולות (ויקרות) המארגנות טיולי יום מהמלון למגוון רחב של פעילויות באי. בקלות אפשר למצוא אלטרנטיבה למחירים היקרים אצל Beach Boys בחוף. אפשר למצוא אותם בכל פינה על החופים ולרוב עם יפנו אליכם ישירות. חשוב לסגור מראש עם נערי החוף (וגם עם החברות שהמלון ממליץ) מה תקבלו. (מים, אוכל, ציוד, איזו סירה, כמה זמן הסיור וכו׳).

אף פעם אל תשלמו מראש על הפעילות אלא רק בסוף כשאתם מרוצים. הם ינסו בכל כוחם להיות חברים שלכם אך לא תמיד יספקו את הסחורה. לדוגמה, אני ואשתי סחרנו סירה לפעילות שנורקלים אבל הריאות הייתה ממש רעה, הציוד שנוקרל היה שבור והים היה ממש גלי שבקושי הצלחנו לשחות. זה שמכר לנו את הסיור ידע שלא ניראה כלום אבל בכל זאת הוא לא אמר מילה. ביקשנו מהנהג שיחזיר אותנו לחוף ולא שילמנו דבר – זה בזבז לנו בוקר שלם בו יכלנו להירגע על החוף. לא כולם אנשים רעים אך צריך להיזהר. במקביל היו לנו כמה חוויות מעולות עם נערי החוף שהכל הלך מעולה.

אי האסירים (Prison Island) והחוף הנעלם נקופנדה

זוהי פעילות שבהחלט אפשר להשתמש בנערי החוף בסטון טאון, בחוף ליד מלון Tempo. עשרות סירות דייגים מקומיות מחכות לתיירים כדי להפליג לכיוון Prison Island וחוף Nakupenda. הדרך הכי טובה לחסוך על הסיור היא למצוא עוד תיירים שרוצים לצאת לסיור ולסגור מחיר כולל לסירה. אנחנו מצאנו שני זוגות נוספים ולאחר כמה דקות של דיונים סגרנו על 15,000 שילינג לאדם ($7.5) לשעתיים על האי ושעה על החוף הנעלם עם ציוד שנוקרל. עדיף להגיע בשעות הבוקר כשיש יותר תיירים באזור ויותר סירות פנויות.

אי האסירים שבעבר שימש כתחנת מעבר היום משמש כמלון ואיזור גידול לצבי ענק שניתנו מתנה מאיי הסיישל. הכניסה לאיזור הצבים עולה $4 וממש שווה לבקר. טיפ לביקור: הצבים מאוד יאהבו אם תגרדו אותם מאחורי האוזן – הם ממש חיות מופלאות. החוף הנעלם הוא ממש יפיפה ואם הים רגוע אפשר לשנוקרל באזור ישירות מהחוף.

צב ענק אי האסירים זנזיבר למטייל העצמאי
חוף נעלם - זנזיבר למטייל העצמאי

צלילה ושנורקל

המקום הכי טוב בזנזיבר לצלילה ושנוקרל הוא אזור Mnemba Atoll. זהו אי קטנטן השוכן צפון מזרחית לזנזיבר במרחק 15 דקות שיט בסירה קטנה. בנושא הצלילה, אני ממליץ ללכת אך ורק עם מועדוני הצלילה המוכרים ויש לבדוק את הביקורות של המועדון לפני כן ב Tripadvisor. המחיר לבוקר עם שתי צלילה כולל ציוד מלא וסירה עולה בין 110-140 דולר. מועדוני הצלילה לא ממש נותנים הנחות אך כן אפשר לבקש לקבל את השכרת הציוד בחינם מה שיוזיל את המחיר ב- $10.

לגבי שנורקלים, אין צורך לשלם הרבה ואפשר להשתמש בנערי החוף אך חשוב לסגור על מחיר לפני כן, לשלם רק בסוף הפעילות ולראות איזה ציוד שנוקרל אתם מקבלים. אני ממליץ בחום לקחת סנפירים ולוודא שהם ומים כלולים במחיר. אנחנו שילמנו $18 לאדם לחצי יום ב Mnemba Atoll (כולל מונית מהמלון, מים, פירות וציוד שנוקרל מלא).

צלילה בזנזיבר

דייג בזנזיבר

לחובבי הדייג, הדרך הכי טובה לדוג היא למצוא דייג מקומי ולשלם להם באופן ישיר. זה משמעותית יותר זול מחברה מבוססת. אני לא הלכתי לדוג אך שמעתי מחברים שהם שילמו $70 לסירה דייגים מקומית ו $150 לסירה לדיג במים עמוקים. המחירים הם תמיד לסירה, אז כדאי למצוא עוד אנשים כדי לחסוך בעלויות. כל המלונות יהיו מוכנים לבשל לכם את הדגים שתפסתם עבור תשלום – תבררו לפני הדיג כמה הם מבקשים אחרת הם יבקשו מחיר גבוה כשתגיעו עם הדגים.

אני לא ממליץ לצאת לטיולי דיג באזור משום הכמות הדגה ירדה בשנים האחרונות באופן משמעותי ומשום הרס האלמוגים באי לא נשארו הרבה דגים באיזור.

את רוב הדגים לאי המקומיים מייבאים מאיים אחרים באיזור כמו האי מאפיה

אם אתם מתכננים לעשות מספר פעילויות עדיף לסגור מחיר כולל עם ״קפטן״ אחד.

דייג בזנזיבר

טיפים כלליים – זנזיבר למטייל העצמאי

  • כמעט כל התשלומים בזנזיבר מתבצעים במזומן ואם מקומות מקבלים כרטיס אשראי הם יחייבו אתכם ב-5% נוספים. עדיף לשלם למלון באינטרנט (Airbnb/booking.com) מראש כדי לחסוך את העמלה או לסחוב הרבה מזומן אתכם. יש רק בנק אחד באי וכמה כספומטים שלא תמיד עובדים. למרות שאפשר לשלם בדולרים, עדיף לשלם במטבע המקומי (שילינג) שלרוב יצא לכם יותר זול (אפשר לקנות מטבע מקומי מחוץ לשדה התעופה של דר אסלאם). חגורת כסף של שורש מאוד שימושית לאחסון כסף בטיולים כאלו.
  • אם אתם לוקחים טיסה מדר אסלאם לזנזיבר תבקשו מהטייס לשבת בכיסא הקדמי. חברות התעופה טסות במטוסים קטנים ורק עם טייס אחד, לכן כסא טייס המשנה פנוי – זו ממש חוויה!
  • איחורים בטיסות בטנזניה מאוד נפוצים, גם מנסיון אישי וגם מאנשים שפגשנו באי. אני ממליץ להזמין לילה בדאר א-סלאם לפני הנסיעה לזנזיבר כדי למנוע מצב שתפספו את טיסת ההמשך ותצטרכו לשלם על טיסה נוספת. אני פספסתי טיסה מאותה הסיבה והפסדתי את כל הכסף. בנוסף, חברות התעופה מאבדות מזוודות על ימין ועל שמאל אז תוודאו שאתם אורזים בתיק היד תרופות, מטענים, בגדים וכו׳.
  • לחופי האי, גם המים רדודים, ישנם המון קיפודי הים והמלונות לא מפרסמים את זה לכן כדאי לארוז סנדלים ולהיכנס איתם לים – ראיתי מספר תיירים עם קוצים ברגליים.
הבר של קאורה סנד - מדריך למטייל העצמאי בזנזיבר

למרות כל התסריטים שתיארתי לכם, האי זנזיבר הוא יעד חלומי והמקומיים הם אנשים מאוד מנומסים, נחמדים והם תמיד יצאו מגדרם לעזור לכם במקרה הצורך. אני מאחל לכם טיול מעולה ואני מקווה נהניתי מהמדריך המלא: זנזיבר למטייל העצמאי. אשמח לעזור אם יש לכם שאלות!

אהבתם? תקראו עוד על 8 דברים שכדאי לעשות בזנזיבר ועל חווית הספארי שלי בטנזניה!

רוצים לבקר באי הרבה יותר קטן ושקט? עם פחות תיירים והרבה יותר טבע? כנסו למדריך שלי על האי מאפיה כחצי שעת טיסה מזנזיבר – ממש מקום מיוחד.

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

14 מחשבות על “זנזיבר למטייל העצמאי: המדריך המלא לחופשה בזנזיבר בזול”

  1. שאלה נוספת שאולי תוכל לייעץ לי. אם היית צריך לבחור בין איי סיישל לבין זנזיבר במה היית בוחר ?

    הגב
    • היי גיל! לא הייתי באיי סיישל אבל אם היית שואל אותי הייתי בוחר לנסוע לשם.
      זנזיבר הוא אי מדהים אך יש בו בעיות משום כמות התיירים הגדולה וההשפעה של התיירות על המקומיים. יש מלא מוכרים בכל פינה, מנסים לרמות את התיירים כל הזמן והילדים מבקשים כסף כל המזמן. אולי זה גם ככה בסיישל 🙂
      שלא תבין אותי לא נכון, זהו אי מדהים וחובה לביקור.
      באופן כללי אני אם אתם רוצים שקט, אני ממליץ ללון בחופים המזרחיים של האי אך החופים טיפה פחות מרשימים מהחופים הצפוניים והגאות והשפל יותר משמעותיים מהצפון.
      מוזמן לשאול עוד שאלות – ותשלח לי תמונה מהחופש!

      הגב
  2. היי גיל ,

    מתכנן לנסוע לזנזיבר עם ארקיע בתחילת אוקטובר לשבוע ימים. מדובר בזוג בסוף שנות ה 60. מתכננים בטן גב אבל רוצים לא רק. נראה לך שנוכל למלא את השבוע בכיף ? האם יש מה לעשות גם בערבים/לילות ?
    בנוסף , האם כדאי לשכור רכב לכל התקופה ?

    הגב
    • היי גיל! זנזיבר הוא אי מדהים גם בכלל החופים המדהימים וגם כי יש הרבה מה לעשות חוץ מזה. אם אתם אוהבים את הים תוכלו לצאת לטיול שנוקרלים (או צלילה), להנות מצבי הענק באי האסירים ולהסתובב בסטון טאון המדהימה. תוכל לקרוא עוד בפוסט הזה.
      אין צורך לשכור רכב, אני הייתי מפצל את החופשה לשניים: לבלות יומיים בסטון טאון ואז לצאת למלון בחופים.
      לגבי מה לעשות בערבים: בסטון טאון יש מלא מסעדות שוות ואפשר לבקר בשוק הלילה. באיזור החופים הצפוניים יש מקומות לצאת בערב להרגע על החוף ואפילו כמה מועדונים.

      הגב
  3. האם טיסה במרץ היא אטרקטיבית? יהיה לנו מה לעשות שם למרות הסיכויים לגשם?

    הגב
  4. היי גיל . מה לגבי המטבע ? האם מומלץ להחליף לשילנג מקומי ? או להשאר עם דולרים אמריקניים?
    שאלה נוספת לגבי חיסונים ? אני אמורה לנסוע עוד 10 ימים …צריך להתחסן ? ולאיזה חיסונים?
    תודה

    הגב
    • היי חני,

      לגבי מטבע – אני ממליץ להמיר למטבע המקומי. באופן כללי יותר זול לשלם בשילינג מאשר בדולרים כי המחירים בדולרים יותר גבוהים. שער ההמרה הנפוץ באי הוא אם את מחליטה לשלם בדולרים הוא $1=2000 שילינג. בנוסף, יותר קל להתווכח על מחירים בשילינג מאשר בדולרים.

      הכי עדיף להמיר דולרים בשדה התעופה דאר אל-אסלאם. אפשר גם להוציא כסף מקומי בכספומט באי אך הם לא אמינים והעמלות גבוהות.

      בנוגע לחיסונים – אני הייתי צריך לעשות מספר חיסונים ולקחת טבליות נגד מלריה – אני ממליץ בחום ליצור קשר עם מרפאת מטיילים בהקדם.

      טיול מהנה!
      גיל

      הגב
  5. שלום גיל…
    ידוע לך איפה ניתן לשמוע הרצאות על טיול טרמילאים באפריקה?
    לא רק מדינה מסוימת אלה מספר מדינות .
    תודה

    הגב
  6. לא משנה דרך איפה סוגרים את האטרקציות – במלון או בנערי החוף, תמיד לבקש לשלם אחרי האטרקציה ולא לפני כן? כי לדעתי לא כל מקום יקבל את זה, לא?

    הגב
    • היי נונומה! בעיקר נערי החוף ינסו לשכנע אותך לשלם מראש. למה? כי הם יודעים שלפעמים השירות שהם נותנים הוא לא הכי טוב והם לא תמיד עונים על כל ההבטחות שלהם.
      לא משנה מה הם מבקשים – אל תשלמי מראש ותמצאי מישהו אחר אם לא – אם הם לא מסכימים לקבל את התשלום בסוף, כנראה יש להם סיבה לחשוש.

      בנוגע למלונות, אם את מקבלת את השירות ישירות מהמלון ולא מגורם צד שלישי, אין לך צורך לשלם מראש כי הם יוסיפו את התשלום לחשבון שלך. אם המלון מפנה אותך לגורם צד שלישי זה אותו סיפור כמו נערי החוף.

      אני כמעט שלמתי מראש לטיול שנורקלים בו לא ראיתי כלום – הים היה גלי מידי ונער החוף ידע את זה מראש. הוא ניסה לשכנע אותי לשלם חצי מראש וחצי בסוף. למזלי לא שילמתי מראש והטיול היה ממש גרוע. הסברתי להם בנימוס בסוף המסלול שאני לא מרוצה (הייתי במים 2 דקות!) ולא שילמתי כלום. הם ניסו להתווכח אך הם ידעו שאני צודק – אולי פעם הבאה הם לא ימהרו לצאת לטיול כזה.

      הגב

כתיבת תגובה