צלילה באי מאפיה: מדריך מלא לצולל באי!

שמעתי על מועדון הצלילה ביג בלו – Big Blu Dive Center דברים טובים אז החלטתי ליצור איתם קשר ולצאת לצלילה באי מאפיה בשמורת הטבע הימית המדהימה הנמצאת בצד המזרחי של האי. כלכך נהניתי שמאז צלילה איתם עשרות פעמים.

אני ישנתי במלון בוסטאני שנמצא בצידו המערבי של האי, הצד בו נמצאים כרישי הלוויתן והנסיעה לאוטנדה, אזור שמורת הטבע, לוקחת כחצי שעה ברכב, 40 דקות בטוק טוק.

הנהג של המועדון אסף אותנו בזמן, ויצאנו ברכב ספארי מגניב לכיוון מזרח בכביש הסלול היחיד של האי מאפיה.

אחלה צלילה באי מאפיה

מידע על צלילה באי מאפיה:

זמני הצלילות באי מאפיה משתנות מיום ליום משום הבדלים המשמעותיים שהגאות והשפל שמשפיעים על איכות הצלילה.

מועדוני הצלילה באי מאפיה יוצאים לשתי צלילות קצת לפני זמן שיא השפל או לפני שיא הגאות. זה בגלל שבזמן הגאות והשפל ישנם זרמים יחסית חזקים הנגרמים מזרימת המים לתוך ומחוץ למפרץ.

מהניסיון שלי, הריאות במים יותר טובה בצלילות שיא הגאות משום שבזמן הגאות מים נקיים זורמים לתוך המפרץ מתוך האוקיינוס. בעת צלילות השפל הרבה סחף מגיע מחופים וביצות המנגרוב הגורמים לריאות פחות טובה. בשני זמני הצלילות אפשר לראות דברים שונים אך לפני שאתם מזמינים את הטיסות לאי מאפיה, אני ממליץ ליצור קשר עם מועדון הצלילה ולברר מהם הימים הכי טובים לצלילות גאות באי – אם ידעו למה אתם מתכוונים.

לאחר כ 25 דקות הגענו לשער הכניסה לשמורת הטבע. שם ירדו מהרכב כדי לשלם את דמי הכניסה לשמורה. העלות היא בין כ-23 דולר לאדם ל 24 שעות.

את מס שמורת הטבע חובה לשלם. גם אם אתם ישנים במלון שנמצא בצידו המערבי של האי, בתוך שמורת הטבע, אתם תתבקשו לשלם את המס לכל 24 שעות שביליתם בתוך השמורה.

הרבה מבקרים בוחרים ללון מחוץ לשמורת הטבע, משום העלות הנוספת, ורק לשלם את המס בימי צלילות, שנירקול או סיורים בשמורה.

אני יודע ש 23 דולר זה לא מעט, במיוחד אם אתם רוצים לצלול מספר ימים אך הכסף של התיירים ממש עוזר. בזכות הכסף שלנו,יוצאת סירת סיור, מידי יום, למניעת צייד לא חוקי, צייד עם מקלות דינמיט ולמניעת הרס השונית. בנוסף חלק מעלות משמשת לחינוך הקהילה המקומית על שמירת הריף והסברה על חשיבות שמורת הטבע הימית לאי מאפיה.

האי המאפיה הוא אחד האזורים עם הדגה הכי בריאה בכל טנזניה וכל המחקרים מצביעים כי שמורת הטבע הימית היא זו שמאפשרת לזה לקרות. בנוסף בזכות השימור, הצלילה בשונית ממש מדהימה ותענוג לצלול שם.

מחירי שמורת הטבע באי מאפיה

והגענו לביג בלו בהתרגשות.

השירות של ביג בלו הוא מעל ומעבר. הם דאגו לי לציוד מלא, נתנו לי תדריך מלא על איך מועדון הצלילה עובד. יש שם לוקרים בהם אפשר להשאיר את החפצים שאתם לא רוצים לקחת לסירה.

הם נתנו לי תיק נוח בו שמתי את כל הציוד הצלילה שלי, קרם הגנה, אוכל מהמלון וכו׳.

לאחר התדריך הקבוצתי יצאנו לכיוון הסירה. מכל מועדוני הצלילה האחרים באי, לביג בלו יש את הסירה הכי גדולה, נוחה ומגניבה! כשהגעתי לסירה מצאתי את כל ציוד הצלילה שלי מורכב ומוכן לקראת הצלילה – ממש מפנקים.

אתם חייבים להביא את תעודת הצלילה שלכם למועדון, במיוחד עם התעודה היא של ההתאחדות הישראלית ולא של פאדי.

אין צורך להוכיח שיש לכם ביטוח צלילה, אבל לדעתי זה חובה שיהיה לכם אחד הכולל חילוץ וטיפול רפואי. אין באי מאפיה תא לחץ, אז חילוץ לתא לחץ דורש טיסה פרטית ישירות לדאר אסלאם – בעלות מאוד יקרה.

כנסו ללינק הזה כדי לקבל הצעה לביטוח נסיעות שכולל ביטוח צלילה לנסיעה שלכם לחו״ל. הסוכנות… היא ממש מעולה והם יתנו לכם מספר אופציות. באופן אישי, אני מאוד ממליץ על פספורט קארד.

עשינו תדריך סופי, התחלקנו לזוגות, ישבתי על צד הסירה והתגלגלתי לאחור לתוך הכחול העמוק.

תדריך לפני צלילה

במהלך צלילה באי מאפיה אפשר לראות מגוון רחב מאוד של דגים, צבים, אלמוגים, צלופחים, חסרי חוליה וכו׳. האלמוגים במצב יחסית טוב בהשוואה למה שקורה בשוניות אחרות בעולם.

לאחר הצלילה ראשונה הקפטן עזר לנו לעלות את הציוד ולטפס בחזרה לסירה. שם חיכה לנו קפה ותה חם אותו שתינו על הגג של הסירה עם הנוף הטרופי המדהים של השמורה.

יש מגוון רחב של אתרי צלילה ברחבי השמורה, כל אתר עם הייחודיות שלו. תלוי בגאות והשפל מועדון הצלילה ביג בלו מארגן צלילות לילה ממש שוות, אני ממליץ בחום לדבר עם הקבלה כדי לארגן צלילת לילה כשאתם שם. ממש חלום.

רק אל תשכחו להיות צוללים אחראיים:

לשמור על ציפה: כדי לא לבעוט בשום דבר
לא לגעת בכלום: אנחנו רק מבקרים בעולם הימי
לא להעיף חול על האלמוגים על נפנופי הספירים על הקרקעית
לצלול בצורה אחראית ולהקשיב למדריכים

מחירי הצלילות ואופציות עם המועדון ביג בלו:

מידע נוסף ומחירים באתר ביג בלו.

מתכננים לנסוע לאי מאפיה, זנזיבר ולעשות ספארי בטנזניה? כנסו לפוסטים האחרים שלי בבלוג.

יש לכם שאלות? הגיבו למטה בתגובה!

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה