האי מאפיה – המדריך המלא: כל מה שצריך לדעת

האי מאפיה הוא אחד המקומות האהובים עלי בעולם. הוא אי בתולי, בלי הרבה תיירות, צביון מקומי, אנשים נדיבים וטבע מדהים! אפשר לשחות באי עם כרישי הלוויתן, לצפות בלוויתני גדולי הסנפיר, לצפות בצבי ים בוקעים מהחול ולצלול באחת מהשוניות השמורות ביותר שראיתי בחיי. האי הוא ממש פנינה שלא התגלתה.

במדריך הבא תוכלו למצוא מידע חיוני למבקר באי מאפיה עם מידע על

  • איך להגיע לאי מאפיה
  • איפה לישון באי מאפיה
  • מתי מומלץ לבקר באי מאפיה
  • ו… 10 הדברים הכי כדאי לעשות באי מאפיה

איך להגיע אל האי מאפיה?

ישנן שתי דרכים להגיע לאי.

  1. מעבורת מהעיר ניימיסטי
  2. טיסה במטוס קל מעיר הבירה של טנזניה – דאר אסלאם

המעבורת אינה מומלצת. למרות שהיא הרבה יותר זולה מטיסה, המסע לוקח המון זמן ולדעתי היא לא הכי בטוחה. מדובר בסירת עץ צפופה שיוצאת לפנות הבוקר מהעיירה Nyamisati שנמצאת כ 4 שעות נסיעה באוטובוס דרומית לדאר אסלאם. אי אפשר לקנות כרטיסים מראש והרבה תיירים לא הצליחו לקנות כרטיס בבוקר ההפלגה והיו צריכים לחכות 24 שעות למעבורת הבאה. ההפלגה יכולה לקחת כ 5 שעות והיא ממש לא נוחה, ולדעתי גם לא בטוחה. ישנם הרבה סיפורים על בעיות תוך כדי ההפלגה ואני לא ממליץ.

הטיסות לאי מאפיה יוצאות מדאר אסלאם ולוקחות כ 35 דקות טיסה במטוס ססנה קטן. טיסה היא הדרך היקרה אך מועדפת להגיע לאי. המחירים נעים בין 100 ל 120 דולר לכל כיוון. ישנן שלוש חברות שמוצאות טיסות לאי: Coastal Aviation, Tropcal Air, Auric Air וכולם מומלצות. אני ממליץ לקנות את הטיסות לפחות כשבועים מראש דרך האינטרנט. אם אתם מתכננים להגיע לאי בדצמבר, תזמינו את הטיסות הרבה לפני.

במידה ואתם צריכים לחכות יותר ממספר שעות לפני ההמראה לאי מאפיה או אחרי הנחיתה מהאי מאפיה בשעות הלילה אני ממליץ להזמין את הטיסות עם Coastal Aviation כי יש להם חדר מנוחה נוח עם קפה ותה בערך 5 דקות נסיעה מהשדה. השירות כולל הסעה מהשדה ובחזרה.

טיסה מקומית - האי מאפיה
האי אמפיה

מתי לבוא לאי מאפיה:

למרות שהאי מאפיה הוא אי טרופי וחם ברוב עונות השנה חשוב לדעת באיזו עונה כדאי להגיע לאי:

  • עונת כרישי הלוויתן – נובמבר למרץ: אפשר לצאת לסיור בצידו המערבי של האי מהעיירה קילינדוני לתצפית ושחייה עם כרישי הלוויתן האצילים באי – מידע נוסף על החוויה הזו בהמשך הפוסט.
  • עונת הגשמים – אפריל ליוני: כמעט כל המלונות באי נסגרים משום הגשם הרב שלא מספיק לרדת. זו לא עונה מומלצת לביקור – יורד גשם רוב היום ואין כלכך מה לעשות.
  • עונת הלוויתנים – יולי לאוקטובר: בתקופה הזו פוקדים את הצד הדרום-מערבי של האי מאפיה לוויתני גדולי הסנפיר (המדהימים) תוך כדי ההגירה שלכם לחופי יבשת אפריקה. מידע נוסף בהמשך
האי מאפיה

איפה לישון באי מאפיה?

למרות המספר הצומצם של מלונות אפשר למצוא באי מאפיה יוקרתיים מאוד ולינה למטיילים בתקציב. לינה בבתי עץ, חושות על החוף, חדרים ממוזגים, אוהלים, מועדוני צלילה ובאי בודד (בעלות 10,000 דולר ללילה!)

לא כמו בזנזיבר, באי מאפיה יש מספר מצומצם של מלונות ובסך הכל האי יכול להכיל עד 200 תיירים באותו הזמן (בכל האי!), בממוצע של 40 אחוזי תפוסה האי מאפיה תוכלו למצוא עד 80 תיירים אחרים באי – ממש מקום בתולי.

האי מתחלק לשני חלקי תיירותיים עיקריים:

מערב האי – העיירה קילינדוני: אם אתם בעונה, ואתם מעוניינים יותר בשחייה עם כרישי הלוויתן אני ממליץ למצוא מלון בצידו המערבי של האי באזור העיירה קילינדוני. קילינדוני היא העיירה הכי גדולה באי ותמצאו בה את הנמל, בית חולים, שדה התעופה ושוק המרכזי של האי. שווה לקחת טוק טוק ולצאת לסיור בכפר.

מזרח האי – העיירה אוטנדה: בצידו המזרחי של האי אפשר למצוא את שמורת הטבע המדהימה של האי ובה האי צ׳ולה, הלגונה הסודית, שוניות אלמוגים מדהימות, מועדוני צלילה, חופים מושלמים וכמה מלונות מאוד מיוחדים.

משום שהאזור הזה נמצא בשמורת הטבע על כל המבקרים לשלם דמי שמורת טבע בסף 23.60 דולר לכל 24 שעות. זאת בנוסף לעלויות המלון. דמי שמורת הטבע עוזרים לארגון המקומי לעצור דייג לא חוקי, לשמור על שוניות האלמוגים וחנך את הקהילה המקומית לשימור הטבע אז תרגישו טוב עם התשלום הזה – הוא הולך למטרה מאוד חשובה.

אפשר לחלק את הזמן שלכם באי מאפיה בין הצד המזרחי ולבין הצד המערבי. אפשר לנצל את הקרבה לעיירה קילינדוני ולכרישי הלוויתן ולא לשלם את מיסי שמורת הטבע ואז לנסוע (כ 20 דקות) למזרח האי ולהנות משמורת הטבע.

מלונות מומלצים במערב האי – הצד של כרישי הלוויתן:

אפרו ביץ׳ בונגלו: אפרו היה דייג מקומי שהחליט יום אחד לצאת עם תיירים ולחפש את כרישי הלוויתן, מאז הוא הפך להיות אחד מחברות הסיורים הגדולות באי לשחייה עם כרישי הלוויתן. ב-2017 הוא פתח מספר חושות חוף בסיסיות ומסעדה שנמצאות על החוף ממנו יוצאים לסיורים עם כרישי הלוויתן. יש לו צוות של אנשים מקומיים וכשאתם ישנים פה אתם ממש תומכים בכלכלה המקומית. המקום לא מושלם, אין חשמל טוב להטעין יותר מידי – רק מפאנלים סולארים. החדרים מאוד בסיסיים, המקום יחסית קטן ושקט אבל יש בו אחלה אווירה מקומית ונוחה. יש במחנה גם אוהלים למי שמגיע לאי ממש בתקציב.

בוסאטני B&B: בוסטאני גם ממוקם בצידו המערבי של האי והוא אחד המלונות היחידים באי עם מזגן ובריכה במלון. זהו מלון קטן עם 10 חדרים מערביים נוחים, עם בר, מסעדה טובה והרבה מקום להירגע. המלון נמצא 5 דקות הליכה מחוף בתולי יפיפה ונמצא כ 10 דקות נסיעה בטוק טוק מהעיר קילינדוני ו 15 דקות מהחוף ליציאה לסיור כרישי לוויתן. זהו מעולה למטיילים בתקציב ממוצע – מומלץ בחום!

Butiama Beach: מלון יוקרתי הממוקם על החוף כ 10 דקות נסיעה דרך הכפרים משדה התעופה וקילינגוני. זו מלון מדהים עם כ 15 חדרים, ספא, מסעדה מעולה, בר חוף מגניב ובריכה. יש להם שירות מדהים ואם יש לכם את התקציב זו ה-מלון ללון בו לחופשה נעימה באי מאפיה. תוכלו לצאת לשם ישירות לסיור עם כרישי הלוויתן, להנות ממיטות שיזוף על החוף, קוקטיילים ואוירה רגועה.

מלונות מומלצים במזרח האי – הצד של שמורת הטבע:

Big Blu Mafia Island Diving Resort: מועדון הצלילה ביג בלו ממוקם על החוף של מפרץ צ׳ולה. יש בו מועדון צלילה מעולה, אחלה מסעדה, בר, מיטות שיזוף על החוף ובמיקום מעולה ליציאה לפעילויות בשמורת הטבע או רק לסיבוב על החוף. יש במלון חדרים פרטיים וגם אוהלי ספארי יחסית נוחים למטיילים ביותר תקציב.

אפשר אולי למצוא כמה מקומות טיפה יותר זולים בעיירה אוטנדה אבל משום המיקום של ביג בלו ואיכות מועדון הצלילה אני ממליץ להישאר פה בחום.

 ישנם די הרבה מלונות נוספות בתקציב של 30-50 דולר לאדם ללילה באיזור אוטנדה. אם אתם לא רוצים לישון בביג בלו – תציצו בלינק הזה כדי לחפש מקומות נוספות.

Chole Mjini: הוא מלון בתי עץ מיוחדים במינם בהם תוכלו להתארח באי צ׳ולה המדהים ולישון במעלה עצי הבאובב הענקיים באי. החדרים יפיפים, השירות מעולה אבל קחו בחשבון שאתם ישנים ממש בלב הטבע של האי. יתכן ויגיעו אליכם קופים, חרקים, ציפורים וכו׳.

את ארוחת הערב תאכלו בלב חצר של בתי אבן עתיקים שנבנו באי לפני מאות שנים. בבוקר תקבלו משלוח של קפה ותה למעלה העץ באמצעות גלגלת וסל שתוכלו להנות מהנוף המדהים עם הקפה של הבוקר.

זהו מלון כלכך מיוחד, ממליץ לנסות לפחות ללילה אחד.

Kinasi Lodge: מלון יוקרתי מאוד קרוב לחוף עם בריכה, מסעדה ובר. החדרים עם גגות קש מסורתיים ולכל חדר יש עיצוב שונה לגמרי. אפשר לקנות חבילה לכל הארוחות – ממש נוח כי לא כלכך קל למצוא אוכל באי מאפיה. יש להם מועדון צלילה בו אפשר ללמוד קורסים, ללכת לספא ולהנות מהחוף הפרטי.

Booking.com

למרות שהצעתי כמה מלונות יוקרתיים עד כה, אני חייב להוסיף לינק לאתר של האי הפרטי שנמצא כ 30 דקות הפלגה מהאי מאפיה או 30 דקות במסוק פרטי מדאר אסלאם. קוראים למלון Thanda Island. אי אפשר להשכיר רק חדר אחד אלא את כל האי עד ל 10 מבוגרים ו 9 ילדים.

מינימום השכרה היא ל 5 ימים בעלות של 25,000 דולר לילה – סה״כ 120,000 דולר לחמישה ימים עם המשפחה. לא רע 🙂

במחיר הזה הכל כלול: סיורים לכרישים, לוויתנים, יוגה, סקי מים, טניס, דיג, שנירקול, צלילה טיפולי ספא, ארוחות גורמה, אופנוע ים ואפילו שמורת אלמוגים פרטית משלכם. תעיפו מבט פה!

האי מאפיה - אי פרטי ב 40 אלף דולר ללילה
האי Thanda

טיפים חשובים לדעת על האי מאפיה

הנה כמה טיפים שחשוב לדעת לפני היציאה לאי מאפיה, אחרי הכל האי מאפיה הוא עדיין בתולי ומאוד מאוד טבעי. לא כמו בזנזיבר שחלק מהחופים שם הונדסו והושפעו ע״י התיירות, האי מאפיה עדין פנינה שלא התגלתה.

  • גאות ושפל: ההבדל בין הגאות והשפל באי יכול להגיע ל 4 מטר. זה אומר שלא תמיד תוכלו להכנס לים בלי ללכת כ 100 מטרים. אפשר לשאול את המלון מתי היא שיא הגאות ללכת לשחות בהתאם.
  • צניעות: רוב תושבי האי מאפיה הם מוסלמים, לא קיצוניים בכלל אבל עדין מוסלמים לכן צריך ללבוש בגדים יחסית צנועים, בעיקר לנשים (סליחה!) כשהולכים בין הכפרים והשווקים. הצניעות פחות חשובה במלונות או בחופים.
  • נעלי מים: בגלל שהאי עדין בתולי ויש בו טבע מדהים, תוכלו למצוא בכל החופים באי קיפודי ים, קונכיות חדות וכל מידי דברים אחרים שלא נעים לדרוך עליהם. אם הגאות לא בשיא אני ממליץ מאוד לשים נעלי מים או סנדלים על הרגלים לפני הכניסה למים.
  • חופים נקיים: תלוי בעונה החופי האי מאפיה מתמלאים בעצות שמגיעות בזרמי הים מהצפון ומביאות איתן הרבה אוכל לכרישי הלוויתן. אז אל תצפו לחופים לבנים כמו בסרטים בכל עונות השנה.
  • עדיף לשלם בשילינג: אם אתם מטיילים בתקציב ורוצים קנות אוכל, פירות, בדים וכל מידי דברים אחרים אני ממליץ להשתמש במטבע המקומי ולא לשלם בדולר. הם יקבלו דולרים בשוק אבל שער ההמרה יהיה גבוהה יותר כדי לחפות על הזמן שהמוכר יצטרך ללכת לבנק ולהחליף את הדולרים לשילינגים. במלונות ולסיורים אין בעיה לשלם בדולרים.
  • בית חולים: יש בית חולים אחד באי מאפיה, לא מומלץ להגיע לשם אלא במקרה חירום. אני ממליץ להזמין את הרופא ריצ׳ארד למלון כדי לקבל טיפול. כל המלונות ידעו מי זה Dr. Richard והוא יגיע אליכם לבדיקה וטיפול במחיר סביר של 20-40 דולר.

אל תשכחו להיכנס לפוסט שלי על 11 הדברים הכי טובים לעשות באי מאפיה לכל הפעילויות הכי שוות באי!

מוזמנים להגיב למטה לשאלות, או רק לומר תודה אם חשבתי שהפוסט הזה שימושי.

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה