כדורים פורחים בקפדוקיה

כשחושבים על טורקיה חושבים על חופשה זולה ולא מרגשת לסופ״ש פשוט על החוף, אבל בביקורי האחרון בטורקיה גיליתי שיש בה הרבה יותר. הביקור שלי בקפדוקיה וטיסת כדור הפורח בזריחה עם הנוף המדהים בהחלט יכנסו לצרור החוויות המיוחדות בחיי.

אזור קפדוקיה הוא חבל ארץ במרכז טורקיה. כתוצאה מתהליכים גאולוגים בני מליוני שנים נוצרו מאות מגדלים אבן גבוהים וצרים שמעצבים את הנוף הקסום של האיזור. בצעד חכם של המקומיים, אטרקציית הבלונים הפורחים תפסה תאוצה ומידי בוקר עשרות בלונים פורחים יוצאים לטיסה בשעות השחר כדי לחוות את הנוף המדהים בזריחה.

העיר גרמה (Göreme) ממוקמת בתוך אזור העמודים ובמהלך השנים, החל מתקופות מוקדמות ועד לטורקים המודרניים, המקומיים חפרו בתים בתוך העמודים ורוב המלונות היום מציעים לינה בתוך מערה. בלילה הראשון ישנו בתוך מערה במלון Bedrock Cave Hotel שממוקם 3 דקות הליכה ממרכז העיר ומציע ארוחת בוקר מסורתית על המרפסת עם נוף מדהים לכיוון הפארק הלאומי. בלילה השני ביקשתי לעבור לחדר עם חלון וקצת יותר אוויר ונוף מדהים.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

בבוקר הנהג מחברת Kapadokya Balloons אסף אותנו בחמש וחצי בבוקר לארוחת בוקר וקפה בלאונג׳ של החברה שם שילמנו €100 לכל אחד ונסענו לכיוון אתר ההמראה של הכדורים הפורחים. אנחנו היינו בסל של עד 14 איש אך אפשר לשלם טיפה פחות ולהיות בסל של מעל 20 איש – אני ממליץ על עד 14 כי האווירה יותר שקטה ואינטימית. כשהגענו לאתר חזינו במחזה המדהים של עשרות כדורים פורחים בשלבי ניפוח שונים. הטייס שלנו התחיל לנפח את הכדור בתחילה עם מאווררים ואויר קר ואחרי זה עם להביור כדי לחמם את האוויר בבלון. במהרה הבלון התייצב לפני ההמראה והטייס ביקש מאיתנו לטפס על הסל. רגע ההמראה היה פשוט מדהים, בשלווה מוחלטת האדמה התרחקה והנוף התגלה לפנינו. השחר הוא תמיד הזמן האהוב עלי אבל הפעם במרומי השמיים, עם הצורות הגאולוגיות המיוחדות ועשרות הבלונים הפורחים, השחר היה מיוחד במינו.

מבחינת בטיחות, החברה שטסנו איתם הייתה מאוד מקצועית ואני הרגשתי את מאות שעות הניסיון של זוג הטייסים שמכירים את הבלון כמו את כף ידם. משום ניסיונם הרב, הרבה מהטייסים בוחרים להוריד את הבלון ולהתקרב לרצפת הוואדי ולמגדלי האבן. זהו מחזה מאוד מרשים כי אפשר לראות את הנוף מקרוב.

לאחר מעל שעה חלומית באוויר הגענו לאיזור הנחיתה וצוות הקרקע שלנו עקב אחר הבלון וחיכה לנו באמצע שדה בקוצר רוח. משום שהסל של הבלון מאוד כבד ואי אפשר להרים אותו, הצוות צריך להנחית את הכדור ישירות על הטריילר של הג׳יפ, מה שהיה פשוט הפעם אבל ברוחות טיפה יותר חזקות יכול יותר מאתגר וכמובן לאחר הנחיתה הצוות ארגן שולחן בסיסי עם עוגיות ומבעבע מקומי לחגוג את האירוע.

הטיסה הייתה חוויה חלומית ונהניתי בכל רגע. אין הרבה כלי טיסה שמאפשרים טיסה שקטה כזו והרגשתי שאני ממש מרחף בשמיים. אני מקווה שהתמונות ממחישות את היופי המדהים של הטיסה הזו ואני ממליץ עליה בחום רב.

יום אחרי הטיסה יצאנו להליכה בשתי וואדיות בשם ואדי היונים וואדי הורד – Peigon Valley and Rose Valley. אלו שני מסלולים של 2-3 שעות הליכה כל אחד בין עמודים וכנסיות חצובות בסלע. אם אתם אוהבים ללכת בטבע אני ממליץ בחום. סימני הדרך של המסלולים מאוד לא ברורים ואין הרבה מפות זמינות למקום. אנחנו השתמשנו במפות של גוגל (אפשר לשמור את המפה Offline בטלפון) מה שעזר מאוד להתמצא כי גוגל מראה את המיקום שלכם עם ה GPS. השבילים גם מופיעים במפות עם עושים מספיק זום.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

במרכז העיר תוכלו למצוא עוד אטרקציות שונות כמו רכיבה על סוסים וטרטורונים במחירים זולים, אמנם רק להסתובב מרכז העיר, לאכול את האוכל המקומי ולהנות מהאווירה זה מספיק. קפדוקיה הייתה יעד מאוד מיוחד עם נוף מדהים ואטרקציות מיוחדות והמקום יקר לליבי.

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

מחשבה 1 על “כדורים פורחים בקפדוקיה”