השכרת רכב בחו״ל: מדריך מקיף עם טיפים וטעויות נפוצות

ישנן הרבה דרכי תחבורה לטיול בחו״ל כמו רכבת, ללכת ברגל, מונית, טיסה או אוטובוס אך אחת הדרכים הכי אהובות עליי לטיול היא השכרת רכב בחו״ל.

״לפעמים אי אפשר לגלות שבילים יפים מבלי ללכת לאיבוד״

ארון אזה

רכב שכור נותן גמישות מירבית לטיול בחו״ל ומאפשר לראות מקומות שקשה להגיע אליהם בתחבורה ציבורית רגילה. בנוסף, הנסיעה בכבישי זרים של מדינה חדשה תמיד נותנת לי את ההרגשה של רוד טריפ, הרגשה של חופש ללא גבולות. ממש כמו בסרטון הבא:

בין אם אתם משכירים את הרכב לנסיעת עבודה בארה״ב, קראוון עם המשפחה בניו-זילנד או טיול רומנטי ביפן ישנם מספר כללים וטיפים שמאוד חשבון לדעת כשמשכירים רכב בחו״ל.

אני השכרתי מעל 30 רכבים בארה״ב, אירופה, מרכז אמריקה ואסיה. שכרתי מגוון רחב של סוגי רכבים כמו טוסטוס, ואן, מכונית פרטית או קראוון ומהניסיון והמחקר שלי באינטרנט יצרתי עבורכם את המדריך המלא להשכרת רכב בחו״ל.

המדריך הבא להשכרת רכב בחו״ל כולל:

איך לחסוך בעת השכרת רכב בחו״ל?

1. להשכיר כמה שיותר מראש ולבדוק כל כמה שבועות אם המחיר השתנה

ככלל ברזל, מחיר השכרת רכב בחו״ל יהיה משמעותית יותר זול אם תזמינו את הרכב לפחות שלושה חודשים מראש.

2. השכרת רכב בחו״ל – מנוע השוואת מחירים

אני ממליץ מאוד להשכרת רכב בחו״ל להשתמש במנוע השוואת המחירים רנטל קארסRental Cars. יש להם תוכנה מעולה אם אופציות נוחות לביצוע שינויים, ביטולים, חיפוש על מפה והשוואת מחירים. שימוש באתר הזה חסך לי מאות דולרים!

בנוסף, כל המידע על הרכב, הביטוח, תנאי חברת הביטוח גלוי ונוח לקריאה בעברית או באנגלית. מוזמנים להתחיל לחפש:

לאחר הזמנת הרכב, ומספר שבועות לפני תאריך האיסוף, אני ממליץ להכנס לאתר Rental Cars שוב וללחוץ על עריכת ההזמנה כדי לבדוק האם תוכלו לשנות את ההזמנה לרכב דומה במחיר יותר זול. במחירים נעים כל הזמן ופעם אחת ע״י עריכת ההזמנה חסכתי מעל 100 דולר להשכרה של שבוע. 

משום שהאתר רנטל קארס מאפשר שינויים וביטולים בחינם (לרוב) הרבה פעמים בדקתי אם המחיר השתנה, שיניתי את ההזמנה דרך האתר לחברה או רכב אחר וחסכתי המון כסף.

3. השכרת רכב לחו״ל לטווח ארוך יותר ממה שאתם צריכים לפעמים יותר זולה

זהו טריק שלא ידוע להרבה אנשים שמשכירים רכב בחו״ל כל הזמן – חשוב מאוד!!!

המון פעמים חברות השכרת הרכב מעדיפות להשכיר את הרכבים לתקופה יותר ארוכה במחירים יותר נמוכים. ככל ברזל, כשאני רוצה להשכיר רכב לתקופת זמן קצרה (יום-יומיים), אני מוסיף עוד כמה ימים להזמנה ובודק אם המחיר יוצא יותר זול.

לדוגמה, בטיול האחרון שלי ללונדון, הייתי צריך להשכיר רכב רק לשלושה ימים והמחיר באתר Rental Cars היה בסך הכל 150 דולר. מיד לאחר מכן בדקתי כמה עולה להשכיר את אותו הרכב, מאותה החברה, איסוף באותו היום רק שיניתי את תאריך החזרת הרכב ל-7 ימים. המחיר יצא 40 דולר לכל השבוע! פחות מ 6 דולר ליום! מידי שיניתי את ההזמנה ל-7 וחסכתי 110 דולר על ההשכרה.

משום משום שלרוב החברות אין קנס להחזרת הרכב השכור לפני התאריך הרשמי, אין בעיה להחזיר את הרכב מוקדם אם אתם לא צריכים אותו וממשיך ליעד הבא.

לדעתי הסיבה לשינוי הדרמטי במחירים היא שמקור הכנסה משמעותי של חברות השכרת הרכב בחו״ל הוא התוספות והעלויות במקרה של נזק לרכב וע״י השכרת הרכב לתקופה ארוכה הסיכוי של נזק לרכב גדול יותר – קראו בהמשך איך להמנע מלשלם את הנזקים בזול.

4. השכרה משדה התעופה ולא ממרכז העיר

כמעט תמיד השכרת רכב בחו״ל משדות התעופה משמעותית יותר זולה מהשכרת הרכב מנקודות האיסוף במרכז העיר. לפעמים הם כלכך זולים שעדיף לקחת מונית ספיישל לשדה התעופה מאשר השכרת הרכב במרכז העיר.

כדאי לתכנן את הטיול בצורה כזו שאיסוף הרכב מתבצע מהשדה, אפילו אם אין לכם צורך ברכב בימים הראשונים. זה יחסוך לכם את עלות הנסיעה למרכז העיר בתחבורה ציבורית או מונית.

אני ממליץ לדאי לבדוק את שתי האופציות לראות מה יוצא יותר זול (אל תשכחו את עלות החניה).

מחיר השכרת הרכב בשדה התעופה של לונדון זול יותר לעומת מרכז העיר.
המחיר בשדות התעופה בלונדון הם חצי ממחיר תחנות ההכשרה במרכז לונדון

5. ניווט ג׳י פי אס

חברת ההשכרה גובות סכום עתק עבור ג׳י פי אס לרכב עם המפות המקומיות למרות שאפשר להשתמש בתוכנת הניווט של הפלאפון כמו וויז או גוגל מפות.

עם האפליקציה של מפות גוגל אפשר לנווט גם בלי אינטרנט. הכשרת ג׳י פי אס יכולה לעלות מעל 20 דולר ליום ואילו קניית כרטיס סים עם אינטרנט תעלה כ-20 דולר לחודש שלם.

סים לחו״ל איכותי של חברת פלאפון ל 5 ג׳יגה עולה כ 40 דולר והוא יספיק לכם לניווט עם וויז בסביבות 20 אלף שעות (וויז משתמשת ב-0.25 מגה לשעת ניווט).

6. מושב ילדים או תינוקות

מושב ילדים היא עוד הוצאה משמעותית מחברות הכשרת הרכב, לכן אני ממליץ לחשוב להביא כסא אתכם מהארץ או לקנות אחד במדינת היעד – תלוי באורך הטיול.

כסא ילדים באמאזון יכול לעלות רק 30 דולר כולל משלוח ואילו השכרת כסא ילדים לתקופה של שבוע תעלה מעל 100 דולר. אפשר להזמין מראש כסא ילדים למלון שלכם דרך אמאזון, להשתמש בו במהלך ההשכרה ולתת אותו מתנה למקומי בסוף הטיול. שוב צריך לבדוק מה הכי כדאי.

תוספת להכשרת רכב

איך להימנע מלשלם אלפי דולרים במקרה של נזק או תאונה?

כיסוי ביטול השתתפות עצמית

במקרה של נזק לרכב השכור חברות ההשכרה יכולות לגבות מכם מאות או אלפי דולרים על אפילו שריטה קטנה על הרכב השכור.

בעת איסוף הרכב חשוב לוודא שכל הנזקים של הרכב מסומנים בטופס ההשכרה. באותו הזמן אני דואג לצלם סרטון בפלאפון מסביב לכל הרכב כדי להוכיח איזה נזקים היו לרכב בעת האיסוף. כשתחזירו את הרכב נציג חברת ההשכרה יבדוק האם נוספו נזקים נוספים, אם תופיע שריטה שאינה נמצאת בטופס אתם תחוייבו בעלויות.

חברת הכשרת הרכב בחו״ל מציעות ״ביטוח נוסף״ בשם Collision Damage Waiver או IPID. הכיסוי הזה ימנע מחברת ההשכרה לחייב את הכרטיס שלכם במידה של נזק או יקטין את סכום ההשתתפות עצמית. זהו כיסוי מאוד יקר שחברות השכרת הרכב גובות אפילו 50 דולר ליום השכרת רכב.

במידה ואין לכם ביטוח ביטול השתתפות עצמית העלויות של תיקון הרכב, גם עם זו שריטה קטנה, יכולות להגיע לאלפי דולרים!

ישנן ארבעה דרכים כדי להימנע מהעלויות של נזק לרכב

אופציה יקרה: קניית ביטוח ביטול השתתפות עצמית לחברות ההשכרה בעת איסוף הרכב כדי להסיר או להקטין את הסכום שתשלמו במקרה של נזק – עלות מאוד גבוהה, לרוב כ 50 דולר ליום. זו האופציה הכי יקרה אך נוחה יותר כי לא תצטרכו להוציא כסף מהכיס שלהם. אני אף פעם לא רוכש את הביטוח הזה מחברת הביטוח אלא משתמש באלטרנטיבות.

אופציה בינונית: קניית ביטוח ביטול השתתפות עצמית דרך אתר Rental Cars. במידה ותחוייבו ע״י חברת הכשרת הרכב, Rental Cars יחזירו לכם את ההעלות. הביטוח הזה עולה בממוצע 10 דולר ליום אך לא כולל הכל והוא לא טוב כמו הכיסוי של RentalCover שנותן הגנה מלאה. תוכלו לרכוש את הביטוח הזה בעת הזמנת הרכב. הנה פרטים נוספים:

ביטוח ביטוח השתתפות עצמית להשכרת רכב
תנאי הביטוח של רנטל קארס

אופציה זולה: הוספת כיסוי ״ביטול השתתפות עצמית״ עם חברת ביטוח הטיולים הישראלית, במידה וחברת ההשכרה תחייב אתכם עבור הנזקים, חברת הביטוח הישראלית תחזיר לכם את הכסף. פיניקס ופספורטקארד גובות בסביבות 8 דולר ליום השכרה. אנא צרו קשר עם הסוכן שלי שיעזור לכם לרכוש ביטוח נסיעות לחו״ל עם הכיסוי הזה:

אופציה זולה מאוד ואיכותית: קניית כיסוי מחברת CoverRental שתחזיר לכם כל הכסף שחברת השכרת הרכב תגבה בעבור נזקים הכוללים: אובדן מפתח, נזק לרכב בעקבות תאונה, נזק לחלונות, צמיגים, שריטות, הפרת חוזה וכדומה. הכיסוי תקף לרכב פרטי, רכב 4×4 קראוון ונגררים. זו כיסוי מקיף וזול ואני ממליץ עליו בחום:

CoverRental משתדלים לטפל בתביעות תוך 7 ימי עסקים ולהחזיר לכם את הכסף. חשוב לקרוא את תוכן הפוליסה כדי שתדעו מהם התנאים.

השכרת רכב בחו״ל - ביטול השתתפות עצמית

טריקים שחברות ההשכרת הרכב לא רוצות שתדעו

1. מגבלת קילומטרים של חברות השכרת הרכב

חלק מחברות ההשכרה הזולות יותר, משכירות את הרכבים עם מגבלת קילומטרים.

זה אומר שבמידה ותחרגו מסך הקילומטרים שהוקצו לכם תצטרכו לשלם על הקילומטרים הנוספים. בעת השכרת הרכב חשבו לבדוק כמה קילומטרים אתם מקבלים להשכרת הרכב ואם אלו מספיקים לנסיעה המתוכנת.

לפעמים עדיף להשכיר רכב מחברה אחרת בעלות יותר יקרה כדי לקבל קילומטרים ללא הגבלה – בעיקר לנסיעות ארוכות. אין מה לחשוש מהמגבלה רק לבדוק האם יש סיכוי שתחרגו ממנה.

אפשר לבדוק כמה קילומטרים כלולים במחיר ההשכרה אחרי בחירת הרכב ולפני התשלום ע״י לחיצה על מידע חשוב. במידע חשוב תוכלו למצוא עוד פרטים חשובים שכדאי לדעת כמו דרכי תשלום, פיקדון, גילאים, טפסים שצריך להביא:

השכרת רכב בחו״ל השוואת מחירים
מידע חשוב להשכרת רכב בחו״ל

2. למלא את מיכל הדלק בסוף הנסיעה

ישנן כמה דרכים בהן חברות השכרת הרכב בחו״ל פועלות בנושא הדלק.

פוליסת Full to Full: אתם מקבלים את הרכב עם מיכל דלק מלא ובאחריותכם להחזיר את הרכב עם מיכל מלא. זו דרך יחסית נוחה, משום שממש נוח לעצור לתדלוק בתחנה קרובה לנקודת ההחזרה.

פוליסת Like to Like: עליכם להחזיר את הרכב עם אותה כמות דלק שקיבלת בתחילת ההשכרה. זו פוליסה יותר מעצבנת במיוחד כשמקבלים רכב עם חצי מיכל. צריך לנסות לא לתדלק יותר מיד את הרכב כדי לא הפסיד כסף בהחזרת הרכב עם יותר דלק ממש שקיבלתם – חברת ההשכרה לא תחזיר לכם כלום.

בשתי הדרכים, במידה ולא תחזירו את הרכב עם מספיק דלק בהתאם לפוליסה, חברת ההשכרה תחייב אתכם על תדלוק הרכב התעריף הרבה יותר גבוה מאשר בתחנת הדלק המקומית.

השכרת רכב בזול - מדיניות הדלק

תודה שקראתם את המדריך שלי על איך להכשיר רכב בחו״ל… היה לי תענוג לכתוב אותו ולעזור לקוראים שלי לא לעשות טעויות נפוצות שעולות הרבה כסף.

יש לכם רעיונות נוספים? אנא שתפו אותי ואת הקוראים האחרים בתגובות!

אתם מוזמנים לקרוא את המדריכים האחרים שלי על דיסנילנד פריז, המדריך המלא לטיול עצמאי ליפן ומדריך שלי לאפליקציות הכי טובות למטיילים

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה