יניר יגל – מלך ההטמנות בשביל ישראל

אחרי שיניר הלך את שביל ישראל ארבע פעמים הוא החליט למצוא פתרון קבוע לבעיית המים (או חוסר המים) בשביל ישראל. את יניר הכרתי תוך כדי ההכנות לשביל, הוא עזר לנו לתכנן את המסלול, שלח לנו מידע מדויק על כל הטמנות שביל ישראל ואפילו אירח אותנו ליום חופש. כיום יניר כותב לאתר ׳טיולי׳ את סיפורי הדרך לכל השביל ומנהל את עסק ההטמנות שלו מתוך האהבה לטבע בישראל והרצון העז להנגיש את המדבר למטיילים ישראלים ומהעולם. יותר מנותן שירותים, יניר הוא ממש חלק משביל ומתייחס לכל הולך כחלק ממשפחת השביל.

ספר לי עליך?

שמי יניר יגל ואני בן 27 נולדתי בקיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות. זה המקום שאני גם קורא לו בית, עמק קסום שאומנם בקיץ חם שם כמו הגיהינום אך מלא מים ומעיינות שונים. עבדתי שם בחקלאות מים דגים ובחינוכי הבסיסי חונכתי כחקלאי. זו אחת הסיבות לקשר שלי אם האדמה מים וטיולים.

אני אוהב לטייל, לשיר, לנגן בגיטרה ולהעשיר את הידע שלי על החיים. כמו כן אני מאוד אוהב לכתוב. כיום אני סטודנט לתואר ראשון בלימודי מדינת ישראל והיסטוריה של עם ישראל.

בנוסף, אני בעל עסק עצמאי אשר עוזר למטיילים לצאת לטייל בדרום הארץ במדבר אם מבחינת הטמנות מים בשביל לוגיסטיקה אוכל ועוד.

הטמנות על שביל ישראל

מה מניע אותך ואיך הגעת לעולם הרפתקאות?

מה שמניע אותי ספציפית זה הרצון לעזור לאנשים. את כל הרפתקאות שלי עשיתי למען אנשים ולא רק למען עצמי. זאת אומרת כשאני מטייל אני רוצה לחלוק את המידע שרכשתי בטיול שלי אם אנשים כדי לעזור להם בטיול שלהם. אם הצלחתי לעזור לבנאדם אחד זה מספיק לי.

איזו עצה תתן לקוראים שרוצים לחיים מלאים ביותר הרפתקאות? מאיפה להתחיל?

ההתחלה הכי טובה זה לדעת האם אורך החיים הזה בכלל מתאים להם. כי אנחנו לא תמיד בנויים להרפתקאות מהסוג הזה אלה רק חושבים שכן כי זה נראה כיף וסקסי אך בפועל הרפתקאות מסוג זה הם קשות, מסוכנות ולא תמיד מקבלים מה שמצפים.

אני ממליץ להתחיל בלמידה והכנה נכונה לאן שאתה מתכוון ללכת. להתייעץ אם אנשים שהיו שם, ללמוד את תוואי האתגר ולהבין כי צריך להיות מוכנים להכל. למי שלא מוכן קורים דברים לא טובים אבל רק אחרי האסון הוא יגיד שהוא לא ידע. לכן צריך לדעת לאן הולכים ולהעריך את התכנית בהתאם.

מהו המקום האהוב עליך בעולם?

האמת שהמקום שהכי האהוב עלי בעולם הוא מעיין קטן בעמק המעיינות. מעיין לא מרשים, לא גדול, לא עמוק אך מיוחד במינו באיכות המים ובאווירה שהוא משרה כשאני מגיע לשם.

מה היה הרגע הכי קשה בקריירה שלך ואיך התגברת עליו?

כאשר הלכתי את שביל ישראל בפעם הרביעית שלי, הגעתי לערד והמשכתי על השביל בירידה באחד הנחלים שיורדים לכיוון באר אפעה. בעודי מטייל לבד החלקתי וסובבתי את הברך שלי. תחילה לא הבנתי מה קורה אך ראיתי שאני יכול להמשיך ללכת עם כאבים קלים. המשכתי ללכת וככל שעבר הזמן הכאבים נהפכו לעזים. אחרי כשבוע וחצי של הליכה לא הייתי בטוח אם זה יסתדר או לא אז בהגיעי למצפה רמון הבנתי שכנראה יש נזק גדול בברך אז החלטתי ללכת לרופא אורטופד ברכיים. הוא אמר שקרעתי את המינסקוס ויש לי שחיקת סחוס חמורה מאוד וכי הברך שלי במצב כל כך קשה שחייבים ללכת לניתוח.

זה היה הרגע הכי קשה בקריירה שלי כי הבנתי שכנראה הפציעה תגרום לי להפסיק את הפעילות והרפתקאות שעשיתי עד אז. הדרך שלי להתמודד היא לא לוותר ולהמשיך ולמצוא דרכים אחרות לעשות את הפעילויות שאני אוהב לעשות. אם לא ברגל אז על אופניים אבל הכי חשוב לא לוותר למרות שזה הכי קל.

יניר יגל - הטמנות שביל ישראל
מהו רגע השיא של הקרירה שלך?

רגע השיא שלי בקריירה לפי דעתי עוד לא הגיע ויש לי עוד הרבה עבודה עד שאני יוכל לענות על שאלה זו.

מהו האתגר הבא?

האתגר הבא שלי הוא לעזור לכמה שיותר מטיילים בדרום הארץ ולהנגיש את שביל ישראל לכל עם ישראל ולעולם כולו.

תוכלו ליצור קשר עם יניר לגבי הטמנות שביל ישראל ולוגיסטיקה בדרום בעמוד פייסבוק שלו, טלפון או אימייל.

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

2 מחשבות על “יניר יגל – מלך ההטמנות בשביל ישראל”

כתיבת תגובה