ראיון עם דניאל קרן: ישראלי ללא גבולות

כשחיפשתי הרפתקן ישראלי שאוכל לראיין היה לי ברור שישראלי שטיפס על פסגת הר האוורסט הוא ההרפתקן האידיאלי לראיון הראשון בבלוג. במהלך הראיון למדתי שלדניאל קרן יש הגדרה יותר מיוחדת למילה הרפתקה ממה שדמיינתי ובהזדמנות זאת למדתי שיעור קצר בצניעות.

דניאל קרן טיפס על ההרים הגבוהים בעולם, טיפס על קירות מסוכנים, יצא למסעות קוטב נועזים, רץ למרחקים ארוכים והתאמן במספר אומנויות לחימה מעל 25 שנה.

מה מניע אותך ואיך הגעת לעולם הרפתקאות?

מאז ומעולם היו בי שני דברים. הייתה בי תחושה חזקה של התכלות הזמן על פני כדור הארץ, זאת אומרת התכלות הזמן האישי שלי. הדבר השני היה תמיד הרצון למצוא משמעות, זו מילה גדולה, אבל כן, סוג של משמעות, עשייה ראויה למאמץ.

זה מה שהניע אותי, הדחיפות של הזמן המתכלה ומצד שני הרצון למימוש עצמי או למציאת משמעות. משם אני התגלגלתי לכל מיני שבילים של ניסיונות שכאלו.

כבר מגיל תיכון הרגשתי שאני צריך לעשות דברים שנתפסים בעיניי כבעלי ערך.

מהי העצה שלך לתלמיד תיכון שקורא עליך וחולם על כל האתגרים שהשגת, איך להתחיל?

מה אני מבין בעצות? אני חושב שלכל אחד יש את הדרך שלו ויש דברים שאדם צריך לעבור בגופו ונשמתו אז אני לא יכול לתת עצה מבחוץ. אני לא יודע.

ברמה הטכנית אני כן יכול להגיד. ברמה הטכנית העצה שלי היא תמיד לעשות את הדברים בצורה הכי שמרנית ומתודית שאפשר. במיוחד בדברים שכרוכים בסכנת חיים או בדרך חיים. כלומר, ללמוד את הדברים בצורה מאוד מתודית, ללמוד אותם מההתחלה.

דבר שני, לצבור ניסיון הדרגתי, ניסיון מודולרי. בגדול, אם מחליטים ללכת לכיוון כזה כמו של טיפוס הרים, טיפוס צוקים או מסעות קוטב, אלו דברים שבדרך כלל הם אורך חיים. אתה רוצה לדעת שמה שאתה עושה אתה עושה טוב ובצורה נכונה.

העצה שלי היא ללכת ללמוד את הנושא ולא לנסות להתקמבן. זהו מחיר יקר שעלולים לשלם וזה לא נראה לי כיף לעשות דברים לא נכון.

מאיפה הגיע לך הרעיון לטפס על הר האוורסט?

הרעיון לטפס על האוורסט לא היה שלי. אני טיפסתי על הרבה מאוד הרים לפני האוורסט ועשיתי מסעות שהם הרבה יותר מסובכים ברמת הקושי שלהם מהאוורסט, כמו המסע לקוטב הצפוני וכל מסעות הקוטב שלי. אלו מסעות הרבה יותר מסובכים, קשים ומסוכנים, הרבה יותר מהאוורסט.

לא היה לי איזהשהוא דחף מיוחד לעשות את האוורסט אבל חבר שלי, איש פרקטי ואדם עם ראייה מאוד מעשית על החיים אמר לי שאני צריך לעשות את האוורסט כי כל הדברים היפים האחרים שעשיתי, עם כל הכבוד להם, אף אחד לא יודע מה המשמעות שלהם ויש דברים שפשוט צריך לעשות. הוא אמר לי “Just Do it” שיהיה לך על הרזומה את האוורסט.

לך תסביר לאנשים מה זה קוטב צפוני, לחצות את כיפת הקרח של גרינלנד או לטפס את אל קפיטן. אנשים לא מבינים את המשמעות של זה. מבחינתם זה חסר משמעות.

זו הסיבה, סיבה דיי משונה אבל זו הסיבה האמיתית.

מהו הרגע הכי קשה בקריירה שלך כשהרגשת שאתה בקצה?

בגדול שאני חושב שהקשיים הפיסיים הם קשיים יחסית קלים, הקשיים האחרים הם מורכבים יותר כמו קשיים ללמוד לבחינות או להבין נושא מסוים. קשה יותר להתגבר על אלו מאשר קשיים פיסיים. זה אולי משונה מה שאני אומר אבל ככה גם אמר אריסטו. הוא אמר שקשיים גופניים הם לא בעייתיים ואני חושב שהוא צודק. יחסית קל להתגבר על קושי גופני. אולי זה קשה ולא נעים אבל אפשר להתגבר עליו. על קושי מנטלי של לימוד, התרכזות או חשיבה יותר קשה לי להתגבר. אני יודע שזה נשמע פחות הרואי אבל זו האמת.

היו לי מספר לא מבוטל של פעמים של מסעות שהפסקתי אמצע, לא בגלל קושי, פשוט הרגשתי שהסכנה גבוהה מידי ואמרתי שאני לא רוצה לקחת אותה.

היה לי קטע פעם אחת בהימלאיה כשטיפסתי עם עוד בחור אמריקאי אחד ומתוך משלחת של 12 איש נשארו רק אני והוא וביום הפיסגה בגובה 8000 מטר אני החלטתי להפסיק את המסע שלי והוא החליט להמשיך.

זה קרה לי יותר מפעם אחת שנאצלתי להפסיק מסע וזה לא היה בגלל קושי אלא בגלל שהסכנה לחיים ולבריאות הייתה גדולה מידי.

מהו המקום הכי האהוב עליך בעולם מכל המקומות שטיילת בהם?

מדבר יהודה.

יש לך תכניות לאתגר קרוב?

אני מתכנן לרוץ את Trans Atlas Marathon, בסביבות 300 ק״מ בהרי האטלס במרוקו.

מהו רגע השיא של הקריירה שלך?

יש לי זיכרון מאוד עוצמתי מחווית גלישה אווירית מעל רמת הגולן בישראל.  בנוסף, הדבר שאני שמח איתו במיוחד או שלם עם העשייה שלו הוא העובדה שהתעסקתי באומניות לחימה מעל 25 שנה.

אחד בצד השני, החוויה החד פעמית החזקה של להיות 1000 מטר מעל רמת הגולן באויר עם כנפיים כציפור, חוויה עוצמתית מאוד מאוד חזקה אבל חד פעמית ולא דרך חיים, ומצד שני להתעסק באומניות לחימה בפרק זמן כלכך ארוך, ללמד ולחוות את זה במשך כלכך הרבה שנים זה משהו שיש בו איכות אחרת של הישג.

אני מאוד התרגשתי מהראיון עם דניאל קרן בעיקר משום צניעותו ותפיסת עולמו. כל אחת מהתשובות שקיבלתי היו שונות לחלוטין ממה שציפיתי שיהיו כשהתכוננתי לראיון. היה לי תענוג לשמוע שדווקא הרגעים הכי משמעותיים לדניאל הם בעצם הכי פשוטים וקרובים ולבית ולא מצויים בפסגת הר קשה להשגה. כשאמרתי זאת לדניאל הוא אמר: ״בספר הטאו כתוב שאדם חכם לא יוצא מביתו, יש פה את הכל רק צריך לדעת למצוא את זה.״

אפשר לקרוא יותר על דניאל קרן באתר האינטרנט שלו www.DanielKeren.com

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה