האי הצפוני של ניו זילנד: טיפים, מה לעשות ומסלולים

האי הצפוני של ניו זילנד הוא ה-14 בגודלו בעולם ובו נמצאת רב אוכלוסיית המדינה. הוא הרבה פחות הררי מהאי הדרומי אך יש בו הרבה מאוד ירוק, מישורים ושדות ארוכים כמו גם יערות עד. נוסף על כך, עוברים בו הרבה נהרות, אגמים, ימות, הרי געש ואין ספור דברים לעשות.

הנופים באי הצפוני ממש מדהימים! במהלך טיול בו תתקלו בגבעות רבות הצופות על פני עמקים שלווים וכמו כן במקורות המים הרבים: האגמים, החופים הנהרות, המפרצים וכו'.. נוסף על כך, יש כאן כמות לא קטנה של הרי געש. כל זה יחד עם הערים והעיירות שפזורות בכל רחבי האי.

הטבע והאדם נוכחים בכל מקום באי, לפעמים בהרמוניה ולפעמים בצורה שקצת מפריעה זה לזה, מן שילוב שמאוד מעניין לחוות!

באי הצפוני נמצאות 2 הערים הראשיות של המדינה: הבירה וולינגטון (Wellington) ואוקלנד (Auckland) – העיר הגדולה והמאוכלסת ביותר. בנוסף להן, יש עוד ערים קטנות יותר ועיירות רבות, רובן די שקטות ושלוות ונמצאות במקומות ממש יפים, על שפת אגמים, ליד יערות וגבעות, במפרצים וליד נהרות.

כמו שהבנתם, יש הרבה מה לראות ומה לעשות. בפוסט הזה תמצאו:

  • אטרקציות מרכזיות וגם פחות מרכזיות באי
  • טיפים חשובים ספציפים לאי הצפוני
  • מסלולים: מסלולי טיול לשבוע, שבועיים ושלושה
  • כל המחירים בפוסט הזה הם בדולר ניו זילנדי לאדם יחיד ולילה אחד (במקרה של לינה)

קראתם את המדריך הכללי שלי על ניו זילנד? מאוד מומלץ לקרוא לפני שאתם ממשיכים לקרוא את הפוסט הזה:

מחירי דירות של Airbnb באי הצפוני של ניו זילנד משתלמות ממש, שווה לנסות להתארח בכמה מקומות שנראים מגניב (הן מבחינת המיקום והן מבחינת סוג המבנה).

אוקלנד – העיר הכי גדולה בניו זילנד – עיר מאה האוהבים

אוקלנד היא, כאמור, העיר הגדולה ביותר במדינה וגם המאוכלסת ביותר. היא הייתה פעם הבירה אך מאוחר יותר וולינגטון קיבלה את המעמד הזה. בשפת המאורים העיר נקראת טאמקי מקאו ראו, כלומר, עיר מאה האוהבים.

קו הרקיע של העיר מזכיר ערים גדולות אחרות בעולם, עם גורדי שחקים רבים ואדריכלות מעניינת. העיר יושבת על מצר יבשתי ומוקפת מקורות מים מכל עבריה; מפרץ האורקי (Hauraki gulf) ממזרחה, מפרץ מנגרה (Mangere inlet) מדרום מערבה ונהר הטמאקי עובר בתחומה.

מטרופולין אוקלנד משתרע על פני שטחים מאוד רחבים וגבולותיו הם לא לגמרי ברורים. הוא כולל שטחים רבים מחוץ לאזור המצר, כמו גם איים הנמצאים במפרצים של האזור.

אוקלנד היא אחת מהערים הכי רב תרבותיות בעולם. מעבר לאוכלוסייה הלבנה ממוצא אירופאי, זאת העיר עם האוכלוסייה הפולינזית הגדולה בעולם, כמו גם אוכלוסיות נרחבות של סינים, הודים, פיליפינים, ערבים, מלזים, פולינזים ועוד…

מה לעשות באוקלנד?

אוקלנד היא כנראה תהיה היעד הראשון שלכם באי הצפוני, ניתן להישאר בה מספר ימים כדי להירגע, לשכור/לרכוש רכב אם רוצים ולהתחיל לספוג את האווירה של המדינה.

אם אתם מעדיפים טבע ורוצים לראות את ניו זילנד יומיים בהחלט מספיקים באוקלנד. אם אתם אנשי תרבות עירונית יש הרבה לראות באוקלנד ותרצו לכם מעל 3 ימים.

יש כאן כמה מרכזי תרבות מעניינים, מסלולים בעיר, מסעדות ובתי קפה ממש טובים, גבעות והרי געש ומזחים, נמלים ורציפים שנמצאים בכל מקורות המים של אוקלנד.

בתי קפה ומסעדות באוקלנד

אחד הדברים הכי מומלצים לחוות באוקלנד זה המגוון התרבותי הענקי שלה, ואיזו דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר דרך האוכל?

מה אין כאן: אוכל מערבי קלאסי, מסעדות מזון מהיר, יפני, הודי, סיני, פרסי, טבעוני, מזרח תיכוני, מלזי, הודי, בריא, קינוחים, תאילנדי והרשימה עוד ארוכה מאוד…

מסעדות רבות פזורות בכל רחבי העיר ובמרכז העסקי שלה ולאורך המזח (באזור טרמינל המעבורות) יש פיצוץ של מסעדות ובתי קפה בנושאים מגוונים. האמת שהבחירה פה היא מאוד קשה, אך האמת היא, שרק מלהסתובב בין כל ההיצע הענקי הזה, לראות את המקומות ולהריח את הריחות, יכול להעיד על מגוון האוכלוסיות שחיות בעיר.

  • המסעדות הכי טובות באוקלנד לפי טיים אוט
  • המסעדות הצמחוניות והטבעוניות הכי מומלצות באוקלנד באתר Happy Cow

מעבר לכך, יש פה גם סצנת בתי קפה מאוד נוכחת ומעניינת (אם כי גם לא זולה…), מסעדות בעלות קונספט מיוחד מאוד שחושבות מחוץ לקופסה. ממש מומלץ אם כן לאכול בכמה מסעדות שמעניינות אתכם (אפילו עבור המטיילים בתקציב ממש נמוך, כדאי לנסות איו מסעדה או בית קפה).

בנוסף, באוקלנד יש מספר שווקים ממש מעניינים הפועלים פעם בשבוע וממש כדאי לבקר בהם. יש כאן שווקים של תוצרת מקומית ושווקים של מטבחים שונים (למשל אסיאתיים או מזרח תיכוניים). רשימה מלאה של שווקי האוכל של אוקלנד.

מסלול החוף אל חוף (Coast to Coast walkway)

מסלול הליכה או רכיבת אופניים העובר דרך חלקים גדולים ממטרופולין אוקלנד וכולל תצפיות על העיר, גבעות, מזחים, נמלים, פארקים, מוזיאונים, חיי עיר ועוד.. בעצם זה ממש לחוות את אוקלנד ברגליים.

אורך המסלול הוא כ-20 ק"מ, אז כמובן שניתן לעשות רק חלקים ממנו או לשלב בו עוד אטרקציות (למשל אם אתם רוצים לבקר במוזיאון המלחמה של אוקלנד ובפארק שסביבו שנמצאים בחלק מהמסלול) ניתן לעשות הליכה אליהם. הרבה מאוד אטרקציות באוקלנד נמצאות על המסלול הזה.

מי שאוהב ללכת יוכל לחוות את העיר דרך המסלול הזה ולעשות את כולו.

הנה לינק למידע מלא על ההליכה/רכיבה.

הר עדן – Mount Eden

הר עדן הוא לוע של הר געש לא פעיל שמה שנשאר ממנו הוא שקע והוא מהווה נקודת תצפית מדהימה על העיר אוקלנד. הטיפוס על ההר שווה והפארק סביבו מעניין. ההליכה טיפה מאתגרת (אבל רק טיפה) אך הנוף שמחכה למעלה פשוט שווה את זה 🙂

אפשר להגיע להר עדן באופניים, אוטובוס או בקורקינט חשמלי. למרות שההר לא מאוד גבוה את צריכים בערך שעה לטיפוס, תצפית וירידה בחזרה.

מגדל השמיים (SkyTower)

אולי הבניין שהכי מזוהה עם אוקלנד והכי בולט בקו הרקיע שלה. ניתן לראות אותו מהרבה מקומות בעיר והצורה שלו בהחלט יפה.

במקום עצמו יש 2 פעילויות עיקריות:

  • הליכה "בשמיים" (SkyWalk – בעצם תצפית והליכה על רמפה צרה וגבוהה)
  • בנג'י (SkyJump)

כמו כן, בסביבה של המגדל יש המון מסעדות ובתי קפה, הוסטלים ומלונות ואף שוק שבועי. זהו אחד המקומות הכי מרכזיים באוקלנד.

סיור אקולוגי לתצפית על דולפינים ולוויתנים

אני מאוד ממליץ לצאת לסיור לכמה שעות לצפות בדולפינים והלוויתנים הרבים החיים במפרץ העיר. אני יצאתי לסיור עם חברת Auckland Whale & Dolphin Safari. הם יוצאים מידי יום (במזג אויר טוב) לכ 4 וחצי שעות כדי לאתר דולפינים ולוויתנים במפרץ.

הם יוצאים עם סירה מאוד גדולה עם מקום להרבה תיירים עם הרבה נקודות תצפית. יש מקום בחדר פנימי עם בית קפה ומקום לנוח כמו כן מרפסת חיצוני לצפות בחיות המדהימות.

הסיור עצמו מודרך ע״י ביולוגים ימיים שמסבירים הרבה מידע חשוב על החיות, השפעת ההתחממות הגלובלים והם אוספים מידע חשוב למחקר תוך כדי הסיור.

הסיור עולה 190$ למבוגר ו 130$ לילד במחיר הרגיל. לינק להזמנה.

איפה לישון באוקלנד?

באוקלנד יש מספר רב של מלונות והוסטלים, רובם המוחלט נמצאים ב-CBD (החלק המרכזי של העיר). מכיוון שזה אזור ממש מרכזי, קל מאוד להגיע לשם לאטרקציות רבות וגם לתחנות הרכבת והאוטובוסים.

כמו כל עיר גדולה, אוקלנד יחסית יקרה. לכן בחרתי ללון הפעם בהוסטל Haka Lodge Auckland שנמצא כ 20 דקות הליכה ממרכז העיר ובאזור ההוסטל ישנן מלא מסעדות, מועדונים וברים מגניבים.

אני שילמתי כ 100 דולר ניו זילנדי לזוג לילה בחדר זוגי (עם מקלחות משותפות). אני מאוד נהנתי שם, היה בסיסי אך נקי ונוח.

מחירים ממוצעים לאוקלנד:

  • חדרים משותפים בהוסטל עולים בסביבות 20-30 (44-66 ש"ח) לאדם ללילה.
  • חדר במלון 3 כוכבים יעלה בין 143 עד 226 (315-500 ש"ח).
  • מחיר חדר במלון 5 יתחיל מ-220 (500 ש"ח).

ב-Airbnb המחירים קצת יותר נוחים ושווה לבדוק אותם:

  • חדר משותף עולה בין 15 ל-34 (35-77 ש"ח).
  • חדר פרטי יתחיל מאזור ה-30 עד ל-63 (66-140) ש"ח.
  • דירה תתחיל מאזור ה-45 עד 200 (100-440 ש"ח).
Booking.com

ניתן בהחלט גם למצוא מציאות יותר זולות ב Airbnb, הנה לינק הנה ל 152 ש״ח הנחה לשימוש הראשון שלכם ב Airbnb: הנחה

האי וואהיקי (Waiheke Island)

האי וואהיקי נמצא במפרץ האוראקי, כ- 20 ק״מ מהעיר, בין אוקלנד לחצי האי קורומנדל. מדובר באי יפהפה ורגוע בעל גבעות רבות וירוקות וחופים מהפנטים.

בחלק המערבי של האי (קרוב יותר לאוקלנד) גרים מרבית האנשים ונמצאים בו רב התשתיות, סופרים, מסעדות וכו'..החלק המזרחי הוא הדליל יותר, פחות מבנים ותיירים (אך עדיין נמצאים בו מקומות מהפנטים!).

מקומיים רבים באים אל האי הזה כדי קצת לברוח מההמולה של אוקלנד ולנוח בסופ"ש.

נוסף על כך, היקבים פה משגשגים והיין נחשב מהמשובחים במדינה ובנוסף, המסעדות פה ממש טובות!

אל האי ניתן להגיע באמצעות מעבורת מאוקלנד בשיט שאורך כ-40 דקות ועולה 7.5 דולר (כ-16.5 ש"ח) לכיוון למבוגר:

ההתניידות בוואהיקי יכולה להיעשות ע"י השכרת רכבים, תחבורה ציבורית, מוניות, אופניים או ברגל.

מה לעשות באי וואהיקי – Waiheke?

חופים, הליכות, מסעדות, אקסטרים ויין – רק תבחרו 🙂

חופי האי וואהיקי

החופים בוואהיקי יפהפיים ומרגיעים. רובם חוליים ועם מים בצבע תכול – טורקיז. החול ממש רך ונעים למגע וכיף ללכת עליו. ישנם חופים רבים, חלקם מתוירים, חלקם לא, בקרבת חלק מהם יש מסעדות ודוכנים, חלקם די מבודדים, לפעמים תוכלו למצוא פעילויות כמו מעגלי תיפוף, יוגה וכו'… האפשרויות פה רבות!

מספר חופים מומלצים:

  • חוף אונטאנגי (Onetangi beach) – נמצא בצפון מרכז האי. חוף יחסית די שקט ושלו.
  • חוף אונרואה (Oneroa beach) – נמצא בחלק המערבי, בצפון האי. חוף יפהפה ויחסית לא מתוייר, עם מסלול הליכה שמתחיל ממנו.
  • חוף פאלם (Palm beach) – חוף יפה ורגוע בעל חול לבן ונעים. נמצא בצפון מרכז האי. גם ממנו מתחיל מסלול הליכה נחמד.

טבע ומסלולי הליכה באי

הטבע בוואהיקי מהמם וחלקים רבים ממנו נשאר טבעי, במיוחד בחלק המזרחי של האי.

מסלול כף הפסלים – מסלול באזור יפה במערב האי, שמתחיל מהמזח של המעבורות ועובר ליד מפרץ מטיאטיה (Matiatia bay) והוצבו בו פסלים רבים ע"י אומנים.

  • מסלול מפרץ הכנסייה (church bay walk) – המסלול מתחיל גם ממזח המעבורות, אך הפעם יורד דרומה (ולא דרום מערבה). הוא עובר בתצפית על מפרצי מטיאטיה וצ'רץ'
  • סלע הדייג (Fisherman's rock) – הוא נמצא במסלול בין חוף פאלם לחוף אונרואה שהוזכרו קודם, וניתן לשלב את המסלולים בין שני החופים. במקום יש תצפית מאוד יפה על המים.
  • הפארק האזורי וואקנווה (Ehakanewa regional park) – נמצא קצת רחוק מהאזור התיירותי ותצטרכו לקחת מונית (או לנסוע באוטו או אופניים אם השכרתם). מקום מדהים של טבע, מפלים, עצים, קמפינגים, חופים ומה לא.

יקבים באי שווים ביקור

אחד הדברים שהאי וואהיקי מפורסם בו הוא היין שלו. לאוהבי היין, אל תחמיצו טעימות מהיין באי.

מספר יקבים מומלצים:

  • היקב והכרם של אחוזת טנטלוס (Tantalus Estate Vineyard & Winery) – אחד המקומות המפורסמים בוואהיקי המציע טעימות יין וקנייה של בקבוקים בנוסף לאווירה יקבית ניו זילנדית מיוחדת.
  • כרם מדבריק (Mudbrick vineyard) – מסעדה וגנים יפהפיים בצד המערבי של האי. היינות מצוינים והאווירה והנוף פנטסטי.
  • כרמים במפרץ מאן או וואר (Man o' war vineyards) – יינות מצוינים במקום נפלא, הנמצא בקצה המזרחי של האי. תצטרכו להגיע לשם באמצעות מונית או רכב שכור (או אופניים!). האמת היא שרק הנסיעה לשם שווה את זה כי תוכלו להינות מכל אורך האי וואהיקי ונופיו הנפלאים.

איפה לישון באי וואהיקי?

באי יש מספר מלונות והוסטלים, רובם נמצאים במרכז האי.

  • חדר במלון 3 כוכבים יעלה ליחיד ללילה כ-227 (כ-500 ש"ח).
  • חדר במלון 5 כוכבים מתחיל מאזור 137.5 ויכול לעלות עד ל-920 (300-2030)
  • חדרים משותפים בהוסטל יעלו בין 35 ל-40 (77-88 ש"ח).
  • חדר פרטי בהוסטל יעלה באזור ה-90 0כ-200 ש"ח).
  • דירה ב-airbnb תעלה בין 104 ל-300 (230-660 ש"ח).
  • חדר פרטי ב-airbnb יעלה בין 68 ל-100 (150-220 ש"ח).
  • חדר משותף ב-airbnb יעלה בין 15-40 (35-90 ש"ח).
Booking.com

הפארק הלאומי טונגרירו (Tongariro national park)

הפארק הלאומי הכי מפורסם באי הצפוני בניו זילנד. כ-350 ק"מ מאוקלנד, 4 וחצי שעות נסיעה.

בפארק ישנם 3 הרי געש הקדושים למאורים: רואפהו (Ruapehu), נגאורוהו (Ngauruhoe) וטונגרירו (Tongariro).

מסלול ההליכה שחוצה אותו – The Tongariro Alpine Crossing נחשב לאחד ממסלולי היום היפים בעולם.

בחורף פועל אתר סקי באזור.

המסלול כולל נופים עוצרי נשימה הבנויים מאדמה געשית. מרכז הטרק הוא כמובן הר טונגרירו, הר געש פעיל המתנשא לגובה של 1978 מטרים מעל פני הים. כמו כן, Mt. Doom משר הטבעות צולם שם!

המקום קדוש בתרבות המאורית, לכן אם אתם מבקרים שם בבקשה התנהגו בכבוד. הימנעו מלכלך את הסביבה ואל תיכנסו או תזרקו אבנים לאגמים הקטנים שבטרק, שכן המים שם קדושים. אבל אפשר כמובן להסתכל ולצלם 🙂

אורך הטרק הוא כ 19.4 ק"מ וזמן ההליכה שלו הוא כ 7-8 שעות. מומלץ להתחיל את ההליכה לפני 8 בבוקר כדי שיהיה לכם מספיק זמן לפני החשכה. הקצוות שלו הם דרך מנגטפופו (Mangatepopo road)  וקטטאהי (Ketetahi).

ההליכה היא לא פשוטה וכדאי מאוד להצטייד בציוד מתאים; נעלי הרים איכותיות, ציוד נגד גשם (האזור די גשום), ציוד חם, אוכל, הרבה מים (לפחות 3 ליטר לאדם) ופנס ראש (למקרה של עיכובים אל תוך שעות החושך).

כדאי מאוד ליידע מישהו שאתם הולכים לעשות את הטרק הזה, שכן הוא ידוע בהיותו בעל מספר הצלות המטיילים הגדול ביותר במדינה.

כדאי מאוד לעשות אותו בקיץ, מנובמבר עד אזור פברואר, אז הימים ארוכים יותר ומזג האוויר נוח יותר. גם באוקטובר ומפברואר עד אפריל ניתן לעשות אותו, אך בחודשי החורף (מאי עד ספטמבר) האזור מאוד קר ושכבות רבות של שלג נערמות, מה שמקשה מאוד את החצייה.

האזור גם מועד להרבה גשמים וערפל, כדאי מאוד לבדוק ימים בהם הטמפרטורה בפארק תהיה הכי נוחה.

קריאה נוספת עם כללי בטיחות וטיפים טובים לפני הטרק.

שימו לב, המסלול אינו מעגלי, תצטרכו להכין דרך לחזור אל נקודת ההתחלה. אין הרבה חנייה באיזור הטרק וגם החנייה בו מוגבלת לזמנים שלא יספיקו לכם לסיים את הטרק ביום אחד. יש מספר חברות שמארגנות חנייה יותר רחוקה עם הורדה ואיסוף למסלול: https://tongarirocrossingshuttles.co.nz/

נוסף על מסלול הים, יש את המסלול ההיקפי הצפוני (Tongariro northern circuit), טרק שאורך בין 3-4 ימים הוא ממשיך את Tongariro Alpine crossing ועובר בכל אורך הפארק הלאומי.

גם כאן, כדאי כמובן להצטייד בהתאם, מבחינת ציוד, ביגוד, אוכל ומים, ולהתעדכן במזג האוויר הצפוי. כמו כן, כדאי מאוד ללמוד על התוואי של המסלול, נק' העצירה והלינה וכו'…

מרבית הטרקים הארוכים מחייבים הרשמה מראש וקביעת המקומות שלנים בהם.

ניתן לעשות את זה באתר של ה-DOC ולקרוא מידע מפורט על הטרק.

מחירים הלינה בטרק

  • לבקתות, בשיא העונה (אוקטובר-אפריל) המחיר הוא 36 דולר ניו זילנדי (כ-80 ש"ח) ללילה לאדם בוגר (ילדים עד גיל 18 נכנסים בחינם אך עדיין מחויבים בהרשמה).
  • לא בעונה, המחיר הוא כ-15 דולר ניו זילנדי (כ-33 ש"ח).
  • באוהלים, בשיא העונה המחיר הוא 15 דולר ניו זילנדי.
  • לא בעונה, 5 דולר ניו זילנדי (כ-11 ש"ח).

תמצאו מידע נוסף פה

לינה באיזור הטרק

בעיירות שסביב לפארק הלאומי תוכלו ללון בלילה שלפני ואחרי הטרק:

  • המלונות הזולים יעלו באזור ה-55 (כ-120 ש"ח).
  • המלונות היותר יוקרתיים יתחילו מ-191 ויכולים להגיע עד 300 (420-660 ש"ח).
  • חדרים משותפים בהוסטלים יעלו 22.5-27 (50-60 ש"ח).

עם אייר בי אנד בי:

  • מחירי חדרים משותפים נעים בין 23-60 (55-66 ש"ח).
  • מחירי חדרים פרטיים מתחילים מ-35 ומגיעים עד ל-90.5 (77-200 ש"ח).
  • מחירי הדירות מתחילות מ-45 ומגיעות עד ל-120 (100-265 ש"ח).
Booking.com

מפרץ האיים (Bay Of Islands)

כ-230 ק"מ צפונית לאוקלנד, כ-3 שעות ו-20 דקות נסיעה.

זהו אחד המקומות היפים ביותר באי הצפוני! מדובר במפרץ שנמצא בחלק הצפוני ביותר של האי, על החוף המזרחי, שצורתו הגיאוגרפית מיוחדת במינה. נמצאים בו כ-144 איים קטנים ואיונים ויש בו לשונות ים רבות שממש חורצות ביבשה.

המקום הוא אחד המקומות בעלי החשיבות ההיסטורית ביותר של המדינה כי בו נחתם הסכם וואיטנגי בין הבריטים לשבטים המאורים, בו הוסדר מעמד הצדדים והאדמה.

באזור יש כמה ערים ועיירות מרכזיות שמהן ניתן לצאת לכל האטרקציות. הערים הן:

  • קוואקווה (Kawakawa)
  • קריקרי (Kerikeri)
  • אופואה (opua)
  • פאיהייה (Paihia)
  • ראסל (Russell)
  • וואיטנגי (Waitangi)

מה לעשות ב Bay Of Islands?

שיט בין האיים

האטרקציה העיקרית כאן היא שייט במפרץ, בין האיים. יש חברות רבות מאוד המפעילות קרוזים ומציעות פעילויות שונות. המחירים מתחילים מ-67 דולר ניו זילנדי ומגיעים ליותר מ-300.

תוכלו ליהנות מצלילה במים, שחייה עם דולפינים או פשוט שיט רגוע ושלו בים האיים היפהפיים והמים בצבע הטורקיז.

צניחה חופשית בניו זילנד

צניחה חופשית מעל הנוף המטורף של המפרץ והאיים היא חוויה שלא תשכח במשך הרבה זמן.

מפלי הרורו (Haruru falls)

מפלים יפים הנמצאים בקצה של לשון ים. ניתן להגיע לשם בקייאקים או דרך הכביש לאחר מסלול הליכה יפה.

האתר של הסכם וואיטנגי (Waitangi treaty grounds)

המקום ההיסטורי בו נחתמו הסכמי וואיטנגי בשנת 1840. מקום חשוב מאוד בהיסטוריה של ניו זילנד ובעל משמעות רבה. במקום פועל מוזיאון בו תוכלו ללמוד על ההסכם. כמו כן, יש באזור מרכז תרבות מאורי שם אפשר לחוות קצת מהתרבות המאורית ולעבור טקס שבטי מסורתי.

יער הגשם פוקטי (Puketi rainforest)

יער גשם עבות ויפה מערבית למפרץ. לאוהבי הטבע שרוצים להתרחק קצת מהמסלול המתויר, מומלץ להגיע לשם.

איפה לישון ב- Bay of Islands?

ניתן ללון בכל העיירות הקטנות שבאזור, מרבית המקומות נמצאים בפאיהייה, ראסל וקריקרי.

  • מחירי חדר במלון 3 כוכבים נעים בין 127-154 (280-339 ש"ח)
  • מחיר חדר במלון 5 כוכבים הוא באזור 256 (564 ש"ח).

עם אייר בי אנד בי:

  • מחיר חדר משותף נע בין 30-45 (66-100 ש"ח).
  • מחיר חדר פרטי נע בין 50-125 (110-276 ש"ח).
  • מחיר דירה שלמה נע בין 58-186 (130-410 ש"ח)

הוסטלים

  • חדר משותף בהוסטל עולה בין 32-38.5 (70-85 ש"ח).
Booking.com

חצי האי קורומנדל (Coromandel Peninsula)

נמצא באי צפוני של ניו זילנד, 133 ק"מ מאוקלנד, כשעה ו-54 דקות נסיעה.

קורומנדל הוא חצי אי מזרחית לאוקלנד. זהו מקום מיוחד במינו בעל טבע פשוט נפלא ואחד מהיפים באי הצפוני.

הצבע השולט פה הוא בהחלט הירוק והוא כולל צמחייה ייחודית, מיני ציפורים רבים ועיירות פשוטות ואותנטיות.

האמת, שפשטות מתארת טוב את האזור הזה. הוא לא כולל נופים דרמטיים ובאופן יחסי הוא לא מתויר עם זרים, אך המקומיים מבקרים פה כל הזמן! הטבע נוכח כאן באופן חזק. מקום מושלם למטיילים שאוהבים טבע.

מה עושים בחצי האי קורומנדל?

מסלולי הליכה רבים, עיירות בעלות שווקים מעניינים, הרבה אנשים טובים וטבע!

כדאי מאוד להגיע לכאן כשמזג האוויר לא גשום (או לפחות יש גשם מועט).

כמו כן, רב הטיול פה נעשה ברכב כשאפשר לישון בעיירות השונות בקמפינגים. אם אין לכם אוטו אז יהיה קצת מאתגר להגיע ממקום למקום. לנועזים בינינו – אפשר לנסות להסתדר בטרמפים, או לחילופין, המון מקומות מציעים השאלת אופניים בחינם שיכולים להקל מאוד על ההגעה למסלולי ההליכה ולחופים.

מסלול הפסגות (Pinnacles trail)

מסלול מרהיב ביופיו במרכז חצי האי. הוא אמנם קשה קצת וכולל עליות די תלולות, אך הנוף מהפסגה – פשוט וואו! לאוהבי הטבע וההליכות – זה בשבילכם!

אם תעשו את זה בזמן הזריחה או השקיעה, מחכים לכם אחד הנופים היפים ביותר שתראו.

ניתן לעשות את זה ביום (העלייה לפסגה הכי גבוהה אורכת כ-3 שעות, וכדאי להתחיל מוקדם), וניתן גם ביומיים. במקום יש בקתה וגם מחנה לאוהלים.

חוף המים החמים (Hot Water Beach)

אחד החופים המגניבים בניו זילנד! אפשר לחפור פה בורות בחול ולהגיע למים חמים. אולי המקום הכי מתוייר בקורומנדל עם אנשים רבים שבאים ליצור לעצמם בריכות מחוממות.

חשוב מאוד להגיע לחוף שעתיים לפני או שעתיים אחר שיא השפל כדי להנות מהמים החמים.

קחו בחשבון שאי אפשר לחפור בורות עמוקים כדי ליצור ג׳קוזי של מים חמים אבל אפשר לחפור מספיק כדי להנות מהחוויה.

הנקודה של חום המים החמים נמצאת כ 500 מטר הליכה מהחניה.

אני ממליץ לקרוא את המדריך הזה לפני שאתם מתכננים להגיע לשם.

החלק הצפוני של חצי האי קורומנגל

החלק הצפוני הוא די מבודד, יש מעט דרכים שמובילות אליו, אך למי שירצה לבקר בו – מחכה לו טבע פראי ומופלא ויחסית מעט תיירים.

תמצאו פה מסלולי הליכה, מפרצים יפים, חופים ובקיצור – כל מה שבשאר קורומנדל רק פראי יותר.

Cathedral cove – מסלול מומלץ

מקום יפהפה (טוב נו, כמעט כמו כל מקום בקורומנדל, אבל הוא באמת ייחודי) הכולל מסלול הליכה ביער ועל שפת חוף סלעית. הנופים כאן קסומים וכמו כן, חלק מהסרט נרניה צולם כאן!

לינק למידע נוסף על המסלול שלוקח בסביבות שעתיים הליכה כדי לראות את המראות שבתמונות פה למטה: https://www.thecoromandel.com/explore/cathedral-cove

ספא The lost spring

למי שרוצה להתפנק קצת לאחר כל הטיולים הארוכים והטבע, זה המקום בשבילכם! מדובר בספא עם קונספט נפלא שמתקשר עם חצי האי, בריכות חמות שנמצאות בין עצים וטבע. המקום מגניב בטירוף ונפלא להירגע בו.

איפה לישון בחצי האי קורומנדל?

ניתן לישון בהוסטלים בעיירות שבחצי האי ולעבור ביניהם כל יום-יומיים, או לישון בנק' קמפינג שפזורות באזור.

  • מחיר חדר במלון 3 כוכבים נע בין 120-153 (264.5-337 ש"ח)
  • מחיר חדר במלון 5 כוכבים הוא באזור 358 (789 ש"ח).

Airbnb

  • מחיר חדר משותף נע בין 15-41 (35-90 ש"ח).
  • מחיר חדר פרטי נע בין 45-200 (100-440 ש"ח).
  • מחיר דירה שלמה נע בין 65-227 (145-500 ש"ח)

הוסטלים

  • חדר משותף בהוסטל הוא באזור 31 (69 ש"ח).
Booking.com

אגם טאופו (Lake Taupo)

כ-275 ק"מ דרומית לאוקלנד, כ-3 וחצי שעות נסיעה.

ברוכים הבאים לאגם הגדול ביותר בניו זילנד! אגם טאופו, גודלו כ-616 קמ"ר (אפשר להכניס בתוכו את סינגפור!)

האגם נמצא בסביבה עם פעילות וולקנית רבה וחלקים מהאדמה מושפעים מקיטור גיאותרמי, משמע באזור יש הרבה מקומות בהם האדמה ממש "רותחת", עם ריח געשי ואווירה ייחודית.

מסביב לאגם יש ערים ועיירות רבות שהראשית בהן היא העיר טאופו. הנוף סביב האגם יפה ויש בו אתרים טבעיים ופארקים רבים.

מה לעשות באגם טאופו?

אתרים געשיים, רחיצה באגם, טבע, פעילויות אקסטרים ועיירות. יש כאן שפע של אטרקציות!

האגם עצמו

בעצם הדבר המרכזי באזור – אגם טאופו. אגם מאוד שקט ושלו, כדאי לסיים כל יום באזור עם מנוחה או הליכה קלה על שפת האגם ובימים החמים ניתן להתרחץ במימיו הקרירים.

ניתן להשכיר קייאקים או סאפים ולשוט בו.

מהאגם יוצאות לשונות מים רבות אל היבשה וגם הנחלים טונגרירו ווואיראקי.

פעילות גיאותרמית

כאמור, כל האזור הזה מלא בפעילות גיאותרמית רבה.

מצפון לאגם נמצאת העיירה וואיראקי, שם יש עמק גיאותרמי, טרסות גיאותרמיות מכתשים (craters of the moon – מקום מגניב ממש!) ועוד.. ישנו מסלול העובר בין המקומות האלו.

תרבות מאורית

המקום הוא מרכזי בתרבות המאורית, במיוחד בעיירה טאופו. תוכלו לבקר שם בפעילויות מאוריות מסורתיות, לראות אומנות מאורית, מבנים, מוזיאון טאופו הקטן אבל המעניין שמציג את ההיסטוריה וההקשר התרבותי של המקום ועוד.. למרות שלדעתי שיותר שווה לראות את התרבות המאורית בעיר רוטורואה.

ביקור בעיירות הקטנות שעל שפת האגם ומסביבו

מסביב לאגם ישנן עיירות קטנות רבות וייחודיות. חלקן מתוירות וחלקן לא כל כך. העיירות האלה מציעות נופים מגוונים אל האגם מכל צדדיו וכמו כן, ניתן להציץ שם אל החיים היומיומיים של תושבי האזור.

חלק מהעיירות: וואיטהאנוי (Waitahanui), קורטאו (Kuratau), קינלוץ' (Kinloch) וטורנגי (Turangi).

העיירה טאופו

העיירה הראשית באזור. מרכזה, שנצמא על שפת האגם, כולל את כל המקומות התיירותיים: בתי קפה, הוסטלים, מוזיאון טאופו ועוד..

העיירה היא קטנה אך צבעונית, ברחובות תמצאו לא מעט גרפיטי וחברה צעירים. היא עיירת נופש פופולרית ממש באי הצפוני וכוללת גם אתרי מעיינות חמים רבים, חיי לילה ואטרקציות כמו קפיצת באנג'י, קייאקים וכו'..

מפלי הוקה (Huka falls)

מפלי הוקה נמצאים צפונית לאגם ואפשר לראות בקניון הצר מעל 220,000 ליטר מים זורמים בו כל שנייה!

זהו מקום יפהפה עם טבע נהדר ומסלול הליכה נחמד. מתאים לעצירה קצרה תוך כדי נסיעה.

מפלי הוקה באי הצפוני

איפה לישון באיזור טאופו?

העיירה המרכזי תבאזור היא טאופו ובה כמובן נמצאות מרבית אפשרויות הלינה, אך ניתן כמובן ללון גם בעיירות שמסביב.

  • מחיר חדר במלון 3 כוכבים נע בין 109-112 (242-247 ש"ח)
  • מחיר חדר במלון 5 כוכבים נע בין 220-445.5 (485-982 ש"ח)

Airbnb

  • מחיר חדר משותף הוא באזור 30 (66 ש"ח)
  • מחיר חדר פרטי נע בין 30-131.5 (66-290 ש"ח)
  • מחיר דירה שלמה נע בין 54-122 (120-270 ש"ח)
    • מחירי הדירות בטאופו משתלמים ממש!

הוסטלים

  • חדר משותף בהוסטל עולה בין 18-30 (40-65 ש"ח).

מערות וואיטומו (Waitomo caves)

195 ק"מ דרומית לאוקלנד, כשעתיים וחצי זמן נסיעה.

וואיטומו היא עיירה הנמצאת באזור בו יש מעל 300 מערות נטיפים נדירות! מערות וואיטומו המפורסמות במיוחד כי בהן תוכלו לצפות בתולעים הזוהרות (Glowworms). אלו תולעים המפיצות בחושך אור זוהר (בדומה לגחלילית), באמצעות האור הזה הן מפתות חרקים קטנים אחרים ואז טורפות אותן.

באזור יש עוד מספר מערות נוספות בהן ניתן לערוך סיורים ולצפות בתופעת התולעים הזוהרות. שתי מערות מתוירות נוספות הן אראנוי (Aranui cave) ורואקורי (Ruakuri).

מעבר לכך, אפילו בלי קשר לתולעים, צורות הנטיפים במערות מרשימות ממש והביקור בהן נעשה בשיט (הן מלאות במים).

אני עשיתי את הסיור עם השיט שערך כ 45 דקות, היה ממש מדהים (לינק זול להזמנה).

אם אתם יותר הרפתקנים, תוכלו לצאת למסע אבובים בנהר תת קרקעי – הרפתקה מיוחדת במינה (אמור להיות מדהים ולא הספקנו לעשות את זה! – לינק זול להזמנה).

מה עושים באזור וואיטומו?

מלבד הביקור הרגיל במערות, האטרקציה העיקרית של המקום, ניתן לבצע עוד מספר פעילויות אקסטרים ומסלולי הליכה.

סיורים במערות וואיטומו

כאמור, זוהי האטרקציה העיקרית באזור. הסיורים נקראים Black Water Rafting וכמו ששמם מרמז, הם כוללים ראפטינג בחשיכה במערות.

ישנם מספר סוגי סיורים, מהשיט הכי פשוט ונינוח לסיור שכולל גם סנפלינג, ראפטינג, הליכה במערות וטיפוס. כמו כן, ישנן חבילות לכל שלושת המערות, ל-2 או לאחת.

מערת וואיטומו היא הכי מתוירת, מערת רואקורי נחשבת הכי אקסטרימית. היא הכי ארוכה והרבה מהסיורים אצלה כוללים שיט מאומץ (עם מפלים וכו'..), סנפלינג וטיפוס.

המחירים מתחילים מ-55 דולר ניו זילנדי (כ-120 ש"ח) לסיור הכי פשוט ומגיעים עד ל-260 דולר (573 ש"ח) לסיור הכי אקסטרימי. כמו כן, שיט רגיל ב-2 מערות עולה 80 דולר (176 ש"ח)) וב-3 מערות עולה 140 (308 ש"ח).

תצפית וואיטומו

מסלול הליכה יחסית קצר שממש קרוב לעיירה וואיטומו (כ-2 ק"מ). מסלול ממש נחמד ובסופו יש תצפית מרהיבה על כל האזור.

מסלול אופפקה פה (Opapaka Pa walk)

פה (Pa) הוא מבנה מאורי שהיה נפוץ לפני הכיבוש הבריטי. זהו בעצם בית הארחה הנותן מחסה לאנשים בעת צרה.

המסלול הוא מסלול ממש נחמד העובר דרך יער שמלא בציפורים אנדמיות ובסופו מגיעים למקום בו פעם היה פה.

איפה לישון באזור אגם טאופו?

ישנן עיירות קטנות בכל האזור בהן ניתן ללון. בעירה וואיטומו יש הכי הרבה אפשרויות והיא הכי קרובה אל מרבית האטקציות.

  • מחיר חדר במלון 3 כוכבים נע בין 95-130 (210-287 ש"ח)
  • מחיר חדר במלון 5 כוכבים נע בין 181.5-335 (400-740 ש"ח).

Airbnb

  • מחיר חדר פרטי נע בין 70-81.5 (155-180 ש"ח).
  • מחיר דירה שלמה נע בין 59-136 (130-300 ש"ח)

הוסטלים

  • חדר משותף בהוסטל עולה בין 33-35 (73-77 ש"ח).
Booking.com

רוטורואה – עיר הגופרית (Rotorua)

כ-230 ק"מ מאוקלנד, כ-3 שעות נסיעה.

אגם רוטורואה הוא האגם השני בגודלו באי הצפוני. באזור בו הוא נצמא ישנה פעילות גיאותרמית נרחבת והוא מאופיין בבריכות בוץ שממש מבעבעות ומוציאות ריחות געשיים באוויר.

העיר המרכזית באזור היא העיר רוטורואה. העיר (וכל האזור) עומדת בסימן של תרבות מאורי מאוד נוכחת. תמצאו שם פסלים רבים, יצירות אומנות, קשתות ואף כפר מאורי שלם שניתן להתארח בו ולחוות את התרבות.

ליד העיר יש יער עצי מחט, בו יש גם בריכות בוץ מבעבעות ומסלולי הליכה ואופניים רבים וכמו כן, בעיר יש גם מבנה מוזיאון ממשלתי וגנים יפהפיים, פארקים נרחבים, ספא ומשם יוצאים סיורים להוביטון!

מה לעשות ברוטורואה?

אז וואו, יש הרבה מאוד מה לעשות כאן, הנה כמה אפשרויות:

סיור לילה לתולעים הזורחות

ספא הפולינזי – מאתרי הספא הכי מפורסמים בעולם

ראפטינג לכל המשפחה

פעילויות Skyline

סיור לילה ביער עצי מחט (Redwoods)

יער גדול וקסום הנמצא דרומית מזרחית לרוטורואה. יש כאן מסלולי הליכה וסינגלים רבים מאוד. העצים וכל הצמחייה פשוט מהפנטים ונשקפים ממנו נופים מרהיבים ביופים על רוטורואה וכמו כן, בעת הליכה יכול מאוד להיות שתיתקלו בפעילות גיאותרמית בדמות בריכות בוץ מבעבעות.

אזור המוזיאון הממשלתי והגנים

מקום כל כך יפה ושליו. הליכה בו, בכל שעות היום מהנה ומרגיעה. המבנה עצמו ניזוק ולא פתוח כעת, אך עדיין ניתן להתרשם מהסגנון שלו והגנים פשוט יפהפיים. יש סיורים מודרכים בגנים בחינם בשעות הצהריים. במקום יש מעיין גופרית שניתן לראות (ולהריח), ספא, מעיינות חמים וכמה מבנים מאוריים מעניינים.

הכפר המאורי

נמצא צפונית מערבית לרוטורואה. המקום מזמין את המבקרים לחוויה מאורית הכוללת הסברים רבים על המנהגים, סגנון החיים, הכנת וטעימת האוכל וכמובן ריקוד ההאקה המפורסם.

סיור בסט הסרט הוביטון Hobbiton

הסט האגדי בו צולם הוביטון בסרטי שר הטבעות. המקום נשמר, כולל בתי ההוביטים והעץ הגדול. 

הסיור אורך כשעה וחצי וכולל הסברים על סצנות מהסרט. המחיר אמנם די יקר אך אוהבי שר הטבעות יהנו ממש מהסיור!

המחיר הוא 120 דולר ניו זילנדי (264 ש"ח) מרוטורואה שכולל הסעה אל הסט, 77 דולר (170 ש"ח) לילדים בגילאי 9-16 ו-35 דולר (77 ש"ח) לילדים צעירים יותר.

*שימו לב שתהיה עליית מחירים באפריל וכמו כן, אם אתם מגיעים עצמאית אל הסט או יוצאים ממאטמאטה (עיירה קרובה אל הסט) המחירים יורדים.

הליכה וזמן רוגע מול האגם

לאחר ימים ארוכים של טיולים ואטרקציות, זמן מנוחה הוא מאוד חשוב. האגם הוא מאוד מרגיע וכולל כלי שיט ששטים בו ועופות מים. דרך נפלאה לסיים את היום שלכם תהיה עם הליכה לאורכו או ישיבה על שפתו.

איפה ללון ברוטורואה?

ברוטורואה יש מספר בתי מלון, דירות airbnb והוסטלים הפזורים לכל אורך העיר.

אם אתם רוצים להיות קרובים גם לאגם, גם לגנים וגם ליער עצי המחט, כדאי לקחת מקומות באזור של הרחובות הראשיים פנטון (Fenton street) ואראווה (Arawa street). זה מקום ממש מרכזי בעיר, יש שם גם שדרות של חנויות בגדים, מגוון מסעדות וגם נק' היציאה להוביטון נמצאת שם.

  • מחיר חדר במלון 3 כוכבים הוא באזור ה-150 (330 ש"ח)
  • מחיר חדר במלון 5 כוכבים נע בין 255-495 (560-1090 ש"ח).

Airbnb

  • מחיר חדר משותף נע בין 25-30 (55-66 ש"ח).
  • מחיר חדר פרטי נע בין 35-95 (77-210 ש"ח).
  • מחיר דירה שלמה נע בין 45-111 (100-245 ש"ח) – מחירי הדירות יוציאם די משתלמים!

הוסטלים

  • חדר משותף בהוסטל עולה בין 20-35 (44-73 ש"ח).

וולינגטון (Wellington)

כ-643 ק"מ מאוקלנד, כ-8 שעות נסיעה.

עיר הבירה של ניו זילנד היא עיר צבעונית, מגניבה וגם די היפסטרית!

לאחר הפלישה הבריטית, הבירה נקבעה תחילה באוקלנד. אך מכיוון שמאורים רבים עברו לאי הדרומי עקב וכך ובתור ניסיון לקרבם לממשל, הוחלט להעביר את הבירה לוולינגטון הנמצאת ממש בקצה הדרומי של האי וממנה ניתן לשוט אל האי הדרומי.

רחובותיה של וולינגטון נראים ממש טוב ובסטייל ייחודי, לאורכם פזורים בתי קפה רבים ומסעדות עם מאכלים ממגוון מקומות בעולם, כמו גם דוכנים קטנים יותר המוכרים תוצרת מקומית, קפה ואת דבש המאנוקה המפורסם. חיי הלילה כאן תוססים ומהנים.

אחד המקומות הכי מעניינים בכל המדינה הוא המוזיאון הלאומי – טה פאפא, שנחשב לאחד המוזיאונים הטובים בעולם!

בעיר יש גם מסלול נחמד המגיע אל תצפית על העיר, מספר פארקים נחמדים וכמו כן, מוסדות השלטון של המדינה.

מה עושים?

כאמור, יש כאן הרבה מה לראות, מהמוזיאון, לפארקים, לרחובות הצבעוניים.

מוזיאון טה פאפא

ה-מוזיאון של ניו זילנד. משמעות השם במאורית היא תיבה המכילה אוצר, וזוהי גם צורת המוזיאון. הוא מורכב מ-6 קומות והכניסה חינם! (חוץ מאל התערוכות המתחלפות).

המקום האידיאלי ללמוד על ההיסטוריה של המדינה, על המלחמות בהן היא השתתפה, על התרבות המאורית ועוד…

לאוהבי ההיסטוריה והתרבות, אפשר להיות פה אפילו יום שלם!

תצפית הר ויקטוריה

מסלול מאוד כיפי שעולה אל גבעה במרכז העיר וממנה נשקפים נופים נהדרים אל הנמל ולשון הים, ואל העיר עצמה.

פאירוורו – הסלעים האדומים (Red rocks – Pariwhero)

שמורת טבע הנמצאת דרומית מערבית לוולינגטון , ממש בקצה האי. כוללת מסלול הליכה יפהפה על החוף.

רחוב קובה (Cuba street)

אחד הרחובות המרכזיים בעיר הכולל חנויות אופנה רבות, חנויות של תרבויות אלטרנטיביות וכמובן – בתי קפה, מסעדות ובוטיקים רבים. מאוד מומלץ להסתובב באזור ולאכול אחד המקומות ברחוב ובסביבותיו.

זילנדיה (Zealandia)

פארק אקולוגי במערב וולינגטון ובתוכו נשמרים מינים רבים של עופות ובעלי חיים אחרים, כמו גם צמחייה ייחודית לאזור.

איפה ישנים?

מרבית מקומות הלינה נמצאים באזור טה ארו והר ויקטוריה, האזור שבו נמצא רחוב קובה והוא קרוב למוזיאון ולמוסדות הממשלתיים.

מחירי חדר במלון 3 כוכבים נעים בין 90-151 (200-333 ש"ח).

מחירי חדר במלון 5 כוכבים נעים בין 180-330 (400-727 ש"ח).

airbnb

מחירי חדרים משותפים נעים בין 25-95 (55-210 ש"ח).

מחירי חדר פרטי נעים בין  38.5-104 (85-230 ש"ח).

מחירי דירה נעים בין 68-136  (150-300 ש"ח).

הוסטלים

מחירי חדר משותף בהוסטל נעים בין 22.5-43 (50-95 ש"ח).

הר טראנאקי (Mt. Taranaki)

כ-380 ק"מ מאוקלנד, כ-5 שעות נסיעה

הר טראנאקי הוא הר געש רדום הנמצא במערב האי, ליד האוקייאנוס, ומתנשא לגובה של 2,518 מטרים.

המקום הוא אחד היפים באי הצפוני וכולל מסלולי הליכה רבים, באורך של כמה ימים או מסלולי יום.

ההר בולט בכל האזור ומסביבו יש משורת טבע המקיפה אותו במעגל.

המקום יפה בכל עונות השנה אך הכי מומלץ להגיע בסתיו או באביב, אז הפסגה מתמלא שלג אל עדיין אפשר לטפס.

המקום חשוב מאוד למאורים. הוא היה אחד המקומות המרכזיים בתרבותם במשך שנים רבות, עליו נלחמו שבטים רבים, ומשם הגיעה התנגדות חזקה לכיבוש הבריטי.

באזור יש מספר עיירות קטנות והראשית מהן היא ניו פלימות' (New Plymouth).

מה עושים?

בעיקר הולכים במסלולים על ההר ונהנים מהטבע והנופים המשוגעים:)

המסלול המקיף:

מסלול מעגלי קשה הלוקח כ-4-5 ימים. תקיפו את ההר הזה ותחזרו לאותה נקודה – North Egmont.

מאוד מומלץ לקבל מידע באתר ה-DOC ובאתרי המידע (i-site) הפיזיים שיש בניו פלימות', סטרטפורד (עיירה באזור) ובאתר של ההר עצמו. מזג האוויר הוא מאוד קריטי פה, אם יורדים גשמים או שמזג האוויר בכללי קשוח אסור לעשות את הטראק.

מפלים:

באתר יש 2 מפלים עיקריים – מפלי דואסון (Dawson falls) ומפלי קורטיס (Curtis falls). המסלולים אליהם די פשוטים ואורכים לא יותר מ-3 שעות.

ניו פלימות':

העיר הראשית באזור היא עיר יפהפייה. יש בה טיילת חוף יפה, גשר (Te Rewa Rewa Bridge) שממנו נשקף נוף מדהים אל ההר, גנים בוטניים, פארקים ומפלים.

איפה ישנים?

בניו פלימות' נמצאים מרבית מקומות הלינה, אך גם בעיירות רבות סביב ההר יש מלונות.

מחירי המלונות נעים בין 98-155 ( 216-345 ש"ח)

AIRBNB

מחירי חדרים משותפים נעים בין 32-60 (71-132 ש"ח)

מחירי חדרים פרטיים נעים בין 43-90.5 (95-200 ש"ח)

מחירי דירות 84-247 (185-545 ש"ח)

הוסטלים

חדר משותף בהוסטל עולה בין 29-34 (64-75 ש"ח).

הצעות למסלולים:

טיול באי הצפוני יתחיל ויסתיים באוקלנד או וולינגטון, אז אפשר להפוך את המסלול.

*כל שם של מקום מתייחס ללילה אחד

מסלול לשבוע:

אוקלנד-קורומנדל-רוטורואה (אפשר להישאר גם 2 לילות)-טאופו (אפשר להישאר גם 2 לילות)-וולינגטון/אוקלנד

מסלול לשבועיים:

אוקלנד (אפשר להישאר גם 2 לילות) – bay of islands – קורומנדל (2 לילות) – רוטורואה (2 לילות) – טאופו (2-3 לילות, כולל הטרק) – וואיטומו/טראנאקי – וולינגטון (אפשר להישאר גם 2 לילות).

מסלול ל-3 שבועות:

אוקלנד (3 לילות) – bay of islands – האי וואהיקי (2-3 לילות) – קורומנדל (2-3 לילות) – רוטורואה (2-3 לילות) – טאופו (2-3 לילות, כולל הטרק) – מערות וואיטומו – טראנאקי (עם אפשרות לעשות את הטרק הארוך, אם כן אז עוד 3-4 לילות) – וולינגטון (3 לילות).

תודה שקראתם את הפוסט שלי. אני שמח שיכולתי לעזור ולתת לכם קצת השראה לחיים וטיול הבא שלכם!
אם יש לכם שאלות או אתם רוצים לומר משהו, אני אשמח אם תשאירו תגובה (ממש פה למטה)!

רוצים לשמור על קשר ולקבל עדכונים, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם או בפייסבוק רוצים לקבל עדכונים מהבלוג שלי!
הירשמו פה לרשימת התפוצה שלי כדי לקבל טיפים על יעדים חדשים, מאחורי הקלעים ומדריכים שימושיים!

תודה על התמיכה בבלוג ״איפה גיל?״ - טיול מדהים!

כתיבת תגובה